5.12.2013
Okončana 57. sjednica Predstavničkog doma
U drugom dijelu 57. sjednice Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, prihvaćeno je Zbirno mišljenje o revizorskim izvještajima o finansijskom poslovanju institucija BiH za 2012. godinu, sa zaključcima u kojima se kaže da se prihvaćaju 72 revizorska izvještaja o finansijskom poslovanju institucija BiH za 2012. godinu od kojih: 62 revizorska izvještaja kojima je finansijsko poslovanje ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem“ i „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ i 10 revizorskih izvještaja kojima je finansijskom poslovanje ocijenjeno revizorskiom „mišljenjem s rezervom“ i „mišljenjem s rezervom uz isticanje predmeta“. (prilog)
Također, Predstavnički dom obavezuje rukovodstva 58 institucija BiH čije je finansijsko poslovanje u 2012. godini ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ na poduzimanje svih potrebnih mjera iz nadležnosti svake institucije posebno, kako bi se izbjegle dalje posljedice problema u poslovanju na koje je revizija skrenula pozornost pri isticanju predmeta u pozitivnom mišljenju, a naročito da materijalnost takvih nalaza revizije eventualno ne preraste u buduće kvalifikacije u slijedećim izvještajima revizije.
Usvojeni su i predloženi zaključci Komisije za finansije i budžet Predstavničkog doma PSBiH za 10 institucija koji su sadržani u pojedinačnim mišljenjima Komisije za svaku instituciju BiH, a čija su revizorski izvještaj o finansijskom poslovanju za 2012. godinu bila predmetom detaljne analize u Komisiji. Predstavnički dom traži od Vijeća ministara BiH da do kraja januara 2014. godine razmotri revizorske izvještaje za 2012. godinu, uz obavezu izrade cjelovite informacije o tome i njene dostave Parlamentarnoj skupštini BiH u roku ne dužem od 30 dana od dana razmatranja.
Predstavnički dom ponovno zadužuje Vijeće ministara BiH da u najkraćem roku pokrene postupke zajedničkih nabavki te poduzme što veći broj zajedničkih nabavki, kako bi se smanjio rizik ponavljanja istih pogrešaka na pojedinačnom nivou u institucijama koje obavljaju identične ili istovrsne nabavke (npr. uredski materijal, gorivo i mazivo i druge istovrsne nabavke). Zajedničke nabavke moraju osigurati konkurentnog zajedničkog dobavljača, kao i uštede u nabavkama zbog ukrupnjavanja zahtjeva, te zadržati uvjete isporuke od odabranih dobavljača sve do isteka ugovora, a prema cijenama, drugim uvjetima i kvaliteti koja je prevagnula u postupku nabave u odnosu na druge dobavljače.
Ponovno je zaduženo Vijeće ministara BiH da do kraja marta 2014. godine utvrdi programe obuke zaposlenih u institucijama BiH za prioritetna područja, odnosno za koja su primjedbe revizije bile najčešće. Prioritetna područja su: Dosljedna primjena pravilnika o sistemu unutarnjih kontrola i kontinuirana dogradnja sistema internih kontrola na pojedinačnoj nivou, Jačanje nadzora i kontrolnih postupaka za kategorije rashoda za koje nedostaju sistemska i/ili interna pravila potrošnje, Striktna primjena propisa iz područja javnih nabavki, Planiranje budžeta, nadzor nad izvršenjem budžeta.
Vijeće ministara BiH je, također ponovno, zaduženo da hitno a najkasnije u roku od dva mjeseca, svojim aktom propiše ili Parlamentarnoj skupštini BiH predloži donošenje zakona kojim će se propisati pravila i procedure kojima se određuju prava na potrošnju budžetskih sredstava za sljedeće namjene: nabavka automobila i njihovo korištenje, troškove reprezentacije, nabavka uredskog namještaja i opreme, uključujući računalnu opremu, troškove poštanskih, telefonskih i internetskih usluga i frekventne kategorije rashoda koje su najčešće predmet i težište nalaza revizije.
Predstavnički dom traži od sljedećih institucija BiH: Ministarstva odbrane BiH, Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, Ministarstva vanjskih poslova BiH, Generalnog sekretarijata Vijeća ministara BiH, Parlamentarne skupštine BiH, Uprave za indirektno oporezivanje BiH i Predsjedništva BiH da u roku od 90 dana od dana donošenja ovog zaključka, na sjednicama Predstavničkog doma javno predstave mjere koje poduzimaju ili planiraju poduzeti kako bi spriječili ponavljanje kvalifikacija koje su navedene u izraženom mišljenju revizora.
Dom je obavezao i Vijeće ministara BiH da, najkasnije u roku od 60 dana, izradi i u parlamentarnu proceduru uputi Zakon o fiskalnoj odgovornosti BiH.
Vijeće ministara BiH je obavezano da, također najkasnije u roku od 60 dana, razmotri sve preporuke Ureda za reviziju i zaključke Komisije za finansije i budžet i dostavi prijedlog mjera sa akcijskom planom za realizaciju preporuka i zaključaka.
Na kraju, zaduženo je rukovodstvo Predstavničkog doma PSBiH da uvrsti tačku dnevnog reda o fiskalnoj poziciji BiH i realizaciji zaključaka i preporuka sa 57. sjednice Predstavničkog doma PSBiH od 05.12.2013. godine o raspravi o izvještajima Ureda za reviziju institucija BiH o reviziji finansijskog poslovanja institucija BiH, a najkasnije tokom marta 2014. godine.
Usvojen je Izvještaj o finansijskoj reviziji Izvještaja o izvršenju budžeta institucija Bosne i Hercegovine za 2012. godinu. Donesen je zaključak kojim Predstavnički dom PSBiH traži od Vijeća ministara BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH da detaljno analiziraju sadržaj revizorskog izvještaja za 2012. godinu, te pristupe sveobuhvatnoj realizaciji svih preporuka revizije. Također, traži se od Vijeća ministara BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH da posebnu pažnju posvete jačanju sistema unutarnjih kontrola, te da u cilju efikasnosti poslovanja i pouzdanosti finansijskih izvještaja uspostave odgovarajući sistem unutarnjih kontrola koji će osigurati uredno i ažurno računovodstvo i time smanje rizik ponavljanja revizorskih analiza u sljedećem revizorskom izvještaju. Od Vijeća ministara BiH ponovno se traži i da hitno donese preostale podzakonske akte prema Zakonu o plaćama i naknadama u institucijama BiH, utvrdi standarde potrošnje i pravila ponašanja, te preispita postojeće podzakonske akte i donese ostale akte kojima će se na jedinstven i transparentan način urediti znatniji izdaci koji su zajednički za sve budžetske korisnike (telefonskih troškovi, korištenje vozila, troškovi reprezentacije). Na kraju, Predstavničkog dom traži od Vijeća ministara BiH i Predsjedništva BiH da najhitnije u parlamentarnu proceduru dostave Prijedlog zakona o Budžetu institucija BiH i međunarodnih obaveza BiH za 2014. godinu.
Usvojen je Izvještaj o izvršenju Budžeta institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2012. godinu.
Usvojen je zaključak poslanika Senada Šepića povodom rasprave o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Krivičnog zakona BiH, predlagač: Zajednička komisija za ljudska prava, prava djeteta, mlade, imigraciju, izbjeglice, azil i etiku, s Izvještajem Ustavnopravne komisije, koji glasi: „Predstavnički dom PSBiH obavezuje Vijeće ministara BiH da analizira odredbe krivičnog zakonodavstva u BiH kojima se uređuje krivičnopravni položaj maloljetnih počinilaca krivičnih djela i izradi prijedlog mjera koje trebaju poboljšati ovo područje, te ih dostavi Predstavničkom domu PSBiH najkasnije u roku od 60 dana“.
Usvojen je Peti izvještaj o realizaciji mjera za poboljšanje uvjeta poslovanja u poljoprivrednoj proizvodnji i prehrambenoj industriji Bosne i Hercegovine – završni izvještaj, s Planom aktivnosti zaštite domaće proizvodnje u kontekstu primjene Sporazuma CEFTA kao sastavnog dijela.
Na usaglašavanje Kolegiju upućena je inicijativa poslanika Mladena Ivankovića Lijanovića s 55. sjednice Predstavničkog doma, održane 24. 10. 2013., kojom se zadužuje Vijeće ministara BiH da izradi prijedlog teksta himne i u obliku izmjena Zakona o državnoj himni BiH dostavi ga u parlamentarnu proceduru što hitnije, a najkasnije do kraja ove godine”.
Na sjednici je data saglasnost za ratificiranje nekoliko međunarodnih sporazuma i ugovora (prilog). (kraj)
Prilozi:
Na 57. sjednici je data saglasnost za ratificiranje:
U drugom dijelu 57. sjednice Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, prihvaćeno je Zbirno mišljenje o revizorskim izvještajima o finansijskom poslovanju institucija BiH za 2012. godinu, sa zaključcima u kojima se kaže da se prihvaćaju 72 revizorska izvještaja o finansijskom poslovanju institucija BiH za 2012. godinu od kojih: 62 revizorska izvještaja kojima je finansijsko poslovanje ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem“ i „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ i 10 revizorskih izvještaja kojima je finansijskom poslovanje ocijenjeno revizorskiom „mišljenjem s rezervom“ i „mišljenjem s rezervom uz isticanje predmeta“. (prilog)
Također, Predstavnički dom obavezuje rukovodstva 58 institucija BiH čije je finansijsko poslovanje u 2012. godini ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ na poduzimanje svih potrebnih mjera iz nadležnosti svake institucije posebno, kako bi se izbjegle dalje posljedice problema u poslovanju na koje je revizija skrenula pozornost pri isticanju predmeta u pozitivnom mišljenju, a naročito da materijalnost takvih nalaza revizije eventualno ne preraste u buduće kvalifikacije u slijedećim izvještajima revizije.
Usvojeni su i predloženi zaključci Komisije za finansije i budžet Predstavničkog doma PSBiH za 10 institucija koji su sadržani u pojedinačnim mišljenjima Komisije za svaku instituciju BiH, a čija su revizorski izvještaj o finansijskom poslovanju za 2012. godinu bila predmetom detaljne analize u Komisiji. Predstavnički dom traži od Vijeća ministara BiH da do kraja januara 2014. godine razmotri revizorske izvještaje za 2012. godinu, uz obavezu izrade cjelovite informacije o tome i njene dostave Parlamentarnoj skupštini BiH u roku ne dužem od 30 dana od dana razmatranja.
Predstavnički dom ponovno zadužuje Vijeće ministara BiH da u najkraćem roku pokrene postupke zajedničkih nabavki te poduzme što veći broj zajedničkih nabavki, kako bi se smanjio rizik ponavljanja istih pogrešaka na pojedinačnom nivou u institucijama koje obavljaju identične ili istovrsne nabavke (npr. uredski materijal, gorivo i mazivo i druge istovrsne nabavke). Zajedničke nabavke moraju osigurati konkurentnog zajedničkog dobavljača, kao i uštede u nabavkama zbog ukrupnjavanja zahtjeva, te zadržati uvjete isporuke od odabranih dobavljača sve do isteka ugovora, a prema cijenama, drugim uvjetima i kvaliteti koja je prevagnula u postupku nabave u odnosu na druge dobavljače.
Ponovno je zaduženo Vijeće ministara BiH da do kraja marta 2014. godine utvrdi programe obuke zaposlenih u institucijama BiH za prioritetna područja, odnosno za koja su primjedbe revizije bile najčešće. Prioritetna područja su: Dosljedna primjena pravilnika o sistemu unutarnjih kontrola i kontinuirana dogradnja sistema internih kontrola na pojedinačnoj nivou, Jačanje nadzora i kontrolnih postupaka za kategorije rashoda za koje nedostaju sistemska i/ili interna pravila potrošnje, Striktna primjena propisa iz područja javnih nabavki, Planiranje budžeta, nadzor nad izvršenjem budžeta.
Vijeće ministara BiH je, također ponovno, zaduženo da hitno a najkasnije u roku od dva mjeseca, svojim aktom propiše ili Parlamentarnoj skupštini BiH predloži donošenje zakona kojim će se propisati pravila i procedure kojima se određuju prava na potrošnju budžetskih sredstava za sljedeće namjene: nabavka automobila i njihovo korištenje, troškove reprezentacije, nabavka uredskog namještaja i opreme, uključujući računalnu opremu, troškove poštanskih, telefonskih i internetskih usluga i frekventne kategorije rashoda koje su najčešće predmet i težište nalaza revizije.
Predstavnički dom traži od sljedećih institucija BiH: Ministarstva odbrane BiH, Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, Ministarstva vanjskih poslova BiH, Generalnog sekretarijata Vijeća ministara BiH, Parlamentarne skupštine BiH, Uprave za indirektno oporezivanje BiH i Predsjedništva BiH da u roku od 90 dana od dana donošenja ovog zaključka, na sjednicama Predstavničkog doma javno predstave mjere koje poduzimaju ili planiraju poduzeti kako bi spriječili ponavljanje kvalifikacija koje su navedene u izraženom mišljenju revizora.
Dom je obavezao i Vijeće ministara BiH da, najkasnije u roku od 60 dana, izradi i u parlamentarnu proceduru uputi Zakon o fiskalnoj odgovornosti BiH.
Vijeće ministara BiH je obavezano da, također najkasnije u roku od 60 dana, razmotri sve preporuke Ureda za reviziju i zaključke Komisije za finansije i budžet i dostavi prijedlog mjera sa akcijskom planom za realizaciju preporuka i zaključaka.
Na kraju, zaduženo je rukovodstvo Predstavničkog doma PSBiH da uvrsti tačku dnevnog reda o fiskalnoj poziciji BiH i realizaciji zaključaka i preporuka sa 57. sjednice Predstavničkog doma PSBiH od 05.12.2013. godine o raspravi o izvještajima Ureda za reviziju institucija BiH o reviziji finansijskog poslovanja institucija BiH, a najkasnije tokom marta 2014. godine.
Usvojen je Izvještaj o finansijskoj reviziji Izvještaja o izvršenju budžeta institucija Bosne i Hercegovine za 2012. godinu. Donesen je zaključak kojim Predstavnički dom PSBiH traži od Vijeća ministara BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH da detaljno analiziraju sadržaj revizorskog izvještaja za 2012. godinu, te pristupe sveobuhvatnoj realizaciji svih preporuka revizije. Također, traži se od Vijeća ministara BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH da posebnu pažnju posvete jačanju sistema unutarnjih kontrola, te da u cilju efikasnosti poslovanja i pouzdanosti finansijskih izvještaja uspostave odgovarajući sistem unutarnjih kontrola koji će osigurati uredno i ažurno računovodstvo i time smanje rizik ponavljanja revizorskih analiza u sljedećem revizorskom izvještaju. Od Vijeća ministara BiH ponovno se traži i da hitno donese preostale podzakonske akte prema Zakonu o plaćama i naknadama u institucijama BiH, utvrdi standarde potrošnje i pravila ponašanja, te preispita postojeće podzakonske akte i donese ostale akte kojima će se na jedinstven i transparentan način urediti znatniji izdaci koji su zajednički za sve budžetske korisnike (telefonskih troškovi, korištenje vozila, troškovi reprezentacije). Na kraju, Predstavničkog dom traži od Vijeća ministara BiH i Predsjedništva BiH da najhitnije u parlamentarnu proceduru dostave Prijedlog zakona o Budžetu institucija BiH i međunarodnih obaveza BiH za 2014. godinu.
Usvojen je Izvještaj o izvršenju Budžeta institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2012. godinu.
Usvojen je zaključak poslanika Senada Šepića povodom rasprave o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Krivičnog zakona BiH, predlagač: Zajednička komisija za ljudska prava, prava djeteta, mlade, imigraciju, izbjeglice, azil i etiku, s Izvještajem Ustavnopravne komisije, koji glasi: „Predstavnički dom PSBiH obavezuje Vijeće ministara BiH da analizira odredbe krivičnog zakonodavstva u BiH kojima se uređuje krivičnopravni položaj maloljetnih počinilaca krivičnih djela i izradi prijedlog mjera koje trebaju poboljšati ovo područje, te ih dostavi Predstavničkom domu PSBiH najkasnije u roku od 60 dana“.
Usvojen je Peti izvještaj o realizaciji mjera za poboljšanje uvjeta poslovanja u poljoprivrednoj proizvodnji i prehrambenoj industriji Bosne i Hercegovine – završni izvještaj, s Planom aktivnosti zaštite domaće proizvodnje u kontekstu primjene Sporazuma CEFTA kao sastavnog dijela.
Na usaglašavanje Kolegiju upućena je inicijativa poslanika Mladena Ivankovića Lijanovića s 55. sjednice Predstavničkog doma, održane 24. 10. 2013., kojom se zadužuje Vijeće ministara BiH da izradi prijedlog teksta himne i u obliku izmjena Zakona o državnoj himni BiH dostavi ga u parlamentarnu proceduru što hitnije, a najkasnije do kraja ove godine”.
Na sjednici je data saglasnost za ratificiranje nekoliko međunarodnih sporazuma i ugovora (prilog). (kraj)
Prilozi:
Na 57. sjednici je data saglasnost za ratificiranje:
- Sporazuma između Bosne i Hercegovine i Kneževine Lihtenštajn o readmisiji osoba koje borave bez dozvole i Provedbeni protokol na Sporazum između Bosne i Hercegovine i Kneževine Lihtenštajn o readmisiji lica koja borave bez dozvole
- Trećeg amandmana na Kreditni sporazum od 31. maja 2010. godine (Projekat „Bolnica Bijeljina“) sklopljen između Bosne i Hercegovine, koju zastupa Ministarstvo finansija i trezora, kao Zajmoprimac i Raiffeisen Bank International AG, kao Zajmodavac,
- Protokola o načinu razmjene informacija i podataka između Državne regulatorne agencije za radijacijsku i nuklearnu sigurnost Bosne i Hercegovine i Državnog zavoda za radiološku i nuklearnu sigurnost Republike Hrvatske
Na sjednici su usvojeni Izvještaji Ureda za reviziju institucija o reviziji finansijskog poslovanja institucija BiH za 2012. godinu:
a) 62 revizorska izvještaja kojima je finansijsko poslovanje ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem“ i „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“
- Agencije za policijsku podršku
- Agencije za forenzička ispitivanja i vještačenja BiH
- Agencije za antidopinšku kontrolu BiH
- Službe za poslove sa strancima BiH
- Agencije za sigurnost hrane BiH
- Agencije za državnu službu BiH
- Agencije za javne nabavke BiH
- Agencije za osiguranje u BiH
- Agencije za poštanski saobraćaj BiH
- Agencije za školovanje i stručno usavršavanje kadrova BiH
- Agencije za promociju stranih investicija u BiH
- Agencije za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije BiH
- Agencije za lijekove i medicinska sredstva BiH
- Agencije za rad i zapošljavanje BiH
- Agencije za statistiku BiH
- Arhiva BiH
- Agencije za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA)
- Agencije za nadzor nad tržištem BiH
- Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH
- Agencije za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvaliteta BiH
- Agencije za zaštitu ličnih podataka u BiH
- Centralne harmonizacijske jedinice Ministarstva finansija i trezora BiH
- Centra za informiranje i priznavanje dokumenata iz oblasti visokog obrazovanja
- Direkcije za evropske integracije
- Državne regulatorne agencije za radijacijsku i nuklearnu sigurnost BiH
- Direkcije za ekonomsko planiranje BiH
- Direkcije za koordinaciju policijskih tijela BiH
- Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH
- Državne agencije za istrage i zaštitu BiH
- Fonda za povratak BiH
- Granične policije BiH
- Instituta za intelektualno vlasništvo BiH
- Instituta za mjeriteljstvo BiH
- Instituta za akreditiranje BiH
- Instituta za nestale osobe BiH
- Instituta za standardizaciju BiH
- Institucije ombudsmena za zaštitu potrošača u BiH
- Institucije ombudsmena za ljudska prava BiH
- Konkurencijskog vijeća BiH
- Komisije za koncesije BiH
- Ministarstva pravde BiH
- Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa
- Ministarstva komunikacija i prometa BiH
- Ministarstva finansija i trezora BiH
- Ministarstva sigurnosti BiH
- Memorijalnog centra Srebrenica-Potočari, Spomen-obilježje i mezarje za žrtve genocida iz 1995. godine
- Odbora državne službe za žalbe BiH
- Pravobranilaštva BiH
- Komisije za očuvanje nacionalnih spomenika BiH
- Regulatorne agencije za komunikacije BiH
- Centralne izborne komisije BiH
- Službe za zajedničke poslove institucija BiH
- Suda BiH
- Tužilaštva BiH
- Uprave BiH za zaštitu zdravlja bilja
- Ureda koordinatora za reformu javne uprave BiH
- Ureda za zakonodavstvo Vijeća ministara BiH
- Ustavnog suda BiH
- Ureda za harmonizaciju sistema plaćanja u poljoprivredi, ishrani i ruralnom razvoju BiH
- Ureda za razmatranje žalbi BiH
- Ureda za veterinarsvo BiH
- Visokog sudskog i tužilačkog vijeća BiH
a) 10 revizorskih izvještaja kojima je finansijskom poslovanje ocijenjeno revizorskiom „mišljenjem s rezervom“ i „mišljenjem s rezervom uz isticanje predmeta“
- Jedinice za realizaciju Projekta izgradnje zavoda za izvršenje krivičnih sankcija, pritvora i drugih mjera BiH
- Centra za uklanjanje mina u BiH
- Generalnog sekretarijata Vijeća ministara BiH
- Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH
- Ministarstva civilnih poslova BiH
- Ministarstva vanjskih poslova BiH
- Parlamentarne skupštine BiH
- Predsjedništva BiH
- Uprave za indirektno oporezivanje BiH
- Ministarstva odbrane BiH za 2012. godinu
PRESS
KONTAKT |
Sektor za odnose sa javnošću |