20.5.2020.
Okončana 8. sjednica Zastupničkog doma
Na danas završenoj 8. sjednici Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (PSBiH) usvojen je, po hitnom postupku, Prijedlog zakona o dopuni Zakona o porezu na dodanu vrijednost, čiji je predlagatelj zastupnik Denis Zvizdić.
Uz ovaj Prijedlog zakona Zastupnički dom usvojio je zaključak da se ovaj Prijedlog zakona dostavlja Domu naroda PSBiH uz zahtjev da se isti razmatra po hitnom zakonodavnom postupku.
Dom je, također, usvojio i zaključak kojim zadužuje Vijeće ministara BiH da u roku od 90 dana izradi i Zastupničkom domu PSBiH dostavi na raspravu Prijedlog izmjena i dopuna Zakona o porezu na dodanu vrijednost na način da se obveznicima plaćanja PDV-a omogući podnošenje mjesečne PDV prijave do kraja mjeseca po isteku poreskog razdoblja, odnosno da se postojeći stav (2) članka 39. Zakona o porezu na dodanu vrijednost izmijeni i glasi: „Prijavu iz stava 1. ovog članka obveznik podnosi do kraja mjeseca po isteku poreskog razdoblja“.
Po hitnom postupku usvojen je Prijedlog zakona o dopuni Zakona o trošarinama u Bosni i Hercegovini, čiji su predlagatelji zastupnici Predrag Kojović, Mirjana Marinković-Lepić, Aida Baručija i Damir Arnaut.
Po hitnom postupku usvojen je i Prijedlog zakona o izmjeni Zakona o plaćama i naknadama u institucijama Bosne i Hercegovine, čiji je predlagatelj zastupnik Damir Arnaut.
U prvom čitanju i po skraćenom zakonodavnom postupku usvojen je Prijedlog zakona o izmjeni i dopunama Kaznenog zakona BiH, čiji su predlagatelji zastupnici Saša Magazinović, Jasmin Emrić i Šemsudin Mehmedović. Zastupnički dom PSBiH usvojio je i zaključak kojim od Vijeća ministara BiH traži da do razmatranja ovog Prijedloga zakona u drugom čitanju dostavi mišljenje o ovom Prijedlogu zakona.
Usvojen je, u drugom čitanju, Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Sudbenoj policiji Bosne i Hercegovine, čiji je predlagatelj Vijeće ministara BiH.
U drugom čitanju usvojen je i Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o sustavu državne pomoći u Bosni i Hercegovini (P.Z.E.I), čiji je predlagatelj Vijeće ministara BiH.
Na usuglašavanje Kolegiju Doma, radi nedostatka entitetske većine, upućen je Prijedlog zakona o obveznim doprinosima dužnosnika u institucijama Bosne i Hercegovine. Dom je prethodno usvojio zahtjev predlagatelja zastupnika Predraga Kojovića, Mirjane Marinković-Lepić, Aide Baručije i Damira Arnauta za razmatranje ovog Prijedloga zakona po hitnom postupku.
Na usuglašavanje Kolegiju Doma, radi nedostatka entitetske većine, upućen je Zahtjev zastupnika Damira Arnauta za razmatranje Prijedloga zakona o izvanrednim mjerama štednje u institucijama Bosne i Hercegovine usljed pandemije COVID-19 po hitnom postupku.
Zastupnički dom nije usvojio negativno mišljenje Ustavnopravnog povjerenstva Doma o Prijedlogu amandmana II i amandmana III na Ustav BiH, čiji je predlagatelj zastupnik Dženan Đonlagić. Sukladno Poslovniku Zastupničkog doma, Ustavnopravno povjerenstvo zaduženo je da izradi novo mišljenje o ovim amandmanima na Ustav BiH.
Na usuglašavanje Kolegiju Doma, usljed nedostatka entitetske većine, upućeno je negativno mišljenje Ustavnopravnog povjerenstva o Prijedlogu zakona o izboru sudija Ustavnog suda BiH koje je prethodno birao predsjednik Europskog suda za ljudska prava, čiji su predlagatelji, u prvom čitanju, zastupnici Nebojša Radmanović, Snježana Novaković-Bursać, Nenad Stevandić, Nenad Nešić, Jakov Galić, Obren Petrović, Dragan Bogdanić, Sanja Vulić, Ljubica Miljanović, Borjana Krišto, Nikola Lovrinović, Mijo Matanović, Predrag Kožul i Darijana Filipović.
Radi nedostatka entitetske većine, na usuglašavanje Kolegiju Doma upućen je Prijedlog zakona o izmjenama Zakona o plaćama i naknadama u institucijama BiH, u prvom čitanju, čiji su predlagatelji zastupnici Mirjana Marinković-Lepić i Predrag Kojović. Na usuglašavanje Kolegiju Doma, radi nedostatka entitetske većine, upućen je i prijedlog zaključka zastupnika Nikole Lovrinovića prema kome se Vijeće ministara BiH zadužuje da razmotri materijale i prijedloge izmjena Zakona o plaćama i naknadama u institucijama BiH i da, u roku ne duljem od 60 dana, predloži sveobuhvatne izmjene i dopune ovog Zakona.
Na usuglašavanje Kolegiju Doma, radi nedostatka entitetske većine, upućen je i Prijedlog zakona o elektroničkoj identifikaciji i uslugama povjerenja za elektroničke transakcije (P.Z.E.I), u prvom čitanju, čiji je predlagatelj Vijeće ministara BiH.
Zastupnički dom nije usvojio Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o financiranju institucija BiH, čiji je predlagatelj, u drugom čitanju, Vijeće ministara BiH.
Dom nije usvojio ni Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o patentu (P.Z.E.I), u drugom čitanju, čiji je predlagatelj Vijeće ministara BiH.
U prvom čitanju Dom nije usvojio Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona BiH o izvršenju kaznenih sankcija, pritvora i drugih mjera, čiji je predlagatelj Vijeće ministara BiH.
U prvom čitanju nije usvojen ni Prijedlog zakona o dopuni Zakona o lijekovima i medicinskim sredstvima, čiji su predlagatelji zastupnici Mirjana Marinković-Lepić i Predrag Kojović.
Zastupnički dom nije usvojio Izvješće Zajedničkog povjerenstva obaju domova PSBiH o postizanju istovjetnog teksta Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o radu u institucijama BiH, zbog čega se ovaj Zakon smatra odbijenim.
Dom je utvrdio novi rok nadležnom povjerenstvu za dostavljanje mišljenja o Prijedlogu zakona o dopuni Zakona o trrošarinama u BiH, čiji je predlagatelj zastupnica Aida Baručija.
Zastupnički dom usvojio je Izvješće o realizaciji Revidirane strategije Bosne i Hercegovine za provedbu Aneksa VII Dejtonskog mirovnog sporazuma za 2017. godinu, čiji je podnositelj Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH. Uz ovo Izvješće Dom je usvojio zaključak kojim se Vijeće ministara BiH zadužuje da, u što je moguće kraćem roku, sačini i PSBiH dostavi izvješća o realizaciji Revidirane strategije BiH za provedbu Aneksa VII Dejtonskog mirovnog sporazuma za 2018. i 2019. godinu.
Usvojena su Izvješća o zaštiti osobnih podataka u Bosni i Hercegovini za 2017. i 2018. godinu, čiji je podnositelj Agencija za zaštitu osobnih podataka u BiH. Uz ova izvješća Dom je usvojio zaključak kojim se Vijeće ministara BiH obvezuje da što prije okonča proceduru usvajanja i dostavljanja PSBiH novog Zakona o zaštiti osobnih podataka te da, sukladno zaključcima navedenim u Izvješću o zaštiti osobnih podataka u Bosni i Hercegovini za 2017. godinu, djeluje na adekvatan način kako bi se osigurao zakonit i učinkovit rad Agencije za zaštitu osobnih podataka u BiH.
Dom je usvojio i sljedeća izvješća i specijalna izvješća:
- Godišnje izvješće o rezultatima aktivnosti Institucije ombudsmena za ljudska prava BiH za 2017. godinu,
- Godišnje izvješće o rezultatima aktivnosti Institucije ombudsmena za ljudska prava BiH za 2018. godinu,
- Izvješće o zbrinjavanju izbjeglica i stranaca pod supsidijarnom zaštitom u Bosni i Hercegovini za 2017. godinu, čiji je podnositelj Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH,
- Izvješće o zbrinjavanju izbjeglica i stranaca pod supsidijarnom zaštitom u Bosni i Hercegovini za 2018. godinu, čiji je podnositelj Ministarstvo za ljudska prava i izbjeglice BiH,
- Specijalno izvješće o nacionalnoj i spolnoj strukturi zaposlenih u policijsko-sigurnosnim agencijama u Bosni i Hercegovini, čiji je podnositelj Institucija ombudsmena za ljudska prava BiH,
- Specijalno izvješće o stanju ljudskih prava osoba s intelektualnim i mentalnim teškoćama u Bosni i Hercegovini, čiji je podnositelj Institucija ombudsmena za ljudska prava BiH,
- Specijalno izvješće o stanju u oblasti migracija u Bosni i Hercegovini, čiji je podnositelj Institucija ombudsmena za ljudska prava BiH,
- Specijalno izvješće o zabrani fizičkog kažnjavanja djeteta u Bosni i Hercegovini, čiji je podnositelj Institucija ombudsmena za ljudska prava BiH,
- Izvješće o izvršenoj reviziji učinka o temi: „Upravljanje procesom realizacije ugovora o javnim nabavama u institucijama BiH“, podnositelj: Ured za reviziju institucija BiH.
Zastupnički dom usvojio je i Izvješće o izvršenoj reviziji učinka o temi: „Praćenje realizacije preporuka revizije učinka“, čiji je podnositelj Ured za reviziju institucija BiH. Uz ovo Izvješće, Dom je usvojio i zaključak kojim od Vijeća ministara BiH i Ministarstva financija i trezora BiH traži da u roku od tri mjeseca izvijesti Zastupnički dom PSBiH o planiranim i preduzetim aktivnostima na realizaciji preporuka iz ovog lzvješća.
Dom je usvojio i Izvješće o izvršenoj reviziji učinka o temi: „Utvrđivanje carinske vrijednosti korištenih motornih vozila“, čiji je podnositelj Ured za reviziju institucija BiH. Dom je usvojio i zaključak, kojim od Uprave za neizravno oporezivanje BiH traži da u roku od tri mjeseca izvijesti Zastupnički dom PSBiH o planiranim i preduzetim aktivnostima na realizaciji preporuka iz lzvješća o izvršenoj reviziji učinka o temi: "Utvrđivanje carinske vrijednosti korištenih motornih vozila", te da o preduzetim aktivnostima upozna Ured za reviziju institucija BiH.
Usvojena su i sljedeća izvješća o izvršenoj reviziji učinka:
- Izvješće o izvršenoj reviziji učinka o temi: „Praćenje realizacije preporuka revizije učinka“, od 8. 11. 2018. godine, čiji je podnositelj Ured za reviziju institucija BiH,
- Izvješće o izvršenoj reviziji učinka o temi: „Praćenje realizacije preporuka revizije učinka“, od 26. 12. 2019. godine, čiji je podnositelj Ured za reviziju institucija BiH,
- Izvješće o izvršenoj reviziji učinka o temi: „Upravljanje strategijama na razini Bosne i Hercegovine“, čiji je podnositelj Ured za reviziju institucija BiH,
- Izvješće o izvršenoj reviziji učinka o temi: „Aktivnosti institucija BiH u procesu donošenja pravilnika o unutarnjim organizacijama“, čiji je podnositelj Ured za reviziju institucija BiH,
- Izvješće o izvršenoj reviziji učinka o temi: „Spremnost institucija BiH da odgovore na preuzete obveze iz Programa održivog razvoja do 2030. godine“, čiji je podnositelj Ured za reviziju institucija BiH.
Dom je usvojio Godišnje konsolidirano izvješće interne revizije za 2018. godinu, čiji je podnositelj Ministarstvo financija i trezora BiH, kao i Godišnje konsolidirano izvješće o sustavu financijskog upravljanja i kontrole u institucijama BiH za 2018. godinu, čiji je podnositelj Ministarstvo financija i trezora BiH.
Usvojena su i izvješća o radu Vijeća ministara BiH za 2017. i 2018. godinu.
U povodu ranije obavljene rasprave o stanju u pravosuđu Bosne i Hercegovine i radu Visokog sudbenog i tužiteljskog vijeća BiH, Informacije o radu Tužiteljstva BiH za 2017. godinu i Informacije o radu Tužiteljstva BiH za 2018. godinu, Zastupnički dom usvojio je sljedeće zaključke:
- Zastupnički dom PSBiH zadužuje Ministarstvo pravde BiH i Vijeće ministara BiH da, na temelju analize Izvješća stručnjaka o pitanjima vladavine prava u Bosni i Hercegovini (tzv. Pribeovog izvješća), izrade i dostave Zastupničkom domu PSBiH na usvajanje Akcijski plan otklanjanja nedostataka u oblasti vladavine prava, provedbe preporuka i mjera sadržanih u Izvješću stručnjaka o pitanjima vladavine prava u u Bosni i Hercegovini od 5. 12. 2019,
- Zahtijeva se od Tužiteljstva Bosne i Hercegovine da u što skorijem vremenu dostavi detaljnu statistiku procesuiranja predmeta ratnih zločina, koji su od Haškog tribunala označeni kao predmeti A kategorije,
- Pripremiti analizu i pregled neophodnih izmjena i dopuna kaznenih zakonodavstva, naročito kada je riječ o potvrđivanju optužnice i odlučivanju o prigovorima na optužnicu,
- Skreće se pozornost članovima VSTV-a da prigodom popunjavanja vodećih pozicija, i to konkretno predsjednik Suda BiH, glavni tužitelj Tužiteljstva BiH i predsjedatelj VSTV-a, vode računa o nacionalnoj strukturi, konkretnije, zastupljenosti konstitutivnih naroda Bosne i Hercegovine,
- Imajući u vidu sve navedeno, smatramo svrsishodnim da se izvješća VSTV-a Parlamentarnoj skupštini BiH dostavljaju dva puta godišnje do izmjene relevantnog zakonodavstva s tim u svezi,
- Zastupnički dom PSBiH zadužuje Vijeće ministara Bosne i Hercegovine da dostavi izmjene i dopune Zakona o Visokom sudbenom i tužiteljskom vijeću Bosne i Hercegovine.
- Zastupnički dom PSBiH smatra da izmjene i dopune Zakona o Visokom sudbenom i tužiteljskom vijeću Bosne i Hercegovine trebaju sadržavati sve preporuke sadržane u Izvješću Europske komisije, Pribeovom izvješću, te dodatno da trebaju ići u sljedećem pravcu:
- Razdvojiti VSTV na zasebna tijela: Visoko sudbeno vijeće i Visoko tužiteljsko vijeće
- Članove koje trenutno imenuju nadležne odvjetničke komore zamijeniti članovima iz reda sveučilišnih profesora pravne znanosti koje, na temelju javnog natječaja, imenuje Zastupnički dom PSBiH
- Da glavne tužitelje na svim razinama vlasti imenuju nadležna zakonodavna tijela na prijedlog Visokog tužiteljskog vijeća s liste više kvalificiranih kandidata, dvotrećinskom većinom izabranih članova datog zakonodavnog tijela.
- Zamjenike glavnih tužitelja na državnoj, entitetskoj, kantonalnoj i okružnoj razini, uključujući i Brčko Distrikt BiH, imenuju glavni tužitelj osnovne razine s liste više uspješnih kandidata koje utvrđuje Visoko tužiteljsko vijeće
- Tužitelje na državnoj, entitetskoj, kantonalnoj i okružnoj razini, uključujući i Brčko Distrikt BiH, na prijedlog Visokog tužiteljskog vijeća, imenuje glavni tužitelj osnovne razine.
U svezi sa ranije obavljenom raspravom o stanju u pravosuđu Bosne i Hercegovine, Zastupnički dom nije usvojio prijedlog zaključka zastupnika Adila Osmanovića koji glasi: „Za sve presude Ustavnog suda BiH, čija neprovedba zahtijeva procesuiranje ovlaštenih osoba u onim slučajevima gdje se nedvosmisleno može konkretizirati individualna kaznena odgovornost, zahtijeva se od Tužiteljstva BiH da postupa sukladno svojim ovlaštenjima i pokreće odgovarajuće postupke.“
Nije usvojen ni prijedlog zaključka zastupnika Safeta Softića koji glasi: „Zastupnički dom PSBiH prihvata inicijativu o uspostavi vrhovne sudbene instance formiranjem Vrhovnog suda BiH, s ciljem, prvenstveno, osiguranja poštivanja ljudskih prava i vladavine prava na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine za sve njene građane bez bilo kakve diskriminacije“.
Zastupnici Damir Arnaut, Zlatan Begić, Branislav Borenović, Alma Čolo, Zukan Helez, Mirjana Marinković – Lepić, Dragan Mektić i Mira Pekić imenovani su u Privremeno istražno povjerenstvo Zastupničkog doma PSBiH za utvrđivanje stanja u pravosudnim institucijama Bosne i Hercegovine.
Zastupnički dom usvojio je Odluku o izboru i stupanju na dužnost i prestanku dužnosti člana Središnjeg izbornog povjerenstva (SIP) BiH, kojom je za novog člana SIP-a BiH imenovan Željko Bakalar.
Dom je usvojio i Rezoluciju o poštivanju žrtava fašističkih režima i pokreta (tekst Rezolucije možete pročitati OVDJE).
Zastupnički dom usvojio je zastupničku inicijativu Damira Arnauta koja glasi: „Na temelju članka 8. Poslovnika Zastupničkog doma PSBiH, podnosim zastupničku inicijativu kojom se Kolegiju Zastupničkog doma nalaže da, u suradnji s Kolegijem Doma naroda, u roku od 90 dana od dana usvajanja ove inicijative, provede neophodnu proceduru s ciljem uređivanja pitanja provedbe prekršajnih odredaba propisanih člankom 66. Zakona o parlamentarnom nadzoru“.
Na usuglašavanje Kolegiju Doma, radi nepostojanja entitetske većine, upućene su sljedeće zastupničke inicijative:
- zastupnička inicijativa Damira Arnauta koja glasi: „Na temelju članka 8. Poslovnika Zastupničkog doma PSBiH, podnosim zastupničku inicijativu za izmjene i dopune Pravilnika o međunarodnim aktivnostima PSBiH“,
- zastupnička inicijativa Predraga Kojovića, Aide Baručije i Mirjane Marinković-Lepić koja glasi: „Na temelju članka 8. Poslovnika Zastupničkog doma PSBiH, upućujemo zastupničku inicijativu za izmjenu članka 5. Pravilnika o korištenju telefona u PSBiH na osnovu članka 49. stav (2) Zakona o plaćama i naknadama u institucijama BiH, članka 63. stav (1) točka g) Poslovnika Zastupničkog doma i članka 53. stav (1) Poslovnika Doma naroda PSBiH“,
- zastupnička inicijativa Šemsudina Mehmedovića koja glasi: „Na temelju članka 8. Poslovnika Zastupničkog doma, podnosim inicijativu kojom se traži izmjena odluke Zajedničkog povjerenstva za administrativne poslove u smislu da se zastupnicima dok traje blokada rada Zastupničkog doma obustave isplate plaće za svaki mjesec u kome se ne održi bar jedna sjednica Doma, kao i svim zastupnicima koji u tekućem mjesecu ne nazoče bar jednom zasjedanju. Također, ovom inicijativom potičem Vijeće ministara BiH da u parlamentarnu proceduru uputi izmjene i dopune Zakona o plaćama i naknadama u institucijama BiH kojima bi se ova oblast u ovakvim slučajevima precizno definirala“,
- zastupnička inicijativa Edite Đapo koja glasi: „Sukladno članku 8. Poslovnika Zastupničkog doma PSBiH, podnosim zastupničku inicijativu da se uspostavi mehanizam za razmjenu podataka iz elektroničkih baza matičnih registara Republike Srpske, Federacije BiH i Brčko Distrikta BiH u kojima se vode osobni podaci građana, s ciljem bržeg i učinkovitijeg pribavljanja osobne dokumentacije, odnosno da se omogući građanima da u svojim općinama mogu dobiti izvode iz matičnih registara, kao i sva potrebna uvjerenja“.
Zastupnički dom nije usvojio sljedeće zastupničke inicijative:
- zastupnička inicijativa Aide Baručije koja glasi: „Na temelju članka 8. Poslovnika Zastupničkog doma PSBiH, upućujem zastupničku inicijativu kojom se Vijeće ministara BiH obvezuje da uradi analizu sigurnosti i tehničke opremljenosti na željezničkim kolodvorima u Bosni i Hercegovini”,
- zastupnička inicijativa Edite Đapo koja glasi: „Na temelju članka 8. Poslovnika Zastupničkog doma PSBiH, podnosim zastupničku inicijativu da Ministarstvo civilnih poslova BiH održi hitan sastanak s Ministarstvom uprave i lokalne samouprave Republike Srpske, entitetskim ministarstvima unutarnjih poslova i entitetskim ministarstvima pravde kako bi se status djece povratnika iz Sirije što prije riješio, odnosno kako bi se ova djeca mogla upisati u matične knjige i dobiti državljanstvo BiH, te na temelju toga ostvariti svoja temeljna ljudska prava“.
Usvojen je i zaključak kojim Zastupnički dom PSBiH od Agencije za lijekove i medicinska sredstva BiH traži preciznu informaciju o tome kako je došlo do davanja suglasnosti firmi „Srebrena malina“ za nabavu respiratora.
Zastupnički dom dao je suglasnost za ratificiranje:
- Ugovora o financiranju između Bosne i Hercegovine i Republike Srpske i Europske investicijske banke – Mjere zaštite od poplava RS,
- Ugovora o financiranju (Vodovod i kanalizacija u Republici Srpskoj II.) između Bosne i Hercegovine i Republike Srpske i Europske investicijske banke,
- Ugovora o zajmu (GrCF2 W2 – projekt javnog prijevoza Sarajevo) između Bosne i Hercegovine i Europske banke za obnovu i razvoj,
- Ugovora o financiranju (Koridor Vc – srednji dio) između Bosne i Hercegovine i Europske investicijske banke. (kraj)
PRESS
KONTAKT |
Sektor za odnose sa javnošću |