MENI
5.12.2013.

Окончана 57. сједница Представничког дома


У другом дијелу 57. сједнице Представничког дома Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине, прихваћено је Збирно мишљење о ревизорским извјештајима о финансијском пословању институција БиХ за 2012. годину, са закључцима у којима се каже да се прихваћају 72 ревизорска извјештаја о финансијском пословању институција БиХ за 2012. годину од којих: 62 ревизорска извјештаја којима је финансијско пословање оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем“ и „позитивним мишљењем уз истицање предмета“ и 10 ревизорских извјештаја којима је финансијском пословање оцијењено ревизорскиом „мишљењем с резервом“ и „мишљењем с резервом уз истицање предмета“. (прилог)

Такође, Представнички дом обавезује руководства 58 институција БиХ чије је финансијско пословање у 2012. години оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем уз истицање предмета“ на подузимање свих потребних мјера из надлежности сваке институције посебно, како би се избјегле даље посљедице проблема у пословању на које је ревизија скренула позорност при истицању предмета у позитивном мишљењу, а нарочито да материјалност таквих налаза ревизије евентуално не прерасте у будуће квалификације у слиједећим извјештајима ревизије.

Усвојени су и предложени закључци Комисије за финансије и буџет Представничког дома ПСБиХ за 10 институција који су садржани у појединачним мишљењима Комисије за сваку институцију БиХ, а чија су ревизорски извјештај о финансијском пословању за 2012. годину била предметом детаљне анализе у Комисији. Представнички дом тражи од Савјета министара БиХ да до краја јануара 2014. године размотри ревизорске извјештаје за 2012. годину, уз обавезу израде цјеловите информације о томе и њене доставе Парламентарној скупштини БиХ у року не дужем од 30 дана од дана разматрања.
Представнички дом поновно задужује Савјет министара БиХ да у најкраћем року покрене поступке заједничких набавки те подузме што већи број заједничких набавки, како би се смањио ризик понављања истих погрешака на појединачном нивоу у институцијама које обављају идентичне или истоврсне набавке (нпр. канцеларијски материјал, гориво и мазиво и друге истоврсне набавке). Заједничке набавке морају обезбједити конкурентног заједничког добављача, као и уштеде у набавкама због укрупњавања захтјева, те задржати услове испоруке од одабраних добављача све до истека уговора, а према цијенама, другим условима и квалитети која је превагнула у поступку набаве у односу на друге добављаче.

Поновно је задужен Савјет министара БиХ да до краја марта 2014. године утврди програме обуке запослених у институцијама БиХ за приоритетна подручја, односно за која су примједбе ревизије биле најчешће. Приоритетна подручја су: Досљедна примјена правилника о систему унутрашњих контрола и континуирана доградња система интерних контрола на појединачној нивоу, Јачање надзора и контролних поступака за категорије расхода за које недостају системска и/или интерна правила потрошње, Стриктна примјена прописа из подручја јавних набавки, Планирање буџета, надзор над извршењем буџета.

Савјет министара БиХ је, такође поновно, задужено да хитно а најкасније у року од два мјесеца, својим актом пропише или Парламентарној скупштини БиХ предложи доношење закона којим ће се прописати правила и процедуре којима се одређују права на потрошњу буџетских средстава за сљедеће намјене: набавка аутомобила и њихово кориштење, трошкове репрезентације, набавка канцеларијског намјештаја и опреме, укључујући рачуналну опрему, трошкове поштанских, телефонских и интернетских услуга и фреквентне категорије расхода које су најчешће предмет и тежиште налаза ревизије.

Представнички дом тражи од сљедећих институција БиХ: Министарства одбране БиХ, Министарства за људска права и избјеглице БиХ, Министарства иностраних послова БиХ, Генералног секретаријата Савјета министара БиХ, Парламентарне скупштине БиХ, Управе за индиректно опорезивање БиХ и Предсједништва БиХ да у року од 90 дана од дана доношења овог закључка, на сједницама Представничког дома јавно представе мјере које подузимају или планирају подузети како би спријечили понављање квалификација које су наведене у израженом мишљењу ревизора.

Дом је обавезао и Савјет министара БиХ да, најкасније у року од 60 дана, изради и у парламентарну процедуру упути Закон о фискалној одговорности БиХ.

Савјет министара БиХ је обавезано да, такође најкасније у року од 60 дана, размотри све препоруке Канцеларије за ревизију и закључке Комисије за финансије и буџет и достави предлог мјера са акцијском планом за реализацију препорука и закључака.

На крају, задужено је руководство Представничког дома ПСБиХ да уврсти тачку дневног реда о фискалној позицији БиХ и реализацији закључака и препорука са 57. сједнице Представничког дома ПСБиХ од 05.12.2013. године о расправи о извјештајима Канцеларије за ревизију институција БиХ о ревизији финансијског пословања институција БиХ, а најкасније током марта 2014. године.

Усвојен је Извјештај о финансијској ревизији Извјештаја о извршењу буџета институција Босне и Херцеговине за 2012. годину. Донесен је закључак којим Представнички дом ПСБиХ тражи од Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ да детаљно анализира садржај ревизорског извјештаја за 2012. годину, те приступе свеобухватној реализацији свих препорука ревизије. Такође, тражи се од Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ да посебну пажњу посвете јачању система унутрашњих контрола, те да у циљу ефикасности пословања и поузданости финансијских извјештаја успоставе одговарајући систем унутрашњих контрола који ће обезбједити уредно и ажурно рачуноводство и тиме смање ризик понављања ревизорских анализа у сљедећем ревизорском извјештају. Од Савјета министара БиХ поновно се тражи и да хитно донесе преостале подзаконске акте према Закону о платама и накнадама у институцијама БиХ, утврди стандарде потрошње и правила понашања, те преиспита постојеће подзаконске акте и донесе остале акте којима ће се на јединствен и транспарентан начин уредити знатнији издаци који су заједнички за све буџетске кориснике (телефонских трошкови, кориштење возила, трошкови репрезентације). На крају, Представничког дом тражи од Савјета министара БиХ и Предсједништва БиХ да најхитније у парламентарну процедуру доставе Предлог закона о Буџету институција БиХ и међународних обавеза БиХ за 2014. годину.

Усвојен је Извјештај о извршењу Буџета институција Босне и Херцеговине и међународних обавеза Босне и Херцеговине за 2012. годину.

Усвојен је закључак посланика Сенада Шепића поводом расправе о Предлогу закона о измјенама и допунама Кривичног закона БиХ, предлагач: Заједничка комисија за људска права, права дјетета, младе, имиграцију, избјеглице, азил и етику, с Извјештајем Уставноправне комисије, који гласи: „Представнички дом ПСБиХ обавезује Савјет министара БиХ да анализира одредбе кривичног законодавства у БиХ којима се уређује кривичноправни положај малољетних починилаца кривичних дјела и изради предлог мјера које требају побољшати ово подручје, те их достави Представничком дому ПСБиХ најкасније у року од 60 дана“.

Усвојен је Пети извјештај о реализацији мјера за побољшање услова пословања у пољопривредној производњи и прехрамбеној индустрији Босне и Херцеговине – завршни извјештај, с Планом активности заштите домаће производње у контексту примјене Споразума ЦЕФТА као саставног дијела.

На усаглашавање Колегијуму упућена је иницијатива посланика Младена Иванковића Лијановића с 55. сједнице Представничког дома, одржане 24. 10. 2013., којом се задужује Савјет министара БиХ да изради предлог текста химне и у облику измјена Закона о државној химни БиХ достави га у парламентарну процедуру што хитније, а најкасније до краја ове године”.

На сједници је дата сагласност за ратификовање неколико међународних споразума и уговора (прилог). (крај)

Прилози:

На 57. сједници је дата сагласност за ратификацију: 
  1. Споразума између Босне и Херцеговине и Кнежевине Лихтенштајн о реадмисији лица која бораве без дозволе и Протокол о спровођењу уз Споразум између Босне и Херцеговине и Кнежевине Лихтенштајн о реадмисији лица која бораве без дозволе,
  2. Трећег амандмана на Кредитни споразум од 31. маја 2010. године (Пројекат „Болница Бијељина“) склопљен између Босне и Херцеговине, коју заступа Министарство финансија и трезора, као зајмопримац, и Raiffeisen Bank International AG, као зајмодавац
  3. Протокола о начину размјене информација и података између Државне регулаторне агенције за радијациону и нуклеарну безбједност Босне и Херцеговине и Државног завода за радиолошку и нуклеарну безбједност Републике Хрватске

На сједници су усвојени Извјештаји Канцеларије за ревизију институција о ревизији финансијског пословања институција БиХ за 2012. годину:

а) 62 ревизорска извјештаја којима је финансијско пословање оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем“ и „позитивним мишљењем уз истицање предмета“
 

  1. Агенције за полицијску подршку
  2. Агенције за форензичка испитивања и вјештачења БиХ
  3. Агенције за антидопиншку контролу БиХ
  4. Службе за послове са странцима БиХ
  5. Агенције за безбједност хране БиХ
  6. Агенције за државну службу БиХ
  7. Агенције за јавне набавке БиХ
  8. Агенције за осигурање у БиХ
  9. Агенције за поштански саобраћај БиХ з
  10. Агенције за школовање и стручно усавршавање кадрова БиХ
  11. Агенције за промоцију страних инвестиција у БиХ
  12. Агенције за превенцију корупције и координацију борбе против корупције БиХ
  13. Агенције за лијекове и медицинска средства БиХ
  14. Агенције за рад и запошљавање БиХ
  15. Агенције за статистику БиХ
  16. Архива БиХ з
  17. Агенције за идентификациона документа, евиденцију и размјену података БиХ (IDDEEA)
  18. Агенције за надзор над тржиштем БиХ
  19. Агенције за предшколско, основно и средње образовање БиХ
  20. Агенције за развој високог образовања и обезбјеђивање квалитета БиХ
  21. Агенције за заштиту личних података у БиХ
  22. Централне јединице за хармонизацију Министарства финансија и трезора БиХ
  23. Центра за информисање и признавање докумената из области високог образовања
  24. Дирекције за европске интеграције БиХ
  25. Државне регулаторне агенције за радијациону и нуклеарну безбједност БиХ
  26. Дирекције за економско планирање БиХ
  27. Дирекције за координацију полицијских тијела БиХ
  28. Дирекције за цивилно ваздухопловство БиХ з
  29. Државне агенције за истраге и заштиту БиХ
  30. Фонда за повратак БиХ
  31. Граничне полиције БиХ
  32. Института за интелектуалну својину БиХ
  33. Института за метрологију БиХ з
  34. Института за акредитовање БиХ
  35. Института за нестала лица БиХ
  36. Института за стандардизацију БиХ
  37. Институције омбудсмена за заштиту потрошача у БиХ
  38. Институције омбудсмена за људска права БиХ
  39. Конкуренцијског савјета БиХ
  40. Комисије за концесије БиХ
  41. Министарства правде БиХ
  42. Министарства спољне трговине и економских односа БиХ
  43. Министарства комуникација и транспорта БиХ
  44. Министарства безбједности БиХ
  45. Министарства финансија и трезора БиХ
  46. Меморијалног центра Сребреница-Поточари, спомен-обиљежје и мезарје за жртве геноцида из 1995. године
  47. Одбора државне службе за жалбе БиХ
  48. Правобранилаштва БиХ
  49. Комисије за очување националних споменика БиХ
  50. Регулаторне агенције за комуникације БиХ
  51. Централне изборне комисије БиХ
  52. Службе за заједничке послове институција БиХ
  53. Суда БиХ
  54. Тужилаштва БиХ
  55. Управе БиХ за заштиту здравља биља
  56. Канцеларије координатора за реформу јавне управе БиХ
  57. Канцеларије за законодавство Савјета министара БиХ
  58. Уставног суда БиХ
  59. Канцеларије за хармонизацију система плаћања у пољопривреди, исхрани и руралном развоју БиХ
  60. Канцеларије за разматрање жалби БиХ
  61. Канцеларије за ветеринарсво БиХ
  62. Високог судског и тужилачког савјета БиХ

b ) 10 ревизорских извјештаја којима је финансијском пословање оцијењено ревизорскиом „мишљењем с резервом“ и „мишљењем с резервом уз истицање предмета“ 

  1. Јединице за реализацију пројекта изградње Завода за извршење кривичних санкција, притвора и других мјера БиХ
  2. Центра за уклањање мина у БиХ з
  3. Генералног секретаријата Савјета министара БиХ
  4. Министарства за људска права и избјеглице БиХ
  5. Министарства цивилних послова БиХ
  6. Министарства иностраних послова БиХ
  7. Парламентарне скупштине БиХ
  8. Предсједништва БиХ
  9. Управе за индиректно опорезивање БиХ
  10. Министарства одбране БиХ

ПРЕС
КОНТАКТ
Сектор за односе с јавношћу