28.12.2011.
Окончана сједница Дома народа
На окончаној 9. сједници Дома народа Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине, усвојен је Извјештај Уставноправне комисије за Предлог закона о примјени резултата анализе дезоксирибонуклеинске киселине у судским поступцима, предлагач Савјет министара БиХ, тако да овај Предлог закона није усвојен. Усвојен је закључак у којем се каже да Дом народа ПСБиХ захтијева од надлежног министарства Босне и Херцеговине да, у најкраћем року одређеном Пословником, путем овлаштеног предлагача Савјета министара БиХ, упути у парламентарну процедуру нови предлог овог закона, уважавајући потребу да текст предлога закона буде квалитетно припремљен, јасан и свеобухватан.
У другом читању је усвојен Предлог закона о измјени Закона о полицијским службеницима БиХ, чији је предлагач Савјет министара БиХ.
Усвојен је Извјештај о раду Привремене заједничке комисије оба дома за провођење пресуде Европског суда за људска права у Стразбуру у предмету Сејдић и Финци против Босне и Херцеговине, са закључцима у којима је речено да Привремена комисија у досадашњем раду није постигла такав степен сагласности који је потребан за предлагање амандмана на Устав БиХ, као и да Привремена комисија сматра да треба наставити радити на проналажењу рјешења потребних за провођење пресуде, у складу са сугестијама и одлукама домова Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине.
Примљена је к знању Информација у вези с Препоруком Међународне организације рада о ХИВ-у, АИДС-у и свијету рада, бр. 200 из 2010. године.
Усвојен је Извјештај Канцеларије за ревизију институција БиХ о ревизији учинка - Управљање трошковима закупа за рад и смјештај институција БиХ. Донесен је закључак у којем Дом народа ПСБиХ налаже Савјету министара БиХ да реализује препоруке Канцеларије за ревизију институција БиХ садржане у Извјештају о ревизији учинка – Управљање трошковима закупа за рад и смјештај институција БиХ – и да о подузетим активностима извјести Дом народа у року од 90 дана од дана запримања овог закључка. Такођер, усвојеним закључком је речено да Дом народа ПСБиХ тражи од Савјета министара БиХ да изради план рационализације трошкова закупа и стратегију дугорочног рјешавања питања смјештаја институција БиХ и о томе обавијести Дом народа у року од 90 дана од дана запримања овог закључка.
Усвојен је Извјештај о разматраним ревизорским извјештајима Канцеларије за ревизију институција Босне и Херцеговине за 2010. годину, чиме је прихваћено 67 извјештаја о ревизију институција БиХ која је саставила Канцеларија за ревизију институција БиХ. Усвојен је закључак у којем се каже да је Дом народа усвојио појединачне закључке Комисије за финансије и буџет, за 17 институција које су добиле мишљење с резервом.
Такођер, Дом народа ПСБиХ јавно похваљује и истиче усклађеност пословања с важећим законским прописима и савјесно располагање буџетских средстава сљедећих институција БиХ: Агенције за статистику БиХ, Агенције за антидопиншку контролу, Агенције за јавне набавке БиХ, Архива БиХ, Агенције за надзор над тржиштем БиХ, Агенције за осигурање у БиХ, Центра за информације и признавање докумената из подручја високог образовања БиХ, Дирекције за економско планирање БиХ, Института за акредитирање БиХ, Института за интелектуално власништво БиХ, Института за стандардизацију БиХ, Канцеларије координатора за реформу јавне управе, Канцеларије за разматрање жалби БиХ, Конкуренцијског савјета БиХ, Одбора државне службе за жалбе БиХ, Омбудсмана за заштиту потрошача у БиХ и Високог судског и тужилачког савјета БиХ.
Усвојени су Збирни закључци којим Дом народа тражи од Савјета министара БиХ да до 31.1.2012. размотри ревизорске извјештаје институција БиХ за 2010. годину, утврди обавезу утврђивања дисциплинске одговорности у институцијама БиХ за понављање налаза ревизије и о реализацији овог закључка информише Дом народа.
Дом народа задужује Савјет министара БиХ да обави припреме те подузме што већи број заједничких набавки, како би се институције појединачно растеретиле оних набавки које се јављају као потреба у свим или скоро свим институцијама, а посебице оних набавки које имају мале годишње износе на појединачном нивоу буџетских корисника или набавка које карактеризује веома ограничена конкуренција.
Дом народа налаже Савјету министара БиХ да обавеже Министарство финансија и трезора БиХ да у року од 90 дана од запримања овог закључка припреми програме обуке запосленика, а који се најчешће понављају у препорукама ревизије: доношење и примјена правилника о систему унутрашњих контрола, изградња система унутрашњих контрола, јачање надзора и контролних поступака категорија расхода за које недостају системска или интерна правила потрошње, примјена прописа из подручја јавних набавки, планирање буџета, надзор над извршењем буџета. Дом народа ПСБиХ налаже Савјету министара БиХ да у року од 60 дана од пријема овог закључка својим актом пропише или предложи ПСБиХ доношење закона којим ће се прописати правила и процедуре којим се прописују права на потрошњу буџетксих средстава за одређене намјене (набавка аутомобила и њихово кориштење, канцеларијеског намјештаја и опреме, трошкови репрезентације, службених путовања, телефона и слично).
Дом народа ПСБиХ тражи од Савјета министара БиХ да покрене поступак измјене закона којима ће се одредити трајање мандата директора Центра за уклањање мина у БиХ – БХМАЦ и Дирекције за цивилно ваздухопловство БиХ.
Дом народа ПСБиХ тражи од свих буџетксих корисника да се при планирању буџета у потпуности придржавају члана 7. ставка (2) Закона о финансирању институција БиХ, а од Министарства финансија и трезора да јасније дефинише критерије и утврди принципе за преструктурирарње расхода буџета институција БиХ, а буџетским корисницима који су санкционисани закључком Дома народа ПСБиХ (институције којима се умањује буџет за 2012.г.) не допусти преструктурирање расхода унутар укупног износа одобреног буџета.
Дом народа налаже руководству 33 институције БиХ чије је финансијско пословање у 2010. г., оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем са истицањем предмета“ да подузму све потребне мјере из надлежности, у границама могућности сваке институције посебно, како би се избјегле даљње посљедице појава на које је ревизија скренула позорност при истицању предмета у позитивном мишљењу, а посебице да материјалност таквих налаза ревизије евентуално не прерасте у будуће квалификације у сљедећем извјештају ревизије.
Коначно, Дом народа налаже Савјету министара БиХ доношење квалитетних заједничких рачуноводствених политика на нивоу институција БиХ, а које су у складу са Међународним рачуноводственим стандардима, као и да анализира пропусте у трошењу јавног новца, и по потреби, донесе, те измијени и допуни постојеће прописе којима ће се повећати одговорност за трошење јавног новца.
Усвојен је и закључак у којем Дом народа тражи од Савјета министара БиХ да за 10% умањи буџет Министарства комуникација и транспорта БиХ на ставкама „трошкови репрезентације“ и „трошкови горива и мазива“, Дирекције за цивилно ваздухопловство БиХ на ставкама „трошкови репрезентације“ и „набавка нових возила“, Државне агенције за истраге и заштиту на ставкама „трошкови репрезентације“, Канцеларије за законодавство на ставци „трошкови репрезентације“ и Управе за заштиту здравља биља БиХ на ставци „трошкови горива и мазива“.
Исто тако, Дома народа тражи од Савјета министара БиХ да за 20% умањи буџет Министарства одбране БиХ на ставкама „трошкови репрезентације“ и „трошкови горива и мазива“, Министарства иностраних послова БиХ на ставци „трошкови репрезентације“, Министарства за људска права и избјеглице БиХ на ставци „трошкови репрезентације“, Института за мјеритељство на ставци „трошкови горива и мазива“ и Управе за заштиту здравља биља БиХ на ставци „трошкови репрезентације“.
Такођер, усвојен је и закључак у којем се речено да Дом народа обавезује Савјет министара БиХ да, у што краћем року, изврши анализу структуре и врсте примједаба Канцеларије за ревизију институција БиХ и направи План и програм мјера који ће доставити овом Дому, а који ће отклонити законске и подзаконске баријере у ефикасној контроли, чиме би избјегли све негативније посљедице за транспарентно и законито трошење финансијских средстава институција БиХ. (крај)
Прилог:
На 9. сједници Дома народа Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине, усвојен је Извјештај о разматраним ревизорским извјештајима Канцеларије за ревизију институција БиХ за 2010. годину, за сљедеће институције:
- Aгенције за антидопиншку контролу БиХ за 2010. годину;
- Агенције за јавне набавке БиХ за 2010. годину;
- Агенције за надзор над тржиштем БиХ за 2010. годину;
- Агенције за осигурање у БиХ за 2010. годину;
- Агенције за статистику БиХ за 2010. годину;
- Архива БиХ за 2010. годину;
- Центра за информисање и признавање докумената из области високог образовања БиХ за 2010. годину;
- Дирекције за економско планирање БиХ за 2010. годину;
- Институције омбудсмена за заштиту потрошача БиХ за 2010. годину;
- Института за акредитовање БиХ за 2010. годину;
- Института за интелектуалну својину БиХ за 2010. годину;
- Института за стандардизацију БиХ за 2010. годину;
- Конкуренцијског савјета БиХ за 2010. годину;
- Одбора државне службе за жалбе БиХ за 2010. годину;
- Канцеларије координатора за реформу јавне управе БиХ за 2010. годину;
- Канцеларије за разматрање жалби за 2010. годину;
- Високог судског и тужилачког савјета БиХ за 2010. годину;
- Суда БиХ за 2010. годину;
- Министарства цивилних послова БиХ за 2010. годину;
- Предсједништва БиХ за 2010. годину;
- Института за нестала лица БиХ за 2010. годину;
- Генералног секретаријата Савјета министара БиХ за 2010. годину;
- Канцеларије за ветеринарство БиХ за 2010. годину;
- Министарства правде БиХ за 2010. годину;
- Парламентарне скупштине БиХ за 2010. годину;
- Министарства безбједности БиХ за 2010. годину;
- Министарства спољне трговине и економских односа у БиХ за 2010. годину;
- Граничне полиције БиХ за 2010. годину;
- Комисије за концесије БиХ за 2010. годину;
- Агенције за државну службу БиХ за 2010. годину;
- Агенције за полицијску подршку БиХ за 2010. годину;
- Службе за послове са странцима БиХ за 2010. годину;
- Агенције за заштиту личних података у БиХ за 2010. годину;
- Агенције за идентификациона документа, евиденцију и размјену података БиХ (IDDEEA) за 2010. годину;
- Агенције за поштански саобраћај БиХ за 2010. годину;
- Комисије за очување националних споменика БиХ за 2010. годину;
- Тужилаштва БиХ за 2010. годину;
- Министарства финансија и трезора БиХ за 2010. годину;
- Централне изборне комисије БиХ за 2010. годину;
- Државне регулаторне агенције за радијациону и нуклеарну безбједност БиХ за 2010. годину;
- Уставног суда БиХ за 2010. годину;
- Агенције за форензичка испитивања и вјештачења БиХ за 2010. годину;
- Агенције за рад и запошљавање БиХ за 2010. годину;
- Агенције за унапређење страних инвестиција у БиХ за 2010. годину;
- Агенције за развој високог образовања и осигурање квалитета БиХ за 2010. годину;
- Дирекције за европске интеграције БиХ за 2010. годину;
- Институције омбудсмена за људска права БиХ за 2010. годину;
- Меморијалног центра Сребреница за 2010. годину;
- Правобранилаштва БиХ за 2010. годину;
- Регулаторне агенције за комуникације БиХ за 2010. годину;
- Агенције за безбједност хране БиХ за 2010. годину;
- Фонда за повратак БиХ за 2010. годину;
- Канцеларије за законодавство Савјета министара БиХ за 2010. годину;
- Агенције за школовање и стручно оспособљавање кадрова БиХ за 2010. годину;
- Министарства одбране БиХ за 2010. годину;
- Министарства иностраних послова БиХ за 2010. годину;
- Управе БиХ за заштиту здравља биља за 2010. годину;
- Министарства за људска права и избјеглице БиХ за 2010. годину;
- Дирекције за цивилно ваздухопловство БиХ за 2010. годину;
- Центра за уклањање мина (БХМАК) за 2010. годину;
- Института за метрологију БиХ за 2010. годину;
- Управе за индиректно опорезивање БиХ за 2010. годину;
- Државне агенције за истраге и заштиту БиХ за 2010. годину;
- Aгенције за предшколско, основно и средње образовање БиХ за 2010. годину;
- Министарства комуникација и транспорта БиХ за 2010. годину;
- Службе за заједничке послове институција БиХ за 2010. годину;
- Агенције за лијекове и медицинска средства БиХ за 2010. годину.
ПРЕС
КОНТАКТ |
Сектор за односе с јавношћу |