MENI
22.12.2017.

Okončana 5. hitna sjednica Doma naroda

Na danas održanoj 5. hitnoj sjednici Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (PSBiH) usvojen je Zakon o izmjeni Zakona o državnoj službi u institucijama BiH, čiji je predlagatelj Zastupnički dom PSBiH, u istovjetnom tekstu kao u Zastupničkom domu PSBiH.

Usvojen je, u istovjetnom tekstu kao u Zastupničkom domu PSBiH, i Zakon o izmjeni Zakona o radu u institucijama BiH, čiji je predlagatelj Zastupnički dom PSBiH.

Usvojen je, u drugom čitanju, Prijedlog zakona o parlamentarnom nadzoru, čiji je predlagatelj Privremeno zajedničko povjerenstvo obaju domova PSBiH za pripremu i upućivanje u parlamentarnu proceduru Prijedloga zakona o parlamentarnom nadzoru. S obzirom da je tekst Prijedloga zakona usvojen u različitom tekstu nego je usvojen u Zastupničkom domu PSBiH, u Zajedničko povjerenstvo obaju domova PSBiH za postizanje istovjetnog teksta Zakona imenovani su Sead Kadić, Ljilja Zovko i Darko Babalj.

Usvojeno je Izvješće Zajedničkog povjerenstva obaju domova za postizanje istovjetnog teksta Zakona o izmjeni i dopunama Zakona o zaštiti i dobrobiti životinja.

Usvojeno je i Izvješće Zajedničkog povjerenstva obaju domova za postizanje istovjetnog teksta Zakona o izmjenama Zakona o osnovama sigurnosti prometa na cestama u BiH.

Dom je odlučio da Prijedlog zakona o izmjenama Zakona o plaćama i naknadama u institucijama BiH razmatra po skraćenom postuku, jer prethodno nije podržan zahtjev Vijeća ministara BiH da se ovaj zakonski prijedlog razmatra po hitnom postupku.

Odgođena je rasprava, dok se ne steknu uvjeti propisani Poslovnikom Doma, o Prijedlogu zakona o izmjeni i dopunama Zakona o ombudsmanu za ljudska prava BiH u prvom čitanju, čiji je predlagatelj Vijeće ministara BiH.

Usvojeno je Izvješće o izvršenom prestruktuiranju rashoda institucija BiH unutar proračunskih rashoda za razdoblje od 1. siječnja do 30. lipnja 2017. godine.

Dom je usvojio i Izvješće o izvršenju Proračuna i međunarodnih obveza BiH za 2016. godinu.

Usvojeno je Izvješće o financijskoj reviziji izvršenja Proračuna institucija BiH za 2016. godinu. Usvojen je zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da, sukladno svojoj nadležnosti, pristupi sveobuhvatnom realiziranju preporuka revizije koje su sadržane u tekstu Izvješća o financijskoj reviziji izvršenja Proračuna institucija BiH za 2016. godinu, te da zaduži institucije BiH da svaka iz svoje nadležnosti pristupi realiziranju preporuke revizije i popuni tablicu iz Priloga 1. ovih zaključaka. Usvojen je i zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da PSBiH dostavi tablicu iz Priloga 1., s unesenim svim traženim podatcima najkasnije do 1. ožujka 2018. godine. Zaključeno je i to da Vijeće ministara BiH i Ministarstvo financija i trezora BiH posebnu pozornost posvete jačanju sustava unutarnjih kontrola te da, u cilju povećanja učinkovitosti financijskog poslovanja i pouzdanosti financijskih izvješća, uspostave odgovarajući sustav unutarnjih kontrola kojim će smanjiti rizik od njihovog ponavljanja ili pojave novih pogrešaka u svome financijskom poslovanju. 

Usvojeno je Godišnje revizorsko izvješće o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu.

Dom je usvojio 73 izvješća Ureda za reviziju institucija BiH o reviziji financijskog poslovanja institucija BiH za 2016. godinu (Prilog). Usvojen je zaključak kojim Dom naroda PSBiH obvezuje vodstva 40 institucija BiH čije je financijsko poslovanje u 2016. godini ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“, što obuhvaća skretanje pozornosti uz pozitivna mišljenja revizora o financijskim izvješćima i/ili uz pozitivna mišljenja revizora o suklađenosti (Prilog 1.) na poduzimanje svih potrebnih mjera iz nadležnosti svake institucije posebno, kako bi se izbjegle daljnje posljedice identificiranih problema u poslovanju na koje je revizija skrenula pozornost pri isticanju predmeta u „pozitivnom mišljenju“, a posebno da materijalnost takvih nalaza revizije eventualnom ne preraste u buduće kvalifikacije u budućim izvješćima revizije.
Zaključeno je, također, da Vijeće ministara BiH posebnu pozornost posveti preporukama sustavnog karaktera objavljenim u izvješću Ureda za reviziju institucija BiH broj: 01/02/03-04-16-1-798/17 pod nazivom Godišnje revizorsko izvješće o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu, te da promtno poduzme sljedeće:

a)    da, sukladno svojoj nadležnosti, pristupi sveobuhvatnom realiziranju preporuka revizije koje su sadržane u Godišnjem revizorskom izvješću o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu i zaduži institucije BiH da svaka iz svoje nadležnosti pristupi realiziranju preporuka revizije te u tablicu Priloga 2. ovih zaključaka unesu sve tražene podatke

b)    dostavi PSBiH tablicu iz Priloga 2., s unesenim svim traženim podatcima najkasnije do 1.ožujka 2018. godine

c)    Povjerenstvo za financije i proračun Doma naroda PSBiH zaduženo je da pomoću tablice iz Priloga 2. ovih zaključaka daljnje šestomjesečno prati napredak u provođenju sustavnih preporuka iz Godišnjeg revizorskog izvješća o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu i da o tome redovito izvješćuje Dom naroda PSBiH

d)    od Vijeća ministara BiH traži se da u svoj godišnji program rada za 2018. godinu uvrsti preporuke revizije iz Godišnjeg revizorskog izvješća o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu, s ciljem određivanja dvije skupine prioriteta: aktivnosti koje je moguće provesti u 2018. godini i aktivnosti koje je moguće pokrenuti u 2018. godini, te njihovog utvrđivanja za planske aktivnosti u godišnjem programu rada za 2018. godinu.

Zaključeno je i to da Vijeće ministara BiH ponovno pripremi prijedlog zakonskog rješenja ili unutar postojećih rješenja predvidi sankcioniranje voditelja ili ovlaštenih osoba onih institucija koje u razumnom roku ne postupaju po preporukama Ureda za reviziju institucija BiH, odnose ne poduzimaju ni minimalan broj aktivnosti ne realiziranju tih preporuka ili o tome ne informiraju, odnosno ne dostavljaju pravoremeno ili nikako podatke Uredu za reviziju institucija BiH i drugim tijelima koja prate realiziranje revizorskih preporuka ili zaključaka kada se to od njih traži.
Usvojen je i zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da, najkasnije do kraja 2017. godine, razmotri izvješća financijske revizije za 2016. godinu za Ministarstvo obrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Graničnu policiju BiH, Direkciju za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Upravu za neizravno oporezivanje BiH, Državnu agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agenciju za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće BiH i Tužiteljstvo BiH, te da uspostavi odgovarajući nadzor nad realiziranjem preporuka revizije.


Dom je zaključio i to da Ministarstvo obrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Graničnu policiju BiH, Direkciju za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Upravu za neizravno oporezivanje BiH, Državnu agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agenciju za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće BiH i Tužiteljstvo BiH, svaka institucija posebno, posveti posebnu pozornost daljnjem jačanju svog sustava unutarnjih kontrola s ciljem povećanja učinkovitosti financijskog poslovanja i pouzdanosti financijskih izvješća.


Zaključeno je i to da Ministarstvo obrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Granična policiju BiH, Direkcija za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Uprava za neizravno oporezivanje BiH, Državna agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agencija za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće BiH i Tužiteljstvo BiH da svaka institucija pristupi izradi zasebnih programa aktivnosti i mjera na provedbi preporuka financijske revizije za 2016. godinu, u cilju prevladavanja nedostataka u poslovanju iznesenih u revizorskom izvješću za 2016. godinu, te da pristupi poduzimanju mjera kojima će se zapriječiti ponavljanje istovjetnih nalaza revizije u budućim izvješćima financijske revizije. Dalje se u navedene institucije na svojim internetskim stranicma najkasnije do kraja veljače 2018. godine javno objave programe aktivnosti i mjera na provođenju preporuka financijske revizije za 2016. godinu, a preslike tih programa u istom roku dostave PSBiH.

Zaključeno je i to da Ministarstvo obrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Granična policiju BiH, Direkcija za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Uprava za neizravno oporezivanje BiH, Državna agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agencija za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće BiH i Tužiteljstvo BiH da svaka institucija promptno pristupi evidentiranju poduzetih aktivnosti i mjera na provedbi preporuka iznesenih u revizorskom izvješću za 2016. godinu, te da Povjerenstvu za financije i proračun Doma naroda PSBiH dostave popis poduzetih aktivnosti i mjera unesenih u tablice iz Priloga 3. ovih zaključaka (svaka institucija zasebno, prema pripadajućoj tablici), najkasnije do 1. ožujka 2018. godine.


Usvojen je i zaključak da Ministarstvo obrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Granična policiju BiH, Direkcija za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Uprava za neizravno oporezivanje BiH, Državna agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agencija za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće BiH i Tužiteljstvo BiH, svaka institucija zasebno, uvrsti preporuke revizije iz Izvješća financijske revizije za 2016. godinu u svoje godišnje programe rada za 2018. godinu, s ciljem određivanja dvije skupine prioriteta: (a) aktivnosti koje je moguće provesti u 2018. godini, kao i (b) aktivnosti koje je moguće pokrenuti u 2018. godini, te utvrdi obje skupine za planske aktivnosti unutar svakog zasebnog godišnjeg programa rada za 2018. godinu za svih deset navedenih institucija.


Na kraju, zaključeno je da će, u cilju kontinuiranog provođenja parlamentarnog nadzora, Povjerenstvo za financije i proračun Doma naroda PSBiH koristiti tablice iz Priloga 3. ovih zaključaka za daljnje šestomjesečno praćenje napretka u provedbi preporuka danih u izvješćima za Ministarstvo obrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Graničnu policiju BiH, Direkciju za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Upravu za neizravno oporezivanje BiH, Državnu agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agenciju za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće BiH i Tužiteljstvo BiH, te da će o tome redovito izvješćivati Dom naroda PSBiH.

Izvješće o provedenoj reviziji učinka o temi: „Elektroničko poslovanje u institucijama BiH“. Usvojen je zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da zaduži institucije iz svoje nadležnosti na koje se ovo izvješće o provedenoj reviziji učinka odnosi, da hitno pristupe realiziranju preporuka iz izvješća, te da u roku od šest mjeseci izvijesti Dom naroda PSBiH o poduzetim aktivnostima na provedbi preporuka iz izvješća, kao i da o poduzetim aktivnostima upoznaju Ured za reviziju institucija BiH. Usvojen je i zaključak kojim se Vijeću ministara BiH nalaže da dostavi informaciju o realiziranju preporuka iz izvješća u roku iz točke 1. ovog zaključka u tabličnom prikazu tako da u njoj jasno naznači: naziv preporuke iz izvješća, poduzete aktivnosti na realiziranju preporuke, nositelje aktivnosti i stupanj realizacije (realizirano, djelimočno realizirano, realizacija u tijeku, nije realizirano – u tom slučaju potrebno je navesti jasne razloge zbog kojih preporuka nije realizirana).

Izvješće o provedenoj reviziji učinka o temi: „Upravljanje imovinom i troškovima smještaja u diplomatsko-konzularnim predstavništvima BiH“. Usvojen je zaključak kojim se od Ministarstva vanjskih poslova BiH traži da hitno pristupi realizaciji preporuka iz izvješća, te da u roku od šest mjeseci izvijesti Dom naroda PSBiH o poduzetim aktivnostima na provedbi preporuka iz izvješća, kao i da o poduzetim aktivnostima upoznaju Ured za reviziju institucija BiH. Usvojen je i zaključak kojim se Ministarstvu vanjskih poslova BiH nalaže da o realiziranju preporuka iz izvješća u roku iz točke 1. ovog zaključka u tabličnom prikazu tako da u njoj jasno naznači: naziv preporuke iz izvješća, poduzete aktivnosti na realiziranju preporuke, nositelje aktivnosti i stupanj realizacije (realizirano, djelimočno realizirano, realizacija u tijeku, nije realizirano – u tom slučaju potrebno je navesti jasne razloge zbog kojih preporuka nije realizirana).

Usvojena su Izvješće o zbrinjavanju izbjeglica i stranaca pod supsidijarnom zaštitom u BiH za 2016. godinu, Izvješće o pregledanom stanju financijskog poslovanja političkih stranaka u 2015. godini i Izvješće o slobodi govora i stanju medijskih sloboda u BiH.

Odgođene su rasprave, zbog nenazočnosti predlagatelja, o Informaciji u području inozemnih izravnih ulaganja u BiH i Informaciji o stanju sigurnosti u BiH.

Odgođeno je razmatranje, također zbog nenazočnosti predlagatelja, i Izvješća Ministarstva sigurnosti BiH o trendovima migracija i aktivnostima na zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda migranata i tražitelja azila.

Nije primljeno k znanju Godišnje izvješće Visokog sudbenog i tužiteljskog vijeća BiH za 2016. godinu.

Dom je, na poziciju člana Ureda za razmatranje žalbi – filijala Banja Luka, imenovao Šejlu Mirković – Omanović.

Dom je dao suglasnost za ratificiranje:

  • Protokola kojim se mijenjaju i dopunjuju određene odredbe Sporazuma o zračnom prijevozu između Vlade Države Katar i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine;
  • Amandmana broj 4 na Ugovor o financiranju, zaključen između Bosne i Hercegovine i Europske investicijske banke dana 21. 12. 2005. u Sarajevu i 28. 12. 2005. u Luxembourgu (Ugovor o financiranju) – Željeznice u BiH II. (FI 23.376);
  • Sporazuma o investicijskom grantu (Koridor Vc „Izgradnja dionice autoceste Svilaj-Odžak) između Bosne i Hercegovine i Europske investicijske banke;
  • Međunarodne konvencija o mjerenju tonaže brodova iz 1969. godine (London, 23. lipnja 1969.);
  • Izmjene Sporazuma o grantu Globalnog fonda za okoliš (Projekt I. smanjenja okolišnog onečišćenja Jadranskog mora) između Bosne i Hercegovine i Međunarodne banke za obnovu i razvoj u funkciji agencije za implemetaciju Globalnog fonda za okoliš (GEF Grant No.TF 017727);
  • Amandmana br. 1 na Ugovor o financiranju zaključen između Bosne i Hercegovine, Republike Srpske, Europske investicijske banke i JP-a Autoputevi Republike Srpske dana 12. prosinca 2013. u Luxembourgu, 13. prosinca a 2013. u Banjoj Luci i 16. prosinca 2013. u Sarajevu (Ugovor o financiranju) za projekt Autocesta Banja Luka – Doboj (FI 82.135- SERAPIS 2011-0622);
  • Ugovora o zajmu (GrCF: Projekt vodovod Sarajevo) između Bosne i Hercegovine i Europske banke za obnovu i razvoj;
  • Sporazuma o suradnji u području obrazovanja između Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine i Ministarstva obrazovanja Narodne Republike Kine za razdoblje 2016.-2019.;
  • Sporazuma o zajmu (Zajam za razvojnu politiku javnih financija) između Bosne i Hercegovine i Međunarodne banke za obnovu i razvoj;
  • Amandmana na Okvirni sporazum o kreditu od 13. svibnja 2014. između Bosne i Hercegovine i Razvojne banke Vijeća Europe za financiranje projekata zatvaranja kolektivnih centara (LD 1789 (2013));
  • Amandmana na Okvirni sporazum o kreditu od 28. svibnja 2013. između Razvojne banke Vijeća Europe i Bosne i Hercegovine za financiranje Projekta jačanja sektora zdravstva – faza 2. LD 1747(2011);
  • Sporazuma između Bosne i Hercegovine i Europske unije o sudjelovanju Bosne i Hercegovine u Trećem programu za djelovanje Unije u području zdravstva (2014.-2020.);
  • Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Republike Hrvatske o suradnji na području turizma;
  • Nota sporazuma o financijskoj suradnji između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Savezne Republike Njemačke za 2016. godinu, zaključen razmjenom dipolomatskih nota;
  • Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Crne Gore o kolokaciji diplomatsko-konzularnih predstavništava;
  • Amandmana na Sporazum o grantu između Razvojne banke Vijeća Europe i Bosne i Hercegovine u vezi s regionalnim stambenim programom i u vezi s trećim potprojektom u sklopu Programa stambenog zbrinjavanja u Bosni i Hercegovini;
  • Sporazuma o financiranju za program Interreg V-B Dunav- CC2014TC16M6TN001 između Europske unije, koju zastupa Europska komisija, Bosne i Hercegovine, koju zastupa Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, i Mađarske, koju zastupa Ministarstvo za državnu ekonomiju, kao upravljačko tijelo transnacionalnog programa suradnje Interreg V-B Dunav;
  • Amandmana broj 1 na Ugovor o financiranju između Bosne i Hercegovine, Republike Srpske i Europske investicijske banke, zaključen 13. listopada 2011. u Luxembourgu i 27. listopada 2011. u Sarajavu - Hitna pomoć u slučaju poplava i prevencija;
  • Fakultativnog protokola uz Konvenciju o pravima djeteta koji se odnosi na postupak povodom predstavki;
  • Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Savezne Republike Njemačke o razmjeni i obostranoj zaštiti tajnih podataka;
  • Ugovora između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Republike Hrvatske o europskom partnerstvu;
  • Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Republike Hrvatske o uzajamnoj zaštititi tajnih podataka. (kraj)

 

 


PRESS
KONTAKT
Sektor za odnose sa javnošću