MENI
22.12.2017

Okončana 5. hitna sjednica Doma naroda

Na danas održanoj 5. hitnoj sjednici Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (PSBiH) usvojen je Zakon o izmjeni Zakona o državnoj službi u institucijama BiH, čiji je predlagač Predstavnički dom PSBiH, u identičnom tekstu kao u Predstavničkom domu PSBiH.

Usvojen je, u identičnom tekstu kao u Predstavničkom domu PSBiH, i Zakon o izmjeni Zakona o radu u institucijama BiH, čiji je predlagač Predstavnički dom PSBiH.

Usvojen je, u drugom čitanju, Prijedlog zakona o parlamentarnom nadzoru, čiji je predlagač Privremena zajednička komisija oba doma PSBiH za pripremu i upućivanje u parlamentarnu proceduru Prijedloga zakona o parlamentarnom nadzoru. S obzirom da je tekst Prijedloga zakona usvojen u različitom tekstu nego je usvojen u Predstavničkom domu PSBiH, u Zajedničku komisiju oba doma PSBiH za postizanje identičnom teksta Zakona imenovani su Sead Kadić, Ljilja Zovko i Darko Babalj.

Usvojen je Izvještaj Zajedničke komisije oba doma za postizanje identičnog teksta Zakona o izmjeni i dopunama Zakona o zaštiti i dobrobiti životinja.

Usvojen je i Izvještaj Zajedničke komisije oba doma za postizanje identičnog teksta Zakona o izmjenama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH.

Dom je odlučio da Prijedlog zakona o izmjenama Zakona o platama i naknadama u institucijama BiH razmatra po skraćenom postuku, jer prethodno nije podržan zahtjev Vijeća ministara BiH da se ovaj zakonski prijedlog razmatra po hitnom postupku.

Odgođena je rasprava, dok se ne steknu uvjeti propisani Poslovnikom Doma, o Prijedlogu zakona o izmjeni i dopunama Zakona o ombudsmanu za ljudska prava BiH u prvom čitanju, čiji je predlagač Vijeće ministara BiH.

Usvojen je Izvještaj o izvršenom prestruktuiranju rashoda institucija BiH unutar budžetskih rashoda za period od 1. januara do 30. juna 2017. godine.

Dom je usvojio i Izvještaj o izvršenju Budžetu i međunarodnih obaveza BiH za 2016. godinu.

Usvojen je Izvještaj o finansijskoj reviziji izvršenja Budžeta institucija BiH za 2016. godinu. Usvojen je zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da, u skladu sa svojom nadležnosti, pristupi sveobuhvatnom realiziranju preporuka revizije koje su sadržane u tekstu Izvještaja o finansijskoj reviziji izvršenja Budžeta institucija BiH za 2016. godinu, te da zaduži institucije BiH da svaka iz svoje nadležnosti pristupi realiziranju preporuke revizije i popuni tablicu iz Priloga 1. ovih zaključaka. Usvojen je i zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da PSBiH dostavi tablicu iz Priloga 1., s unesenim svim traženim podacima najkasnije do 1. marta 2018. godine. Zaključeno je i to da Vijeće ministara BiH i Ministarstvo finansija i trezora BiH posebnu pažnju posvete jačanju sistema unutarnjih kontrola te da, u cilju povećanja efikasnosti finansijskog poslovanja i pouzdanosti finansijskih izvještaja, uspostave odgovarajući sistem unutarnjih kontrola kojim će smanjiti rizik od njihovog ponavljanja ili pojave novih pogrešaka u svome finansijskom poslovanju. 

Usvojen je Godišnji revizorski izvještaj o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu.

Dom je usvojio 73 izvještaja Ureda za reviziju institucija BiH o reviziji finansijskog poslovanja institucija BiH za 2016. godinu (Prilog). Usvojen je zaključak kojim Dom naroda PSBiH obavezuje rukovodstva 40 institucija BiH čije je financijsko poslovanje u 2016. godini ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“, što obuhvaća skretanje pažnje uz pozitivna mišljenja revizora o financijskim izvještajima i/ili uz pozitivna mišljenja revizora o suklađenosti (Prilog 1.) na poduzimanje svih potrebnih mjera iz nadležnosti svake institucije posebno, kako bi se izbjegle dalje posljedice identificiranih problema u poslovanju na koje je revizija skrenula pažnju pri isticanju predmeta u „pozitivnom mišljenju“, a posebno da materijalnost takvih nalaza revizije eventualnom ne preraste u buduće kvalifikacije u budućim izvještajima revizije.
Zaključeno je, također, da Vijeće ministara BiH posebnu pažnju posveti preporukama sistemskog karaktera objavljenim u izvještaju Ureda za reviziju institucija BiH broj: 01/02/03-04-16-1-798/17 pod nazivom Godišnji revizorski izvještaj o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu, te da promtno poduzme sljedeće:

a)    da, u skladu sa svojom nadležnosti, pristupi sveobuhvatnom realiziranju preporuka revizije koje su sadržane u Godišnjem revizorskom izvještaju o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu i zaduži institucije BiH da svaka iz svoje nadležnosti pristupi realiziranju preporuka revizije te u tablicu Priloga 2. ovih zaključaka unesu sve tražene podatke

b)   dostavi PSBiH tablicu iz Priloga 2., s unesenim svim traženim podacima najkasnije do 1. marta 2018. godine

c)    Komisija za finansije i budžet Doma naroda PSBiH zaduženo je da pomoću tablice iz Priloga 2. ovih zaključaka dalje šestomjesečno prati napredak u provođenju sistemskih preporuka iz Godišnjeg revizorskog izvještaja o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu i da o tome redovno izvještava Dom naroda PSBiH

d)    od Vijeća ministara BiH traži se da u svoj godišnji program rada za 2018. godinu uvrsti preporuke revizije iz Godišnjeg revizorskog izvještaja o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu, s ciljem određivanja dvije grupe prioriteta: aktivnosti koje je moguće provesti u 2018. godini i aktivnosti koje je moguće pokrenuti u 2018. godini, te njihovog utvrđivanja za planske aktivnosti u godišnjem programu rada za 2018. godinu.

Zaključeno je i to da Vijeće ministara BiH ponovno pripremi prijedlog zakonskog rješenja ili unutar postojećih rješenja predvidi sankcioniranje rukovodilaca ili ovlaštenih osoba onih institucija koje u razumnom roku ne postupaju po preporukama Ureda za reviziju institucija BiH, odnose ne poduzimaju ni minimalan broj aktivnosti ne realiziranju tih preporuka ili o tome ne informiraju, odnosno ne dostavljaju pravoremeno ili nikako podatke Uredu za reviziju institucija BiH i drugim tijelima koja prate realiziranje revizorskih preporuka ili zaključaka kada se to od njih traži.
Usvojen je i zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da, najkasnije do kraja 2017. godine, razmotri izvještaj financijske revizije za 2016. godinu za Ministarstvo odbrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Graničnu policiju BiH, Direkciju za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Upravu za indirektno oporezivanje BiH, Državnu agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agenciju za identifikacione isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH i Tužilaštvo BiH, te da uspostavi odgovarajući nadzor nad realiziranjem preporuka revizije.
Dom je zaključio i to da Ministarstvo odbrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Graničnu policiju BiH, Direkciju za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Upravu za indirektno oporezivanje BiH, Državnu agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agenciju za identifikacione isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH i Tužilaštvo BiH, svaka institucija posebno, posveti posebnu pažnju daljem jačanju svog sistema unutarnjih kontrola s ciljem povećanja efikasnosti finansijskog poslovanja i pouzdanosti finansijskih izvještaja.
Zaključeno je i to da Ministarstvo odbrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Granična policiju BiH, Direkcija za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Uprava za indirektno oporezivanje BiH, Državna agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agencija za identifikacione isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH i Tužilaštvo BiH da svaka institucija pristupi izradi zasebnih programa aktivnosti i mjera na provođenju preporuka finansijske revizije za 2016. godinu, u cilju prevladavanja nedostataka u poslovanju iznesenih u revizorskom izvještaju za 2016. godinu, te da pristupi poduzimanju mjera kojima će se zapriječiti ponavljanje identičnih nalaza revizije u budućim izvještajima finansijske revizije. Dalje se u navedene institucije na svojim internetskim stranicma najkasnije do kraja februara 2018. godine javno objave programe aktivnosti i mjera na provođenju preporuka finansijske revizije za 2016. godinu, a kopije tih programa u istom roku dostave PSBiH.
Zaključeno je i to da Ministarstvo odbrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Granična policiju BiH, Direkcija za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Uprava za indirektno oporezivanje BiH, Državna agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agencija za identifikacione isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH i Tužilaštvo BiH da svaka institucija promptno pristupi evidentiranju poduzetih aktivnosti i mjera na provođenju preporuka iznesenih u revizorskom izvještaju za 2016. godinu, te da Komisija za finansije i budžet Doma naroda PSBiH dostave popis poduzetih aktivnosti i mjera unesenih u tablice iz Priloga 3. ovih zaključaka (svaka institucija zasebno, prema pripadajućoj tablici), najkasnije do 1. marta 2018. godine.
Usvojen je i zaključak da Ministarstvo odbrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Granična policiju BiH, Direkcija za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Uprava za indirektno oporezivanje BiH, Državna agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agencija za identifikacione isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH i Tužilaštvo BiH, svaka institucija zasebno, uvrsti preporuke revizije iz Izvještaja finansijske revizije za 2016. godinu u svoje godišnje programe rada za 2018. godinu, s ciljem određivanja dvije grupe prioriteta: (a) aktivnosti koje je moguće provesti u 2018. godini, kao i (b) aktivnosti koje je moguće pokrenuti u 2018. godini, te utvrdi obje grupe za planske aktivnosti unutar svakog zasebnog godišnjeg programa rada za 2018. godinu za svih deset navedenih institucija.
Na kraju, zaključeno je da će, u cilju kontinuiranog provođenja parlamentarnog nadzora, Komisija za finansije i budžet Doma naroda PSBiH koristiti tablice iz Priloga 3. ovih zaključaka za dalje šestomjesečno praćenje napretka u provođenju preporuka danih u izvještajima za Ministarstvo odbrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Graničnu policiju BiH, Direkciju za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Upravu za indirektno oporezivanje BiH, Državnu agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agenciju za identifikacione isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudsko i tužilačko vijeće BiH i Tužilaštvo BiH, te da će o tome redovno izvještavati Dom naroda PSBiH.

Izvještaj o provedenoj reviziji učinka o temi: „Elektronsko poslovanje u institucijama BiH“. Usvojen je zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da zaduži institucije iz svoje nadležnosti na koje se ovaj izvještaj o provedenoj reviziji učinka odnosi, da hitno pristupe realiziranju preporuka iz izvještaja, te da u roku od šest mjeseci izvijesti Dom naroda PSBiH o poduzetim aktivnostima na provođenju preporuka iz izvještaja, kao i da o poduzetim aktivnostima upoznaju Ured za reviziju institucija BiH. Usvojen je i zaključak kojim se Vijeću ministara BiH nalaže da dostavi informaciju o realiziranju preporuka iz izvještaja u roku iz tačke 1. ovog zaključka u tabličnom prikazu tako da u njoj jasno naznači: naziv preporuke iz izvještaja, poduzete aktivnosti na realiziranju preporuke, nosioce aktivnosti i stepen realizacije (realizirano, djelimočno realizirano, realizacija u toku, nije realizirano – u tom slučaju potrebno je navesti jasne razloge zbog kojih preporuka nije realizirana).

Izvještaj o provedenoj reviziji učinka o temi: „Upravljanje imovinom i troškovima smještaja u diplomatsko-konzularnim predstavništvima BiH“. Usvojen je zaključak kojim se od Ministarstva vanjskih poslova BiH traži da hitno pristupi realizaciji preporuka iz izvještaja, te da u roku od šest mjeseci izvijesti Dom naroda PSBiH o poduzetim aktivnostima na provođenju preporuka iz izvještaja, kao i da o poduzetim aktivnostima upoznaju Ured za reviziju institucija BiH. Usvojen je i zaključak kojim se Ministarstvu vanjskih poslova BiH nalaže da o realiziranju preporuka iz izvještaja u roku iz tačke 1. ovog zaključka u tabličnom prikazu tako da u njoj jasno naznači: naziv preporuke iz izvještaja, poduzete aktivnosti na realiziranju preporuke, nosioce aktivnosti i stepen realizacije (realizirano, djelimočno realizirano, realizacija u toku, nije realizirano – u tom slučaju potrebno je navesti jasne razloge zbog kojih preporuka nije realizirana).

Usvojen su Izvještaj o zbrinjavanju izbjeglica i stranaca pod supsidijarnom zaštitom u BiH za 2016. godinu, Izvještaj o pregledanom stanju finansijskog poslovanja političkih stranaka u 2015. godini i Izvještaj o slobodi govora i stanju medijskih sloboda u BiH.

Odgođene su rasprave, zbog neprisustva predlagača, o Informaciji u području inostranih direktnih ulaganja u BiH i Informaciji o stanju sigurnosti u BiH.

Odgođeno je razmatranje, također zbog neprisustva predlagača, i Izvještaj Ministarstva sigurnosti BiH o trendovima migracija i aktivnostima na zaštiti ljudskih prava i osnovnih sloboda migranata i tražilaca azila.

Nije primljen k znanju Godišnji izvještaj Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH za 2016. godinu.

Dom je, na poziciju člana Ureda za razmatranje žalbi – filijala Banja Luka, imenovao Šejlu Mirković – Omanović.

Dom je dao saglasnost za ratificiranje: 

  • Protokola kojim se mijenjaju i dopunjuju određene odredbe Sporazuma o zračnom prijevozu između Vlade Države Katar i Vijeća ministara Bosne i Hercegovine,
  • Amandmana broj 4 na Ugovor o finansiranju, zaključen između Bosne i Hercegovine i Evropske investicione banke 21.12.2005. u Sarajevu i 28.12.2005. u Luksemburgu (ugovor o finansiranju) – Željeznice u BiH II. (FI 23.376),
  • Sporazuma o investicionom grantu (Koridor 5c „Izgradnja dionice autoputa Svilaj – Odžak“) između Bosne i Hercegovine i Evropske investicione banke,
  • Međunarodne konvencija o mjerenju tonaže brodova iz 1969. godine (London, 23. juni 1969.),
  • Izmjene Sporazuma o grantu Globalnog fonda za okoliš (Projekat I. smanjenja okolišnog zagađenja Jadranskog mora) između Bosne i Hercegovine i Međunarodne banke za obnovu i razvoj u funkciji Agencije za implementaciju Globalnog fonda za okoliš (GEF Grant No.TF 017727),
  • Amandmana br. 1 na Ugovor o finansiranju, zaključen između Bosne i Hercegovine, Republike Srpske, Evropske investicione banke i JP Autoputevi Republike Srpske 12. decembra 2013. u Luksemburgu, 13. decembra 2013. u Banjoj Luci i 16. decembra 2013. u Sarajevu (ugovor o finansiranju) za Projekat „Autoput Banja Luka – Doboj“ (FI 82.135- SERAPIS 2011-0622),
  • Ugovora o zajmu (GrCF: Projekat „Vodovod Sarajevo“) između Bosne i Hercegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj,
  • Sporazuma o saradnji u oblasti obrazovanja između Ministarstva civilnih poslova Bosne i Hercegovine i Ministarstva obrazovanja Narodne Republike Kine za period 2016.-2019.,
  • Sporazuma o zajmu (zajam za razvojnu politiku javnih finansija) između Bosne i Hercegovine i Međunarodne banke za obnovu i razvoj,
  • Amandmana na Okvirni sporazum o kreditu od 13. maja 2014. godine između Bosne i Hercegovine i Razvojne banke Vijeća Evrope za finansiranje projekata zatvaranja kolektivnih centara (LD 1789 (2013)),
  • Amandmana na Okvirni sporazum o kreditu od 28. maja 2013. između Razvojne banke Vijeća Evrope i Bosne i Hercegovine za finansiranje Projekta jačanja sektora zdravstva – faza 2LD 1747(2011), broj: 01,02-05-2-2411/17, od 9.10.2017.;
  • Davanje saglasnosti za ratifikaciju Sporazuma između Bosne i Hercegovine i Evropske unije o učešću Bosne i Hercegovine u Trećem programu za djelovanje Unije u oblasti zdravstva (2014.-2020.),
  • Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Republike Hrvatske o saradnji u oblasti turizma,
  • Nota sporazuma o finansijskoj saradnji između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Savezne Republike Njemačke za 2016. godinu, zaključen razmjenom dipolomatskih nota,
  • Sporazuma  između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Crne Gore o kolokaciji diplomatsko-konzularnih predstavništava,
  • Amandmana na Sporazum o grantu između Razvojne banke Vijeća Evrope i Bosne i Hercegovine u vezi s regionalnim stambenim programom i u vezi s trećim potprojektom u sklopu Programa stambenog zbrinjavanja u Bosni i Hercegovini,
  • Sporazuma o finansiranju Program Interreg V-B Dunav - CC2014TC16M6TN001 između Evropske unije, koju zastupa Evropska komisija, Bosne i Hercegovine, koju zastupa Vijeće ministara Bosne i Hercegovine, i Mađarske, koju zastupa Ministarstvo za državnu ekonomiju, kao upravljačko tijelo transnacionalnog programa saradnje Interreg V-B Dunav,
  • Amandmana broj 1 na Ugovor o finansiranju između Bosne i Hercegovine, Republike Srpske i Evropske investicione banke, zaključen 13. oktobra 2011. u Luksemburgu i 27. oktobra 2011. u Sarajavu - Hitna pomoć u slučaju poplava i prevencija,
  • Fakultativnog protokola uz Konvenciju o pravima djeteta koji se odnosi na postupak povodom predstavki,
  • Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Savezne Republike Njemačke o razmjeni i obostranoj zaštiti tajnih podataka,
  • Ugovora između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Republike Hrvatske o evropskom partnerstvu,
  • Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Republike Hrvatske o uzajamnoj zaštiti tajnih podataka. (kraj)

PRESS
KONTAKT
Sektor za odnose sa javnošću