5.12.2013.
Okončana 57. sjednica Zastupničkog doma
U drugom dijelu 57. sjednice Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, prihvaćeno je Zbirno mišljenje o revizorskim izvješćima o financijskom poslovanju institucija BiH za 2012. godinu, sa zaključcima u kojima se kaže da se prihvaćaju 72 revizorska izvješća o financijskom poslovanju institucija BiH za 2012. godinu od kojih: 62 revizorska izvješća kojima je financijsko poslovanje ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem“ i „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ i 10 revizorskih izvješća kojima je financijskom poslovanje ocijenjeno revizorskiom „mišljenjem s rezervom“ i „mišljenjem s rezervom uz isticanje predmeta“. (prilog)
Također, Zastupnički dom obvezuje rukovodstva 58 institucija BiH čije je financijsko poslovanje u 2012. godini ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ na poduzimanje svih potrebnih mjera iz nadležnosti svake institucije posebno, kako bi se izbjegle daljnje posljedice problema u poslovanju na koje je revizija skrenula pozornost pri isticanju predmeta u pozitivnom mišljenju, a naročito da materijalnost takvih nalaza revizije eventualno ne preraste u buduće kvalifikacije u slijedećim izvješćima revizije.
Usvojeni su i predloženi zaključci Povjerenstva za financije i proračun Zastupničkog doma PSBiH za 10 institucija koji su sadržani u pojedinačnim mišljenjima Povjerenstva za svaku instituciju BiH, a čija su revizorska izvješća o financijskom poslovanju za 2012. godinu bila predmetom detaljne analize u Povjerenstvu. Zastupnički dom traži od Vijeća ministara BiH da do kraja siječnja 2014. godine razmotri revizorska izvješća za 2012. godinu, uz obvezu izrade cjelovite informacije o tome i njene dostave Parlamentarnoj skupštini BiH u roku ne duljem od 30 dana od dana razmatranja.
Zastupnički dom ponovno zadužuje Vijeće ministara BiH da u najkraćem roku pokrene postupke zajedničkih nabava te poduzme što veći broj zajedničkih nabava, kako bi se smanjio rizik ponavljanja istih pogrešaka na pojedinačnoj razini u institucijama koje obavljaju istovjetne ili istovrsne nabave (npr. uredski materijal, gorivo i mazivo i druge istovrsne nabave). Zajedničke nabave moraju osigurati konkurentnog zajedničkog dobavljača, kao i uštede u nabavi zbog ukrupnjavanja zahtjeva, te zadržati uvjete isporuke od odabranih dobavljača sve do isteka ugovora, a prema cijenama, drugim uvjetima i kvaliteti koja je prevagnula u postupku nabave u odnosu na druge dobavljače.
Ponovno je zaduženo Vijeće ministara BiH da do kraja ožujka 2014. godine utvrdi programe obuke zaposlenih u institucijama BiH za prioritetna područja, odnosno za koja su primjedbe revizije bile najčešće. Prioritetna područja su: Dosljedna primjena pravilnika o sustavu unutarnjih kontrola i kontinuirana dogradnja sustava internih kontrola na pojedinačnoj razini, Jačanje nadzora i kontrolnih postupaka za kategorije rashoda za koje nedostaju sustavna i/ili interna pravila potrošnje, Striktna primjena propisa iz područja javnih nabava, Planiranje proračuna, nadzor nad izvršenjem proračuna.
Vijeće ministara BiH je, također ponovno, zaduženo da žurno a najkasnije u roku od dva mjeseca, svojim aktom propiše ili Parlamentarnoj skupštini BiH predloži donošenje zakona kojim će se propisati pravila i procedure kojima se određuju prava na potrošnju proračunskih sredstava za sljedeće namjene: nabavu automobila i njihovo korištenje, troškove reprezentacije, nabavu uredskog namještaja i opreme, uključujući računalnu opremu, troškove poštanskih, telefonskih i internetskih usluga i frekventne kategorije rashoda koje su najčešće predmet i težište nalaza revizije.
Zastupnički dom traži od sljedećih institucija BiH: Ministarstva obrane BiH, Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, Ministarstva vanjskih poslova BiH, Generalnog tajništva Vijeća ministara BiH, Parlamentarne skupštine BiH, Uprave za neizravno oporezivanje BiH i Predsjedništva BiH da u roku od 90 dana od dana donošenja ovog zaključka, na sjednicama Zastupničkog doma javno predstave mjere koje poduzimaju ili planiraju poduzeti kako bi spriječili ponavljanje kvalifikacija koje su navedene u izraženom mišljenju revizora.
Dom je obvezao i Vijeće ministara BiH da, najkasnije u roku od 60 dana, izradi i u parlamentarnu proceduru uputi Zakon o fiskalnoj odgovornosti BiH.
Vijeće ministara BiH je obvezano da, također najkasnije u roku od 60 dana, razmotri sve preporuke Ureda za reviziju i zaključke Povjerenstva za financije i proračun i dostavi prijedlog mjera sa akcijskom planom za realizaciju preporuka i zaključaka.
Na kraju, zaduženo je rukovodstvo Zastupničkog doma PSBiH da uvrsti točku dnevnog reda o fiskalnoj poziciji BiH i realizaciji zaključaka i preporuka sa 57. sjednice Zastupničkog doma PSBiH od 05.12.2013. godine o raspravi o izvješćima Ureda za reviziju institucija BiH o reviziji financijskog poslovanja institucija BiH, a najkasnije tijekom ožujka 2014. godine.
Usvojeno je Izvješće o financijskoj reviziji Izvješća o izvršenju proračuna institucija Bosne i Hercegovine za 2012. godinu. Donesen je zaključak kojim Zastupnički dom PSBiH traži od Vijeća ministara BiH i Ministarstva financija i trezora BiH da detaljno analiziraju sadržaj revizorskog izvješća za 2012. godinu, te pristupe sveobuhvatnoj realizaciji svih preporuka revizije. Također, traži se od Vijeća ministara BiH i Ministarstva financija i trezora BiH da posebnu pozornost posvete jačanju sustava unutarnjih kontrola, te da u cilju učinkovitosti poslovanja i pouzdanosti financijskih izvješća uspostave odgovarajući sustav unutarnjih kontrola koji će osigurati uredno i ažurno računovodstvo i time smanje rizik ponavljanja revizorskih analiza u sljedećem revizorskom izvješću. Od Vijeća ministara BiH ponovno se traži i da žurno donese preostale podzakonske akte prema Zakonu o plaćama i naknadama u institucijama BiH, utvrdi standarde potrošnje i pravila ponašanja, te preispita postojeće podzakonske akte i donese ostale akte kojima će se na jedinstven i transparentan način urediti znatniji izdaci koji su zajednički za sve proračunske korisnike (telefonskih troškovi, korištenje vozila, troškovi reprezentacije). Na kraju, Zastupnički dom traži od Vijeća ministara BiH i Predsjedništva BiH da najžurnije u parlamentarnu proceduru dostave Prijedlog zakona o Proračunu institucija BiH i međunarodnih obveza BiH za 2014. godinu.
Usvojeno je Izvješće o izvršenju Proračuna institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obveza Bosne i Hercegovine za 2012. godinu.
Usvojen je zaključak zastupnika Senada Šepića povodom rasprave o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Kaznenog zakona BiH, predlagatelj: Zajedničko povjerenstvo za ljudska prava, prava djeteta, mlade, useljeništvo, izbjeglice, azil i etiku, s Izvješćem Ustavnopravnog povjerenstva, koji glasi: „Zastupnički dom PSBiH obvezuje Vijeće ministara BiH da analizira odredbe kaznenog zakonodavstva u BiH kojima se uređuje kaznenopravni položaj maloljetnih počinitelja kaznenih djela i izradi prijedlog mjera koje trebaju poboljšati ovo područje, te ih dostavi Zastupničkom domu PSBiH najkasnije u roku od 60 dana“.
Usvojeno je Peto izvješće o realizaciji mjera za poboljšanje uvjeta poslovanja u poljoprivrednoj proizvodnji i prehrambenoj industriji Bosne i Hercegovine – završno izvješće, s Planom aktivnosti zaštite domaće proizvodnje u kontekstu primjene Sporazuma CEFTA kao sastavnog dijela.
Na usuglašavanje Kolegiju upućena je inicijativa zastupnika Mladena Ivankovića Lijanovića s 55. sjednice Zastupničkog doma, održane 24. 10. 2013., kojom se zadužuje Vijeće ministara BiH da izradi prijedlog teksta himne i u obliku izmjena Zakona o državnoj himni BiH dostavi ga u parlamentarnu proceduru što hitnije, a najkasnije do kraja ove godine”.
Na sjednici je data suglasnost za ratificiranje nekoliko međunarodnih sporazuma i ugovora (prilog). (kraj)
Prilozi:
Na 57. sjednici je data suglasnost za ratificiranje:
- Sporazuma između Bosne i Hercegovine i Kneževine Lihtenštajn o readmisiji osoba koje borave bez dozvole i Provedbeni protokol uz Sporazum između Bosne i Hercegovine i Kneževine Lihtenštajn o readmisiji osoba koje borave bez dozvole
- Trećeg amandmana na Kreditni sporazum od 31. svibnja 2010. (Projekt „Bolnica Bijeljina“) sklopljen između Bosne i Hercegovine, koju zastupa Ministarstvo financija i trezora BiH, kao zajmoprimac, i Raiffeisen Bank International AG
- Protokola o načinu razmjene informacija i podataka između Državne regulativne agencije za radijacijsku i nuklearnu sigurnost Bosne i Hercegovine i Državnog zavoda za radiološku i nuklearnu sigurnost Republike Hrvatske
Na sjednici su usvojena Izvješća Ureda za reviziju institucija o reviziji financijskog poslovanja institucija BiH za 2012. godinu:
a) 62 revizorska izvješća kojima je financijsko poslovanje ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem“ i „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“
- Agencije za policijsku potporu
- Agencije za forenzička ispitivanja i vještačenja BiH
- Agencije za antidopinšku kontrolu BiH
- Službe za poslove sa strancima BiH
- Agencije za sigurnost hrane BiH
- Agencije za državnu službu BiH
- Agencije za javne nabave BiH
- Agencije za osiguranje u BiH
- Agencije za poštanski promet BiH
- Agencije za školovanje i stručno usavršavanje kadrova BiH
- Agencije za promidžbu inozemnih ulaganja u BiH
- Agencije za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije BiH
- Agencije za lijekove i medicinska sredstva BiH
- Agencije za rad i zapošljavanje BiH
- Agencije za statistiku BiH
- Arhiva BiH
- Agencije za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA)
- Agencije za nadzor nad tržištem BiH
- Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH
- Agencije za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvalitete BiH
- Agencije za zaštitu osobnih podataka u BiH
- Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH
- Centra za informiranje i priznavanje dokumenata iz područja visokog obrazovanja
- Direkcije za europske integracije BiH
- Državne regulativne agencije za radijacijsku i nuklearnu sigurnost BiH
- Direkcije za ekonomsko planiranje BiH
- Direkcije za koordinaciju policijskih tijela BiH
- Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH
- Državne agencije za istrage i zaštitu BiH
- Fonda za povratak BiH
- Granične policije BiH
- Instituta za intelektualno vlasništvo BiH
- Instituta za mjeriteljstvo BiH
- Instituta za akreditiranje BiH
- Instituta za nestale osobe BiH
- Instituta za standardizaciju BiH
- Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH
- Institucije ombudsmana za ljudska prava BiH
- Konkurencijskog vijeća BiH
- Povjerenstva za koncesije BiH
- Ministarstva pravde BiH
- Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH
- Ministarstva komunikacija i prometa BiH
- Ministarstva sigurnosti BiH
- Ministarstva financija i trezora BiH
- Memorijalnog centra Srebrenica-Potočari Spomen-obilježje i mezarje za žrtve genocida iz 1995. godine
- Odbora državne službe za žalbe BiH
- Pravobraniteljstva BiH
- Povjerenstva za očuvanje nacionalnih spomenika BiH
- Regulativne agencije za komunikacije BiH
- Središnjeg izbornog povjerenstva BiH
- Službe za zajedničke poslove institucija BiH
- Suda BiH
- Tužiteljstva BiH
- Uprave BiH za zaštitu zdravlja bilja
- Ureda koordinatora za reformu javne uprave BiH
- Ureda za zakonodavstvo Vijeća ministara BiH
- Ustavnog suda BiH
- Ureda za harmonizaciju sustava plaćanja u poljoprivredi, prehrani i ruralnom razvoju BiH
- Ureda za razmatranje žalbi BiH
- Ureda za veterinarsvo BiH
- Visokog sudbenog i tužiteljskog vijeća BiH
a) 10 revizorskih izvješća kojima je financijskom poslovanje ocijenjeno revizorskiom „mišljenjem s rezervom“ i „mišljenjem s rezervom uz isticanje predmeta“
- Jedinice za provedbu Projekta izgradnje Zavoda za izvršenje kaznenih sankcija, pritvora i drugih mjera BiH
- Centra za uklanjanje mina u BiH
- Generalnog tajništva Vijeća ministara BiH
- Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH
- Ministarstva civilnih poslova BiH
- Ministarstva vanjskih poslova BiH
- Parlamentarne skupštine BiH
- Predsjedništva BiH
- Uprave za neizravno oporezivanje BiH
- Ministarstva obrane BiH
PRESS
KONTAKT |
Sektor za odnose sa javnošću |