5.12.2013.
Окончана 57. сједница Представничког дома
У другом дијелу 57. сједнице Представничког дома Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине, прихваћено је Збирно мишљење о ревизорским извјештајима о финансијском пословању институција БиХ за 2012. годину, са закључцима у којима се каже да се прихваћају 72 ревизорска извјештаја о финансијском пословању институција БиХ за 2012. годину од којих: 62 ревизорска извјештаја којима је финансијско пословање оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем“ и „позитивним мишљењем уз истицање предмета“ и 10 ревизорских извјештаја којима је финансијском пословање оцијењено ревизорскиом „мишљењем с резервом“ и „мишљењем с резервом уз истицање предмета“. (прилог)
Такође, Представнички дом обавезује руководства 58 институција БиХ чије је финансијско пословање у 2012. години оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем уз истицање предмета“ на подузимање свих потребних мјера из надлежности сваке институције посебно, како би се избјегле даље посљедице проблема у пословању на које је ревизија скренула позорност при истицању предмета у позитивном мишљењу, а нарочито да материјалност таквих налаза ревизије евентуално не прерасте у будуће квалификације у слиједећим извјештајима ревизије.
Усвојени су и предложени закључци Комисије за финансије и буџет Представничког дома ПСБиХ за 10 институција који су садржани у појединачним мишљењима Комисије за сваку институцију БиХ, а чија су ревизорски извјештај о финансијском пословању за 2012. годину била предметом детаљне анализе у Комисији. Представнички дом тражи од Савјета министара БиХ да до краја јануара 2014. године размотри ревизорске извјештаје за 2012. годину, уз обавезу израде цјеловите информације о томе и њене доставе Парламентарној скупштини БиХ у року не дужем од 30 дана од дана разматрања.
Представнички дом поновно задужује Савјет министара БиХ да у најкраћем року покрене поступке заједничких набавки те подузме што већи број заједничких набавки, како би се смањио ризик понављања истих погрешака на појединачном нивоу у институцијама које обављају идентичне или истоврсне набавке (нпр. канцеларијски материјал, гориво и мазиво и друге истоврсне набавке). Заједничке набавке морају обезбједити конкурентног заједничког добављача, као и уштеде у набавкама због укрупњавања захтјева, те задржати услове испоруке од одабраних добављача све до истека уговора, а према цијенама, другим условима и квалитети која је превагнула у поступку набаве у односу на друге добављаче.
Поновно је задужен Савјет министара БиХ да до краја марта 2014. године утврди програме обуке запослених у институцијама БиХ за приоритетна подручја, односно за која су примједбе ревизије биле најчешће. Приоритетна подручја су: Досљедна примјена правилника о систему унутрашњих контрола и континуирана доградња система интерних контрола на појединачној нивоу, Јачање надзора и контролних поступака за категорије расхода за које недостају системска и/или интерна правила потрошње, Стриктна примјена прописа из подручја јавних набавки, Планирање буџета, надзор над извршењем буџета.
Савјет министара БиХ је, такође поновно, задужено да хитно а најкасније у року од два мјесеца, својим актом пропише или Парламентарној скупштини БиХ предложи доношење закона којим ће се прописати правила и процедуре којима се одређују права на потрошњу буџетских средстава за сљедеће намјене: набавка аутомобила и њихово кориштење, трошкове репрезентације, набавка канцеларијског намјештаја и опреме, укључујући рачуналну опрему, трошкове поштанских, телефонских и интернетских услуга и фреквентне категорије расхода које су најчешће предмет и тежиште налаза ревизије.
Представнички дом тражи од сљедећих институција БиХ: Министарства одбране БиХ, Министарства за људска права и избјеглице БиХ, Министарства иностраних послова БиХ, Генералног секретаријата Савјета министара БиХ, Парламентарне скупштине БиХ, Управе за индиректно опорезивање БиХ и Предсједништва БиХ да у року од 90 дана од дана доношења овог закључка, на сједницама Представничког дома јавно представе мјере које подузимају или планирају подузети како би спријечили понављање квалификација које су наведене у израженом мишљењу ревизора.
Дом је обавезао и Савјет министара БиХ да, најкасније у року од 60 дана, изради и у парламентарну процедуру упути Закон о фискалној одговорности БиХ.
Савјет министара БиХ је обавезано да, такође најкасније у року од 60 дана, размотри све препоруке Канцеларије за ревизију и закључке Комисије за финансије и буџет и достави предлог мјера са акцијском планом за реализацију препорука и закључака.
На крају, задужено је руководство Представничког дома ПСБиХ да уврсти тачку дневног реда о фискалној позицији БиХ и реализацији закључака и препорука са 57. сједнице Представничког дома ПСБиХ од 05.12.2013. године о расправи о извјештајима Канцеларије за ревизију институција БиХ о ревизији финансијског пословања институција БиХ, а најкасније током марта 2014. године.
Усвојен је Извјештај о финансијској ревизији Извјештаја о извршењу буџета институција Босне и Херцеговине за 2012. годину. Донесен је закључак којим Представнички дом ПСБиХ тражи од Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ да детаљно анализира садржај ревизорског извјештаја за 2012. годину, те приступе свеобухватној реализацији свих препорука ревизије. Такође, тражи се од Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ да посебну пажњу посвете јачању система унутрашњих контрола, те да у циљу ефикасности пословања и поузданости финансијских извјештаја успоставе одговарајући систем унутрашњих контрола који ће обезбједити уредно и ажурно рачуноводство и тиме смање ризик понављања ревизорских анализа у сљедећем ревизорском извјештају. Од Савјета министара БиХ поновно се тражи и да хитно донесе преостале подзаконске акте према Закону о платама и накнадама у институцијама БиХ, утврди стандарде потрошње и правила понашања, те преиспита постојеће подзаконске акте и донесе остале акте којима ће се на јединствен и транспарентан начин уредити знатнији издаци који су заједнички за све буџетске кориснике (телефонских трошкови, кориштење возила, трошкови репрезентације). На крају, Представничког дом тражи од Савјета министара БиХ и Предсједништва БиХ да најхитније у парламентарну процедуру доставе Предлог закона о Буџету институција БиХ и међународних обавеза БиХ за 2014. годину.
Усвојен је Извјештај о извршењу Буџета институција Босне и Херцеговине и међународних обавеза Босне и Херцеговине за 2012. годину.
Усвојен је закључак посланика Сенада Шепића поводом расправе о Предлогу закона о измјенама и допунама Кривичног закона БиХ, предлагач: Заједничка комисија за људска права, права дјетета, младе, имиграцију, избјеглице, азил и етику, с Извјештајем Уставноправне комисије, који гласи: „Представнички дом ПСБиХ обавезује Савјет министара БиХ да анализира одредбе кривичног законодавства у БиХ којима се уређује кривичноправни положај малољетних починилаца кривичних дјела и изради предлог мјера које требају побољшати ово подручје, те их достави Представничком дому ПСБиХ најкасније у року од 60 дана“.
Усвојен је Пети извјештај о реализацији мјера за побољшање услова пословања у пољопривредној производњи и прехрамбеној индустрији Босне и Херцеговине – завршни извјештај, с Планом активности заштите домаће производње у контексту примјене Споразума ЦЕФТА као саставног дијела.
На усаглашавање Колегијуму упућена је иницијатива посланика Младена Иванковића Лијановића с 55. сједнице Представничког дома, одржане 24. 10. 2013., којом се задужује Савјет министара БиХ да изради предлог текста химне и у облику измјена Закона о државној химни БиХ достави га у парламентарну процедуру што хитније, а најкасније до краја ове године”.
На сједници је дата сагласност за ратификовање неколико међународних споразума и уговора (прилог). (крај)
Прилози:
На 57. сједници је дата сагласност за ратификацију:
У другом дијелу 57. сједнице Представничког дома Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине, прихваћено је Збирно мишљење о ревизорским извјештајима о финансијском пословању институција БиХ за 2012. годину, са закључцима у којима се каже да се прихваћају 72 ревизорска извјештаја о финансијском пословању институција БиХ за 2012. годину од којих: 62 ревизорска извјештаја којима је финансијско пословање оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем“ и „позитивним мишљењем уз истицање предмета“ и 10 ревизорских извјештаја којима је финансијском пословање оцијењено ревизорскиом „мишљењем с резервом“ и „мишљењем с резервом уз истицање предмета“. (прилог)
Такође, Представнички дом обавезује руководства 58 институција БиХ чије је финансијско пословање у 2012. години оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем уз истицање предмета“ на подузимање свих потребних мјера из надлежности сваке институције посебно, како би се избјегле даље посљедице проблема у пословању на које је ревизија скренула позорност при истицању предмета у позитивном мишљењу, а нарочито да материјалност таквих налаза ревизије евентуално не прерасте у будуће квалификације у слиједећим извјештајима ревизије.
Усвојени су и предложени закључци Комисије за финансије и буџет Представничког дома ПСБиХ за 10 институција који су садржани у појединачним мишљењима Комисије за сваку институцију БиХ, а чија су ревизорски извјештај о финансијском пословању за 2012. годину била предметом детаљне анализе у Комисији. Представнички дом тражи од Савјета министара БиХ да до краја јануара 2014. године размотри ревизорске извјештаје за 2012. годину, уз обавезу израде цјеловите информације о томе и њене доставе Парламентарној скупштини БиХ у року не дужем од 30 дана од дана разматрања.
Представнички дом поновно задужује Савјет министара БиХ да у најкраћем року покрене поступке заједничких набавки те подузме што већи број заједничких набавки, како би се смањио ризик понављања истих погрешака на појединачном нивоу у институцијама које обављају идентичне или истоврсне набавке (нпр. канцеларијски материјал, гориво и мазиво и друге истоврсне набавке). Заједничке набавке морају обезбједити конкурентног заједничког добављача, као и уштеде у набавкама због укрупњавања захтјева, те задржати услове испоруке од одабраних добављача све до истека уговора, а према цијенама, другим условима и квалитети која је превагнула у поступку набаве у односу на друге добављаче.
Поновно је задужен Савјет министара БиХ да до краја марта 2014. године утврди програме обуке запослених у институцијама БиХ за приоритетна подручја, односно за која су примједбе ревизије биле најчешће. Приоритетна подручја су: Досљедна примјена правилника о систему унутрашњих контрола и континуирана доградња система интерних контрола на појединачној нивоу, Јачање надзора и контролних поступака за категорије расхода за које недостају системска и/или интерна правила потрошње, Стриктна примјена прописа из подручја јавних набавки, Планирање буџета, надзор над извршењем буџета.
Савјет министара БиХ је, такође поновно, задужено да хитно а најкасније у року од два мјесеца, својим актом пропише или Парламентарној скупштини БиХ предложи доношење закона којим ће се прописати правила и процедуре којима се одређују права на потрошњу буџетских средстава за сљедеће намјене: набавка аутомобила и њихово кориштење, трошкове репрезентације, набавка канцеларијског намјештаја и опреме, укључујући рачуналну опрему, трошкове поштанских, телефонских и интернетских услуга и фреквентне категорије расхода које су најчешће предмет и тежиште налаза ревизије.
Представнички дом тражи од сљедећих институција БиХ: Министарства одбране БиХ, Министарства за људска права и избјеглице БиХ, Министарства иностраних послова БиХ, Генералног секретаријата Савјета министара БиХ, Парламентарне скупштине БиХ, Управе за индиректно опорезивање БиХ и Предсједништва БиХ да у року од 90 дана од дана доношења овог закључка, на сједницама Представничког дома јавно представе мјере које подузимају или планирају подузети како би спријечили понављање квалификација које су наведене у израженом мишљењу ревизора.
Дом је обавезао и Савјет министара БиХ да, најкасније у року од 60 дана, изради и у парламентарну процедуру упути Закон о фискалној одговорности БиХ.
Савјет министара БиХ је обавезано да, такође најкасније у року од 60 дана, размотри све препоруке Канцеларије за ревизију и закључке Комисије за финансије и буџет и достави предлог мјера са акцијском планом за реализацију препорука и закључака.
На крају, задужено је руководство Представничког дома ПСБиХ да уврсти тачку дневног реда о фискалној позицији БиХ и реализацији закључака и препорука са 57. сједнице Представничког дома ПСБиХ од 05.12.2013. године о расправи о извјештајима Канцеларије за ревизију институција БиХ о ревизији финансијског пословања институција БиХ, а најкасније током марта 2014. године.
Усвојен је Извјештај о финансијској ревизији Извјештаја о извршењу буџета институција Босне и Херцеговине за 2012. годину. Донесен је закључак којим Представнички дом ПСБиХ тражи од Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ да детаљно анализира садржај ревизорског извјештаја за 2012. годину, те приступе свеобухватној реализацији свих препорука ревизије. Такође, тражи се од Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ да посебну пажњу посвете јачању система унутрашњих контрола, те да у циљу ефикасности пословања и поузданости финансијских извјештаја успоставе одговарајући систем унутрашњих контрола који ће обезбједити уредно и ажурно рачуноводство и тиме смање ризик понављања ревизорских анализа у сљедећем ревизорском извјештају. Од Савјета министара БиХ поновно се тражи и да хитно донесе преостале подзаконске акте према Закону о платама и накнадама у институцијама БиХ, утврди стандарде потрошње и правила понашања, те преиспита постојеће подзаконске акте и донесе остале акте којима ће се на јединствен и транспарентан начин уредити знатнији издаци који су заједнички за све буџетске кориснике (телефонских трошкови, кориштење возила, трошкови репрезентације). На крају, Представничког дом тражи од Савјета министара БиХ и Предсједништва БиХ да најхитније у парламентарну процедуру доставе Предлог закона о Буџету институција БиХ и међународних обавеза БиХ за 2014. годину.
Усвојен је Извјештај о извршењу Буџета институција Босне и Херцеговине и међународних обавеза Босне и Херцеговине за 2012. годину.
Усвојен је закључак посланика Сенада Шепића поводом расправе о Предлогу закона о измјенама и допунама Кривичног закона БиХ, предлагач: Заједничка комисија за људска права, права дјетета, младе, имиграцију, избјеглице, азил и етику, с Извјештајем Уставноправне комисије, који гласи: „Представнички дом ПСБиХ обавезује Савјет министара БиХ да анализира одредбе кривичног законодавства у БиХ којима се уређује кривичноправни положај малољетних починилаца кривичних дјела и изради предлог мјера које требају побољшати ово подручје, те их достави Представничком дому ПСБиХ најкасније у року од 60 дана“.
Усвојен је Пети извјештај о реализацији мјера за побољшање услова пословања у пољопривредној производњи и прехрамбеној индустрији Босне и Херцеговине – завршни извјештај, с Планом активности заштите домаће производње у контексту примјене Споразума ЦЕФТА као саставног дијела.
На усаглашавање Колегијуму упућена је иницијатива посланика Младена Иванковића Лијановића с 55. сједнице Представничког дома, одржане 24. 10. 2013., којом се задужује Савјет министара БиХ да изради предлог текста химне и у облику измјена Закона о државној химни БиХ достави га у парламентарну процедуру што хитније, а најкасније до краја ове године”.
На сједници је дата сагласност за ратификовање неколико међународних споразума и уговора (прилог). (крај)
Прилози:
На 57. сједници је дата сагласност за ратификацију:
- Споразума између Босне и Херцеговине и Кнежевине Лихтенштајн о реадмисији лица која бораве без дозволе и Протокол о спровођењу уз Споразум између Босне и Херцеговине и Кнежевине Лихтенштајн о реадмисији лица која бораве без дозволе,
- Трећег амандмана на Кредитни споразум од 31. маја 2010. године (Пројекат „Болница Бијељина“) склопљен између Босне и Херцеговине, коју заступа Министарство финансија и трезора, као зајмопримац, и Raiffeisen Bank International AG, као зајмодавац
- Протокола о начину размјене информација и података између Државне регулаторне агенције за радијациону и нуклеарну безбједност Босне и Херцеговине и Државног завода за радиолошку и нуклеарну безбједност Републике Хрватске
На сједници су усвојени Извјештаји Канцеларије за ревизију институција о ревизији финансијског пословања институција БиХ за 2012. годину:
а) 62 ревизорска извјештаја којима је финансијско пословање оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем“ и „позитивним мишљењем уз истицање предмета“
- Агенције за полицијску подршку
- Агенције за форензичка испитивања и вјештачења БиХ
- Агенције за антидопиншку контролу БиХ
- Службе за послове са странцима БиХ
- Агенције за безбједност хране БиХ
- Агенције за државну службу БиХ
- Агенције за јавне набавке БиХ
- Агенције за осигурање у БиХ
- Агенције за поштански саобраћај БиХ з
- Агенције за школовање и стручно усавршавање кадрова БиХ
- Агенције за промоцију страних инвестиција у БиХ
- Агенције за превенцију корупције и координацију борбе против корупције БиХ
- Агенције за лијекове и медицинска средства БиХ
- Агенције за рад и запошљавање БиХ
- Агенције за статистику БиХ
- Архива БиХ з
- Агенције за идентификациона документа, евиденцију и размјену података БиХ (IDDEEA)
- Агенције за надзор над тржиштем БиХ
- Агенције за предшколско, основно и средње образовање БиХ
- Агенције за развој високог образовања и обезбјеђивање квалитета БиХ
- Агенције за заштиту личних података у БиХ
- Централне јединице за хармонизацију Министарства финансија и трезора БиХ
- Центра за информисање и признавање докумената из области високог образовања
- Дирекције за европске интеграције БиХ
- Државне регулаторне агенције за радијациону и нуклеарну безбједност БиХ
- Дирекције за економско планирање БиХ
- Дирекције за координацију полицијских тијела БиХ
- Дирекције за цивилно ваздухопловство БиХ з
- Државне агенције за истраге и заштиту БиХ
- Фонда за повратак БиХ
- Граничне полиције БиХ
- Института за интелектуалну својину БиХ
- Института за метрологију БиХ з
- Института за акредитовање БиХ
- Института за нестала лица БиХ
- Института за стандардизацију БиХ
- Институције омбудсмена за заштиту потрошача у БиХ
- Институције омбудсмена за људска права БиХ
- Конкуренцијског савјета БиХ
- Комисије за концесије БиХ
- Министарства правде БиХ
- Министарства спољне трговине и економских односа БиХ
- Министарства комуникација и транспорта БиХ
- Министарства безбједности БиХ
- Министарства финансија и трезора БиХ
- Меморијалног центра Сребреница-Поточари, спомен-обиљежје и мезарје за жртве геноцида из 1995. године
- Одбора државне службе за жалбе БиХ
- Правобранилаштва БиХ
- Комисије за очување националних споменика БиХ
- Регулаторне агенције за комуникације БиХ
- Централне изборне комисије БиХ
- Службе за заједничке послове институција БиХ
- Суда БиХ
- Тужилаштва БиХ
- Управе БиХ за заштиту здравља биља
- Канцеларије координатора за реформу јавне управе БиХ
- Канцеларије за законодавство Савјета министара БиХ
- Уставног суда БиХ
- Канцеларије за хармонизацију система плаћања у пољопривреди, исхрани и руралном развоју БиХ
- Канцеларије за разматрање жалби БиХ
- Канцеларије за ветеринарсво БиХ
- Високог судског и тужилачког савјета БиХ
b ) 10 ревизорских извјештаја којима је финансијском пословање оцијењено ревизорскиом „мишљењем с резервом“ и „мишљењем с резервом уз истицање предмета“
- Јединице за реализацију пројекта изградње Завода за извршење кривичних санкција, притвора и других мјера БиХ
- Центра за уклањање мина у БиХ з
- Генералног секретаријата Савјета министара БиХ
- Министарства за људска права и избјеглице БиХ
- Министарства цивилних послова БиХ
- Министарства иностраних послова БиХ
- Парламентарне скупштине БиХ
- Предсједништва БиХ
- Управе за индиректно опорезивање БиХ
- Министарства одбране БиХ
ПРЕС
КОНТАКТ |
Сектор за односе с јавношћу |