MENI
22.12.2017.

Окончана 5. хитна сједница Дома народа

На данас одржаној 5. хитној сједници Дома народа Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине (ПСБиХ) усвојен је Закон о измјени Закона о државној служби у институцијама БиХ, чији је предлагач Представнички дом ПСБиХ, у идентичном тексту као у Представничком дому ПСБиХ.

Усвојен је, у идентичном тексту као у Представничком дому ПСБиХ, и Закон о измјени Закона о раду у институцијама БиХ, чији је предлагач Представнички дом ПСБиХ.

Усвојен је, у другом читању, Приједлог закона о парламентарном надзору, чији је предлагач Привремена заједничка комисија оба дома ПСБиХ за припрему и упућивање у парламентарну процедуру Приједлога закона о парламентарном надзору. С обзиром да је текст Приједлога закона усвојен у различитом тексту него је усвојен у Представничком дому ПСБиХ, у Заједничку комисију оба дома ПСБиХ за постизање идентичном текста Закона именовани су Сеад Кадић, Љиља Зовко и Дарко Бабаљ.

Усвојен је Извјештај Заједничке комисије оба дома за постизање идентичног текста Закона о измјени и допунама Закона о заштити и добробити животиња.

Усвојен је и Извјештај Заједничке комисије оба дома за постизање идентичног текста Закона о измјенама Закона о основама безбједности саобраћаја на путевима у БиХ.

Дом је одлучио да Приједлог закона о измјенама Закона о платама и накнадама у институцијама БиХ разматра по скраћеном постуку, јер претходно није подржан захтјев Савјета министара БиХ да се овај законски приједлог разматра по хитном поступку.

Одгођена је расправа, док се не стекну услови прописани Пословником Дома, о Приједлогу закона о измјени и допунама Закона о омбудсману за људска права БиХ у првом читању, чији је предлагач Савјет министара БиХ.

Усвојен је Извјештај о извршеном преструктуирању расхода институција БиХ унутар буџетских расхода за период од 1. јануара до 30. јуна 2017. године.

Дом је усвојио и Извјештај о извршењу Буџету и међународних обавеза БиХ за 2016. годину. 

Усвојен је Извјештај о финансијској ревизији извршења Буџета институција БиХ за 2016. годину. Усвојен је закључак којим се од Савјета министара БиХ тражи да, у складу са својом надлежности, приступи свеобухватном реализовању препорука ревизије које су садржане у тексту Извјештаја о финансијској ревизији извршења Буџета институција БиХ за 2016. годину, те да задужи институције БиХ да свака из своје надлежности приступи реализовању препоруке ревизије и попуни таблицу из Прилога 1. ових закључака. Усвојен је и закључак којим се од Савјета министара БиХ тражи да ПСБиХ достави таблицу из Прилога 1., с унесеним свим траженим подацима најкасније до 1. марта 2018. године. Закључено је и то да Савјет министара БиХ и Министарство финансија и трезора БиХ посебну пажњу посвете јачању система унутрашњих контрола те да, у циљу повећања ефикасности финансијског пословања и поузданости финансијских извјештаја, успоставе одговарајући систем унутрашњих контрола којим ће смањити ризик од њиховог понављања или појаве нових погрешака у своме финансијском пословању.  

Усвојен је Годишњи ревизорски извјештај о главним налазима и препорукама за 2016. годину.

Дом је усвојио 73 извјештаја Канцеларије за ревизију институција БиХ о ревизији финансијског пословања институција БиХ за 2016. годину (Прилог). Усвојен је закључак којим Дом народа ПСБиХ обавезује руководства 40 институција БиХ чије је финанцијско пословање у 2016. години оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем уз истицање предмета“, што обухваћа скретање пажње уз позитивна мишљења ревизора о финанцијским извјештајима и/или уз позитивна мишљења ревизора о суклађености (Прилог 1.) на подузимање свих потребних мјера из надлежности сваке институције посебно, како би се избјегле даље посљедице идентификованих проблема у пословању на које је ревизија скренула пажњу при истицању предмета у „позитивном мишљењу“, а посебно да материјалност таквих налаза ревизије евентуалном не прерасте у будуће квалификације у будућим извјештајима ревизије.
Закључено је, такође, да Савјет министара БиХ посебну пажњу посвети препорукама системског карактера објављеним у извјештају Канцеларије за ревизију институција БиХ број: 01/02/03-04-16-1-798/17 под називом Годишњи ревизорски извјештај о главним налазима и препорукама за 2016. годину, те да промтно подузме сљедеће:

a)    да, у складу са својом надлежности, приступи свеобухватном реализовању  препорука ревизије које су садржане у Годишњем ревизорском извјештају о главним налазима и препорукама за 2016. годину и задужи институције БиХ да свака из своје надлежности приступи реализовању препорука ревизије те у таблицу Прилога 2. ових закључака унесу све тражене податке

b)    достави ПСБиХ таблицу из Прилога 2., с унесеним свим траженим подацима најкасније до 1. марта 2018. године

c)    Комисија за финансије и буџет Дома народа ПСБиХ задужено је да помоћу таблице из Прилога 2. ових закључака даље шестомјесечно прати напредак у провођењу системских препорука из Годишњег ревизорског извјештаја о главним налазима и препорукама за 2016. годину и да о томе редовно извјештава Дом народа ПСБиХ

од Савјета министара БиХ тражи се да у свој годишњи програм рада за 2018. годину уврсти препоруке ревизије из Годишњег ревизорског извјештаја о главним налазима и препорукама за 2016. годину, с циљем одређивања двије групе приоритета: активности које је могуће провести у 2018. години и активности које је могуће покренути у 2018. години, те њиховог утврђивања за планске активности у годишњем програму рада за 2018. годину. 

Закључено је и то да Савјет министара БиХ поновно припреми приједлог законског рјешења или унутар постојећих рјешења предвиди санкционисање руководилаца или овлаштених лица оних институција које у разумном року не поступају по препорукама Канцеларије за ревизију институција БиХ, односе не подузимају ни минималан број активности не реализирању тих препорука или о томе не информишу, односно не достављају праворемено или никако податке Канцеларији за ревизију институција БиХ и другим тијелима која прате реализовање ревизорских препорука или закључака када се то од њих тражи.Усвојен је и закључак којим се од Савјета министара БиХ тражи да, најкасније до краја 2017. године, размотри извјештај финанцијске ревизије за 2016. годину за Министарство одбране БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Граничну полицију БиХ, Дирекцију за координацију полицијских тијела БиХ, Министарство безбједности БиХ, Управу за индиректно опорезивање БиХ, Државну агенцију за истраге и заштиту БиХ, Агенцију за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Високи судски и тужилачки савјет БиХ и Тужилаштво БиХ, те да успостави одговарајући надзор над реализовањем препорука ревизије.


Дом је закључио и то да Министарство одбране БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Граничну полицију БиХ, Дирекцију за координацију полицијских тијела БиХ, Министарство безбједности БиХ, Управу за индиректно опорезивање БиХ, Државну агенцију за истраге и заштиту БиХ, Агенцију за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Високи судски и тужилачки савјет БиХ и Тужилаштво БиХ, свака институција посебно, посвети посебну пажњу даљем јачању свог система унутрашњих контрола с циљем повећања ефикасности финансијског пословања и поузданости финансијских извјештаја.


Закључено је и то да Министарство одбране БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Гранична полицију БиХ, Дирекција за координацију полицијских тијела БиХ, Министарство безбједности БиХ, Управа за индиректно опорезивање БиХ, Државна агенцију за истраге и заштиту БиХ, Агенција за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Високи судски и тужилачки савјет БиХ и Тужилаштво БиХ да свака институција приступи изради засебних програма активности и мјера на провођењу препорука финансијске ревизије за 2016. годину, у циљу превладавања недостатака у пословању изнесених у ревизорском извјештају за 2016. годину, те да приступи подузимању мјера којима ће се запријечити понављање идентичних налаза ревизије у будућим извјештајима финансијске ревизије. Даље се у наведене институције на својим интернетским страницма најкасније до краја фебруара 2018. године јавно објаве програме активности и мјера на провођењу препорука финансијске ревизије за 2016. годину, а копије тих програма у истом року доставе ПСБиХ.
Закључено је и то да Министарство одбране БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Гранична полицију БиХ, Дирекција за координацију полицијских тијела БиХ, Министарство безбједности БиХ, Управа за индиректно опорезивање БиХ, Државна агенцију за истраге и заштиту БиХ, Агенција за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Високи судски и тужилачки савјет БиХ и Тужилаштво БиХ да свака институција промптно приступи евидентирању подузетих активности и мјера на провођењу препорука изнесених у ревизорском извјештају за 2016. годину, те да Комисија за финансије и буџет Дома народа ПСБиХ доставе попис подузетих активности и мјера унесених у таблице из Прилога 3. ових закључака (свака институција засебно, према припадајућој таблици), најкасније до 1. марта 2018. године. 


Усвојен је и закључак да Министарство одбране БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Гранична полицију БиХ, Дирекција за координацију полицијских тијела БиХ, Министарство безбједности БиХ, Управа за индиректно опорезивање БиХ, Државна агенцију за истраге и заштиту БиХ, Агенција за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Високи судски и тужилачки савјет БиХ и Тужилаштво БиХ, свака институција засебно, уврсти препоруке ревизије из Извјештаја финансијске ревизије за 2016. годину у своје годишње програме рада за 2018. годину, с циљем одређивања двије групе приоритета: (а) активности које је могуће провести у 2018. години, као и (б) активности које је могуће покренути у 2018. години, те утврди обје групе за планске активности унутар сваког засебног годишњег програма рада за 2018. годину за свих десет наведених институција.
На крају, закључено је да ће, у циљу континуираног провођења парламентарног надзора, Комисија за финансије и буџет Дома народа ПСБиХ користити таблице из Прилога 3. ових закључака за даље шестомјесечно праћење напретка у провођењу препорука даних у извјештајима за Министарство одбране БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Граничну полицију БиХ, Дирекцију за координацију полицијских тијела БиХ, Министарство безбједности БиХ, Управу за индиректно опорезивање БиХ, Државну агенцију за истраге и заштиту БиХ, Агенцију за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Високи судски и тужилачки савјет БиХ и Тужилаштво БиХ, те да ће о томе редовно извјештавати Дом народа ПСБиХ.

Извјештај о проведеној ревизији учинка о теми: „Електронско пословање у институцијама БиХ“. Усвојен је закључак којим се од Савјета министара БиХ тражи да задужи институције из своје надлежности на које се овај извјештај о проведеној ревизији учинка односи, да хитно приступе реализовању препорука из извјештаја, те да у року од шест мјесеци извијести Дом народа ПСБиХ о подузетим активностима на провођењу препорука из извјештаја, као и да о подузетим активностима упознају Канцеларију за ревизију институција БиХ. Усвојен је и закључак којим се Савјет министара БиХ налаже да достави информацију о реализовању препорука из извјештаја у року из тачке 1. овог закључка у табличном приказу тако да у њој јасно назначи: назив препоруке из извјештаја, подузете активности на реализовању препоруке, носиоце активности и степен реализације (реализовано, дјелимочно реализовано, реализација у току, није реализовано – у том случају потребно је навести јасне разлоге због којих препорука није реализована).

Извјештај о проведеној ревизији учинка о теми: „Управљање имовином и трошковима смјештаја у дипломатско-конзуларним представништвима БиХ“. Усвојен је закључак којим се од Министарства иностраних послова БиХ тражи да хитно приступи реализацији препорука из извјештаја, те да у року од шест мјесеци извијести Дом народа ПСБиХ о подузетим активностима на провођењу препорука из извјештаја, као и да о подузетим активностима упознају Канцеларију за ревизију институција БиХ. Усвојен је и закључак којим се Министарству иностраних послова БиХ налаже да о реализовању препорука из извјештаја у року из тачке 1. овог закључка у табличном приказу тако да у њој јасно назначи: назив препоруке из извјештаја, подузете активности на реализовању препоруке, носиоце активности и степен реализације (реализовано, дјелимочно реализовано, реализација у току, није реализовано – у том случају потребно је навести јасне разлоге због којих препорука није реализована).

Усвојен су Извјештај о збрињавању избјеглица и странаца под супсидијарном заштитом у БиХ за 2016. годину, Извјештај о прегледаном стању финансијског пословања политичких странака у 2015. години и Извјештај о слободи говора и стању медијских слобода у БиХ.

Одгођене су расправе, због неприсуства предлагача, о Информацији у подручју иностраних директних улагања у БиХ и Информацији о стању безбједности у БиХ.

Одгођено је разматрање, такође због неприсуства предлагача, и Извјештај Министарства безбједности БиХ о трендовима миграција и активностима на заштити људских права и основних слобода миграната и тражилаца азила.

Није примљен к знању Годишњи извјештај Високог судског и тужилачког савјета БиХ за 2016. годину.

Дом је, на позицију члана Канцеларије за разматрање жалби – филијала Бања Лука, именовао Шејлу Мирковић – Омановић.

Дом је дао сагласност за ратификовање: 

  • Протокола којим се мијењају и допуњују одређене одредбе Споразума о ваздушном превозу између Владе Државе Катар и Савјета министара Босне и Херцеговине,
  • Амандмана број 4 на Уговор о финансирању, закључен између Босне и Херцеговине и Европске инвестиционе банке дана 21. 12. 2005. у Сарајеву и 28. 12. 2005. у Луксембургу (Уговор о финансирању) – Жељезнице у БиХ II (ФИ 23.376),
  • Споразума о инвестиционом гранту (Коридор 5ц „Изградња дионице аутопута Свилај- Оџак) између Босне и Херцеговине и Европске инвестиционе банке,
  • Међународне конвенције о мјерењу тонаже бродова из 1969. године (Лондон, 23. јуна 1969),
  • Измјене Споразума о гранту Глобалног фонда за животну средину (Пројекaт I смањења еколошког загађења Јадранског мора) између Босне и Херцеговине и Међународне банке за обнову и развој у функцији агенције за имплеметацију Глобалног фонда за животну средину (GEF Grant No.TF 017727),
  • Амандмана бр. 1 на Уговор о финансирању закључен између Босне и Херцеговине, Републике Српске, Европске инвестиционе банке и ЈП-а Аутопутеви Републике Српске дана 12. децембра 2013. у Луксембургу, 13. децембра 2013. у Бањалуци и 16. децембра 2013. у Сарајеву (Уговор о финансирању) за пројекат Аутопут Бања Лука – Добој (FI 82.135- SERAPIS 2011-0622),
  • Уговора о зајму (GrCF: Пројекат водовод Сарајево) између Босне и Херцеговине и Европске банке за обнову и развој, број: 01,02-05-2-2153/17 од 05. 09. 2017. године;
  • Споразума о сарадњи у области образовања између Министарства цивилних послова Босне и Херцеговине и Министарства образовања Народне Републике Кине за период 2016-2019,
  • Споразума о зајму (Зајам за развојну политику јавних финансија) између Босне и Херцеговине и Међународне банке за обнову и развој,
  • Амандмана на оквирни споразум о кредиту од 13. маја 2014. године између Босне и Херцеговине и Развојне банке Савјета Европе за финансирање пројеката затварања колективних центара (ЛД 1789 (2013)),
  • Амандмана на оквирни споразум о кредиту од 28. маја 2013. између Развојне банке Савјета Европе и Босне и Херцеговине за финансирање пројекта јачања сектора здравства – фаза 2ЛД 1747(2011),
  • Споразума између Босне и Херцеговине и Европске уније о учешћу Босне и Херцеговине у Трећем програму за дјеловање Уније у области здравства (2014-2020),
  • Споразумаизмеђу Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Републике Хрватске о сарадњи у области туризма,
  • Нота споразума о финансијској сарадњи између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Савезне Републике Њемачке за 2016. годину, закљученогразмјеном диполоматских нота,
  •  Споразума  између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Црне Горе о колокацији дипломатско-конзуларних представништава,
  • Амандмана на Споразум о гранту између Развојне банке Савјета Европе и Босне и Херцеговине у вези с регионалним стамбеним програмом и у вези сатрећим потпројектом у оквиру Програма стамбеног збрињавања у Босни и Херцеговини,
  • Споразума о финансирању за програм Interreg V-B Dunav- CC2014TC16M6TN001 између Европске уније, коју заступа Европска комисија, Босне и Херцеговине, коју заступа Савјет министара Босне и Херцеговине, и Мађарске, коју заступа Министарство за државну економију, као управљачко тијело транснационалног програма сарадње Interreg V-B Dunav,
  • Амандмана број 1 на Уговор о финансирању између Босне и Херцеговине, Републике Српске и Европске инвестиционе банке, закључен 13. октобра 2011.  у Луксембургу и 27. октобра 2011. у Сарајаву - Хитна помоћ у случају поплава и превенција,
  • Факултативног протокола уз Конвенцију о правима дјетета који се односи на поступак поводом представки,
  • Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Савезне Републике Њемачке о размјени и обостраној заштити тајних података,
  • Уговора између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Републике Хрватске о европском партнерству,
  • Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Републике Хрватске о узајамној заштити тајних података. (крај)

 

 

 


ПРЕС
КОНТАКТ
Сектор за односе с јавношћу