MENI
5.12.2013

Okončana 57. sjednica Predstavničkog doma


U drugom dijelu 57. sjednice Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, prihvaćeno je Zbirno mišljenje o revizorskim izvještajima o finansijskom poslovanju institucija BiH za 2012. godinu, sa zaključcima u kojima se kaže da se prihvaćaju 72 revizorska izvještaja o finansijskom poslovanju institucija BiH za 2012. godinu od kojih: 62 revizorska izvještaja kojima je finansijsko poslovanje ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem“ i „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ i 10 revizorskih izvještaja kojima je finansijskom poslovanje ocijenjeno revizorskiom „mišljenjem s rezervom“ i „mišljenjem s rezervom uz isticanje predmeta“. (prilog)

Također, Predstavnički dom obavezuje rukovodstva 58 institucija BiH čije je finansijsko poslovanje u 2012. godini ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ na poduzimanje svih potrebnih mjera iz nadležnosti svake institucije posebno, kako bi se izbjegle dalje posljedice problema u poslovanju na koje je revizija skrenula pozornost pri isticanju predmeta u pozitivnom mišljenju, a naročito da materijalnost takvih nalaza revizije eventualno ne preraste u buduće kvalifikacije u slijedećim izvještajima revizije.

Usvojeni su i predloženi zaključci Komisije za finansije i budžet Predstavničkog doma PSBiH za 10 institucija koji su sadržani u pojedinačnim mišljenjima Komisije za svaku instituciju BiH, a čija su revizorski izvještaj o finansijskom poslovanju za 2012. godinu bila predmetom detaljne analize u Komisiji. Predstavnički dom traži od Vijeća ministara BiH da do kraja januara 2014. godine razmotri revizorske izvještaje za 2012. godinu, uz obavezu izrade cjelovite informacije o tome i njene dostave Parlamentarnoj skupštini BiH u roku ne dužem od 30 dana od dana razmatranja.
Predstavnički dom ponovno zadužuje Vijeće ministara BiH da u najkraćem roku pokrene postupke zajedničkih nabavki te poduzme što veći broj zajedničkih nabavki, kako bi se smanjio rizik ponavljanja istih pogrešaka na pojedinačnom nivou u institucijama koje obavljaju identične ili istovrsne nabavke (npr. uredski materijal, gorivo i mazivo i druge istovrsne nabavke). Zajedničke nabavke moraju osigurati konkurentnog zajedničkog dobavljača, kao i uštede u nabavkama zbog ukrupnjavanja zahtjeva, te zadržati uvjete isporuke od odabranih dobavljača sve do isteka ugovora, a prema cijenama, drugim uvjetima i kvaliteti koja je prevagnula u postupku nabave u odnosu na druge dobavljače.

Ponovno je zaduženo Vijeće ministara BiH da do kraja marta 2014. godine utvrdi programe obuke zaposlenih u institucijama BiH za prioritetna područja, odnosno za koja su primjedbe revizije bile najčešće. Prioritetna područja su: Dosljedna primjena pravilnika o sistemu unutarnjih kontrola i kontinuirana dogradnja sistema internih kontrola na pojedinačnoj nivou, Jačanje nadzora i kontrolnih postupaka za kategorije rashoda za koje nedostaju sistemska i/ili interna pravila potrošnje, Striktna primjena propisa iz područja javnih nabavki, Planiranje budžeta, nadzor nad izvršenjem budžeta.

Vijeće ministara BiH je, također ponovno, zaduženo da hitno a najkasnije u roku od dva mjeseca, svojim aktom propiše ili Parlamentarnoj skupštini BiH predloži donošenje zakona kojim će se propisati pravila i procedure kojima se određuju prava na potrošnju budžetskih sredstava za sljedeće namjene: nabavka automobila i njihovo korištenje, troškove reprezentacije, nabavka uredskog namještaja i opreme, uključujući računalnu opremu, troškove poštanskih, telefonskih i internetskih usluga i frekventne kategorije rashoda koje su najčešće predmet i težište nalaza revizije.

Predstavnički dom traži od sljedećih institucija BiH: Ministarstva odbrane BiH, Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, Ministarstva vanjskih poslova BiH, Generalnog sekretarijata Vijeća ministara BiH, Parlamentarne skupštine BiH, Uprave za indirektno oporezivanje BiH i Predsjedništva BiH da u roku od 90 dana od dana donošenja ovog zaključka, na sjednicama Predstavničkog doma javno predstave mjere koje poduzimaju ili planiraju poduzeti kako bi spriječili ponavljanje kvalifikacija koje su navedene u izraženom mišljenju revizora.

Dom je obavezao i Vijeće ministara BiH da, najkasnije u roku od 60 dana, izradi i u parlamentarnu proceduru uputi Zakon o fiskalnoj odgovornosti BiH.

Vijeće ministara BiH je obavezano da, također najkasnije u roku od 60 dana, razmotri sve preporuke Ureda za reviziju i zaključke Komisije za finansije i budžet i dostavi prijedlog mjera sa akcijskom planom za realizaciju preporuka i zaključaka.

Na kraju, zaduženo je rukovodstvo Predstavničkog doma PSBiH da uvrsti tačku dnevnog reda o fiskalnoj poziciji BiH i realizaciji zaključaka i preporuka sa 57. sjednice Predstavničkog doma PSBiH od 05.12.2013. godine o raspravi o izvještajima Ureda za reviziju institucija BiH o reviziji finansijskog poslovanja institucija BiH, a najkasnije tokom marta 2014. godine.

Usvojen je Izvještaj o finansijskoj reviziji Izvještaja o izvršenju budžeta institucija Bosne i Hercegovine za 2012. godinu. Donesen je zaključak kojim Predstavnički dom PSBiH traži od Vijeća ministara BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH da detaljno analiziraju sadržaj revizorskog izvještaja za 2012. godinu, te pristupe sveobuhvatnoj realizaciji svih preporuka revizije. Također, traži se od Vijeća ministara BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH da posebnu pažnju posvete jačanju sistema unutarnjih kontrola, te da u cilju efikasnosti poslovanja i pouzdanosti finansijskih izvještaja uspostave odgovarajući sistem unutarnjih kontrola koji će osigurati uredno i ažurno računovodstvo i time smanje rizik ponavljanja revizorskih analiza u sljedećem revizorskom izvještaju. Od Vijeća ministara BiH ponovno se traži i da hitno donese preostale podzakonske akte prema Zakonu o plaćama i naknadama u institucijama BiH, utvrdi standarde potrošnje i pravila ponašanja, te preispita postojeće podzakonske akte i donese ostale akte kojima će se na jedinstven i transparentan način urediti znatniji izdaci koji su zajednički za sve budžetske korisnike (telefonskih troškovi, korištenje vozila, troškovi reprezentacije). Na kraju, Predstavničkog dom traži od Vijeća ministara BiH i Predsjedništva BiH da najhitnije u parlamentarnu proceduru dostave Prijedlog zakona o Budžetu institucija BiH i međunarodnih obaveza BiH za 2014. godinu.

Usvojen je Izvještaj o izvršenju Budžeta institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2012. godinu.

Usvojen je zaključak poslanika Senada Šepića povodom rasprave o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Krivičnog zakona BiH, predlagač: Zajednička komisija za ljudska prava, prava djeteta, mlade, imigraciju, izbjeglice, azil i etiku, s Izvještajem Ustavnopravne komisije, koji glasi: „Predstavnički dom PSBiH obavezuje Vijeće ministara BiH da analizira odredbe krivičnog zakonodavstva u BiH kojima se uređuje krivičnopravni položaj maloljetnih počinilaca krivičnih djela i izradi prijedlog mjera koje trebaju poboljšati ovo područje, te ih dostavi Predstavničkom domu PSBiH najkasnije u roku od 60 dana“.

Usvojen je Peti izvještaj o realizaciji mjera za poboljšanje uvjeta poslovanja u poljoprivrednoj proizvodnji i prehrambenoj industriji Bosne i Hercegovine – završni izvještaj, s Planom aktivnosti zaštite domaće proizvodnje u kontekstu primjene Sporazuma CEFTA kao sastavnog dijela.

Na usaglašavanje Kolegiju upućena je inicijativa poslanika Mladena Ivankovića Lijanovića s 55. sjednice Predstavničkog doma, održane 24. 10. 2013., kojom se zadužuje Vijeće ministara BiH da izradi prijedlog teksta himne i u obliku izmjena Zakona o državnoj himni BiH dostavi ga u parlamentarnu proceduru što hitnije, a najkasnije do kraja ove godine”.

Na sjednici je data saglasnost za ratificiranje nekoliko međunarodnih sporazuma i ugovora (prilog). (kraj)

Prilozi:

Na 57. sjednici je data saglasnost za ratificiranje:
  1. Sporazuma između Bosne i Hercegovine i Kneževine Lihtenštajn o readmisiji osoba koje borave bez dozvole i Provedbeni protokol na Sporazum između Bosne i Hercegovine i Kneževine Lihtenštajn o readmisiji lica koja borave bez dozvole
  2. Trećeg amandmana na Kreditni sporazum od 31. maja 2010. godine (Projekat „Bolnica Bijeljina“) sklopljen između Bosne i Hercegovine, koju zastupa Ministarstvo finansija i trezora, kao Zajmoprimac i Raiffeisen Bank International AG, kao Zajmodavac,
  3. Protokola o načinu razmjene informacija i podataka između Državne regulatorne agencije za radijacijsku i nuklearnu sigurnost Bosne i Hercegovine i Državnog zavoda za radiološku i nuklearnu sigurnost Republike Hrvatske

Na sjednici su usvojeni Izvještaji Ureda za reviziju institucija o reviziji finansijskog poslovanja institucija BiH za 2012. godinu:

a) 62 revizorska izvještaja kojima je finansijsko poslovanje ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem“ i „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ 

  1. Agencije za policijsku podršku
  2. Agencije za forenzička ispitivanja i vještačenja BiH
  3. Agencije za antidopinšku kontrolu BiH
  4. Službe za poslove sa strancima BiH
  5. Agencije za sigurnost hrane BiH
  6. Agencije za državnu službu BiH
  7. Agencije za javne nabavke BiH
  8. Agencije za osiguranje u BiH
  9. Agencije za poštanski saobraćaj BiH
  10. Agencije za školovanje i stručno usavršavanje kadrova BiH
  11. Agencije za promociju stranih investicija u BiH
  12. Agencije za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije BiH
  13. Agencije za lijekove i medicinska sredstva BiH
  14. Agencije za rad i zapošljavanje BiH
  15. Agencije za statistiku BiH
  16. Arhiva BiH
  17. Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA)
  18. Agencije za nadzor nad tržištem BiH
  19. Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH
  20. Agencije za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta BiH
  21. Agencije za zaštitu ličnih podataka u BiH
  22. Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH
  23. Centra za informiranje i priznavanje dokumenata iz oblasti visokog obrazovanja
  24. Direkcije za evropske integracije
  25. Državne regulatorne agencije za radijacijsku i nuklearnu sigurnost BiH
  26. Direkcije za ekonomsko planiranje BiH
  27. Direkcije za koordinaciju policijskih tijela BiH
  28. Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH
  29. Državne agencije za istrage i zaštitu BiH
  30. Fonda za povratak BiH
  31. Granične policije BiH
  32. Instituta za intelektualno vlasništvo BiH
  33. Instituta za mjeriteljstvo BiH
  34. Instituta za akreditiranje BiH
  35. Instituta za nestale osobe BiH
  36. Instituta za standardizaciju BiH
  37. Institucije ombudsmena za zaštitu potrošača u BiH
  38. Institucije ombudsmena za ljudska prava BiH
  39. Konkurencijskog vijeća BiH
  40. Komisije za koncesije BiH
  41. Ministarstva pravde BiH
  42. Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa
  43. Ministarstva komunikacija i prometa BiH
  44. Ministarstva finansija i trezora BiH
  45. Ministarstva sigurnosti BiH
  46. Memorijalnog centra Srebrenica-Potočari, Spomen-obilježje i mezarje za žrtve genocida iz 1995. godine
  47. Odbora državne službe za žalbe BiH
  48. Pravobranilaštva BiH
  49. Komisije za očuvanje nacionalnih spomenika BiH
  50. Regulatorne agencije za komunikacije BiH
  51. Centralne izborne komisije BiH
  52. Službe za zajedničke poslove institucija BiH
  53. Suda BiH
  54. Tužilaštva BiH
  55. Uprave BiH za zaštitu zdravlja bilja
  56. Ureda koordinatora za reformu javne uprave BiH
  57. Ureda za zakonodavstvo Vijeća ministara BiH
  58. Ustavnog suda BiH
  59. Ureda za harmonizaciju sistema plaćanja u poljoprivredi, ishrani i ruralnom razvoju BiH
  60. Ureda za razmatranje žalbi BiH
  61. Ureda za veterinarsvo BiH
  62. Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH

 a) 10 revizorskih izvještaja kojima je finansijskom poslovanje ocijenjeno revizorskiom „mišljenjem s rezervom“ i „mišljenjem s rezervom uz isticanje predmeta“  

  1. Jedinice za realizaciju Projekta izgradnje zavoda za izvršenje krivičnih sankcija, pritvora i drugih mjera BiH
  2. Centra za uklanjanje mina u BiH
  3. Generalnog sekretarijata Vijeća ministara BiH
  4. Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH
  5. Ministarstva civilnih poslova BiH
  6. Ministarstva vanjskih poslova BiH
  7. Parlamentarne skupštine BiH
  8. Predsjedništva BiH
  9. Uprave za indirektno oporezivanje BiH
  10. Ministarstva odbrane BiH za 2012. godinu

PRESS
KONTAKT
Sektor za odnose sa javnošću