MENI
31.1.2018.

Окончана 55. сједница Представничког дома

На окончаној 55. сједници Представничког дома Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине (ПСБиХ) усвојен је, у првом читању, Приједлог закона о измјени и допунама Закона о омбудсману за људска права БиХ, чији је предлагач Савјет министара БиХ.

У првом читању усвојен је и Приједлог закона о измјенама и допунама Закона о заштити лица које пријављују корупцију у институцијама БиХ, чији су предлагачи посланици Александра Пандуревић, Борјана Кришто и Мирсад Исаковић.

На захтјев Савјета министара БиХ из процедуре је повучен Приједлог закона о обезбјеђивању депозита у банкама БиХ.

Није усвојен Приједлог закона о измјенама и допунама Изборног закона БиХ, чији је предлагач Дом народа ПСБиХ.

Није усвојен Приједлог закона о измјенама Изборног закона БиХ, чији су предлагачи посланици Амир Фазлић, Нермина Капетановић, Шефик Џаферовић, Сафер Демировић, Хазим Ранчић, Асим Сарајлић и Шемсудин Мехмедовић.

Нису усвојени Приједлог закона о допунама Оквирног закона о високом образовању у БиХ и Приједлог закона о допунама Закона о спорту у БиХ, чији је предлагач посланик Мирсад Ђонлагић.

Одбијен је Приједлог закона о измјенама Закона о акцизама у БиХ, чији су предлагачи посланици Салко Соколовић, Сенад Шепић и Садик Ахметовић, јер је Дом претходно усвојио негативно мишљење Уставноправне комисије. У вези с овим законским приједлогом, ради непостојања ентитетске већине на усаглашавање Колегијуму Дома упућен је приједлог закључка којим се Савјет министара БиХ позива да, заједно са надлежним ентитетским институцијама, изврши провјере колико износе малопродајне марже дистрибутера нафте и нафтних деривата у БиХ по једном литру горива, како би се исте могле законски ограничити, а све у циљу да се дио најављеног поскупљења због увођења додатних акциза пребаци и на њихов терет, а ублажи најављено поскупљење за грађане БиХ.

Усвојен је Извјештај о извршењу Буџета институција БиХ и међународних обавеза Босне и Херцеговине за 2016. годину.

Усвојен је и Извјештај о финансијској ревизији извршења Буџета институција БиХ за 2016. годину. Усвојен је и закључак којим се од Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ тражи да, најкасније до краја јануара 2018. године, размотре Извјештај о финансијској ревизији извршења Буџета институција БиХ за 2016. годину и да, у складу са својим надлежностима, заједно израде програм активности и мјера које ће подузети у циљу превладавања недостатака у пословању изложених у овом ревизорском извјештају, те превентивних мјера којима ће спријечити понављање истих налаза ревизије у будућим ревизијским извјештајима. У усвојеном закључку тражи се да наведени програм активности и мјера треба бити јавно објављен најкасније до краја фебруара 2018. године на интернетским страницама Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ, те да се у наведеном року копије програма обавезно доставе ПСБиХ.
Усвојен је и закључак којим се од Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ тражи да промтно приступе свеобухватном реализовању препорука ревизије садржаних у тексту Извјештаја о финансијској ревизији извршења Буџета институција БиХ за 2016. годину те да, према својим надлежностима, доставе ПСБиХ попуњену таблицу из Прилога 1. ових закључака најкасније до 1. марта 2018. године.
Закључено је и то да Савјет министара БиХ и Министарство финансија и трезора БиХ, у складу са својим надлежностима, у своје годишње програме рада за 2018. годину уврсте препоруке ревизије из Извјештаја о финансијској ревизији извршења Буџета институција БиХ за 2016. годину, да подијеле препоруке ревизије у двије групе приоритета: (а) активности које је могуће провести у 2018. години и (б) активности које је могуће покренути само у 2018. години, те да одреде обје групе активности као планске ставке/активности унутар својих годишњих програма рада за 2018. годину.
На крају, закључено је и то да Савјет министара БиХ и Министарство финансија и трезора БиХ посебну пажњу посвете јачању система унутрашњих контрола те да, у циљу повећања ефикасности финансијског пословања и поузданости финансијских извјештаја, успоставе одговарајући систем унутрашњих контрола којим ће смањити ризик од понављања истих грешака или појаве нових грешака у својем финансијском пословању. 

Усвојен је и Годишњи ревизорски извјештај о главним налазима и препорукама за 2016. годину. Усвојен је закључак којим се од Савјета министара БиХ тражи да, у року од 30 дана, извјести Комисију за финансије и буџет Представничког дома ПСБиХ о планираним активностима на реализовању препорука из Извјештаја, а у року од шест мјесеци о подузетим активностима на реализовању препорука, те да о подузетим активностима упозна и Канцеларију за ревизију институција БиХ. Закључено је и то да Савјет министара БиХ треба доставити информацију о подузетим активностима у табличном приказу Прилога мишљења. Усвојен је и закључак којим се од Савјета министара БиХ тражи да у свој годишњи програм рада за 2018. годину уврсти препоруке ревизије из Годишњег ревизорског извјештаја о главним налазима и препорукама за 2016. годину, с циљем одређивања двије групе приоритета: активности које је могуће провести у 2018. години и активности које је могуће покренути у 2018. години, те њихово одређивање за планске активности у годишњем програму рада за 2018. годину.

У вези са финансијском ревизијом институција БиХ за 2016. годину, закључено је да се на 57. сједници Представничког дома ПСБиХ разматрају извјештаји финансијске ревизије институција БиХ, чије је финансијско пословање оцијењено ревизорским „мишљењем с резервом уз скретање пажње“ (по основи мишљења ревизора о финансијским извјештајима и по основи мишљења ревизора о усклађености). То су сљедеће институције: Министарство одбране БиХ, Министарство безбједности БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Агенција за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Дирекција за координацију полицијских тијела БиХ, Државна агенције за истраге и заштиту БиХ, Гранична полиције БиХ, Тужилаштво БиХ, Управа за индиректно опорезивање БиХ и Високи судски и тужилачки савјет БиХ.

Усвојено је Збирно мишљење  Комисије за финансије и буџет Представничког дома ПСБиХ о финансијској ревизији институција БиХ за 2016. годину. Усвајањем Збирног мишљења, усвојена су 73 извјештаја о финансијској ревизији институција БиХ за 2016. годину, од чега:

a)    63 извјештаја о финансијској ревизији институција БиХ чије је финансијско пословање оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем“ и „позитивним мишљењем уз истицање предмета“ (по основи мишљења ревизора о финансијским извјештајима и по основи мишљења ревизора о усклађености) – Прилог 1.

b)    10 извјештаја финансијске ревизије институција БиХ чије је финансијско пословање оцијењено ревизорским „мишљењем с резервом уз скретање пажње“ (по основи мишљења ревизора о финансијским извјештајима и по основи мишљења ревизора о усклађености) – Прилог 2.

Усвојен је и закључак којим се руководства 40 институција чије је финансијско пословање у 2016. години оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем уз скретање пажње“ (што обухваћа скретање пажње уз позитивна мишљења ревизора о финансијским извјештајима и/или уз позитивна мишљења ревизора о суклађености) обавезују на подузимање свих потребних мјера из надлежности сваке институције посебно, како би се избјегле даље посљедице појава на које је ревизија скренула пажњу при истицању предмета у „позитивном мишљењу“, а посебно да материјалност таквих налаза ревизије евентуално не прерасте у будуће квалификације у сљедећем извјештају ревизије.
Закључено је, такође, да Савјет министара БиХ посебну пажњу посвети препорукама системског карактера објављеним у извјештају број: 01/02/03-04-16-1-798/17 под називом Годишњи ревизорски извјештај о главним налазима и препорукама за 2016. годину, те да промтно подузме сљедеће:

a)    у року од 30 дана извијести Комисију за финансије и буџет Представничког дома ПСБиХ о планираним активностима на реализовању препорука из извјештаја, а у року од шест мјесеци о подузетим активностима на реализовању препорука, те да о подузетим актвностима упозна и Канцеларију за ревизију институција БиХ

b)    достави информацију о подузетим активностима у табличном приказу из Прилога 2. ових закључака

c)    у свој годишњи програм рада за 2018. годину уврсти препоруке ревизије из Годишњег ревизорског извјештаја о главним налазима и препорукама из 2016. године, с циљем одређивања двије групе приоритета: активности које је могуће провести у 2018. години и активности које је могуће покренути у 2018. години, те њиховог одређивања за планске активности унутар годишњег програма рада за 2018. годину.

Усвојен је и закључак којим се од Савјета министара БиХ тражи да размотри извјештаје  финансијске ревизије за 2016. годину за Министарство одбране БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Граничну полицију БиХ, Дирекцију за координацију полицијских тијела БиХ, Министарство безбједности БиХ, Управу за индиректно опорезивање БиХ, Државну агенцију за истраге и заштиту БиХ, Агенцију за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Високи судски и тужилачки савјет БиХ и Тужилаштво БиХ, те да успостави одговарајући надзор над реализовањем ових закључака.
Дом је закључио и то да Министарство одбране БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Граничну полицију БиХ, Дирекција за координацију полицијских тијела БиХ, Министарство безбједности БиХ, Управа за индиректно опорезивање БиХ, Државна агенцију за истраге и заштиту БиХ, Агенција за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Високи судски и тужилачки савјет БиХ и Тужилаштво БиХ, свака институција посебно, посвети посебну пажњу даљем јачању свог система унутрашњих контрола с циљем повећања ефикасности финансијског пословања и поузданости финансијских извјештаја.
Закључено је и то да Министарство одбране БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Гранична полицију БиХ, Дирекција за координацију полицијских тијела БиХ, Министарство безбједности БиХ, Управа за индиректно опорезивање БиХ, Државна агенцију за истраге и заштиту БиХ, Агенција за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Високи судски и тужилачки савјет БиХ и Тужилаштво БиХ приступе изради засебног програма активности и мјера на провођењу препорука финансијске ревизије за 2016. годину, у циљу превладавања недостатака у пословању изнесених у ревизорском извјештају за 2016. годину, те да приступе подузимању мјера којима ће се спријечити понављање идентичних налаза ревизије у будућим извјештајима финансијске ревизије. Даље се у усвојеном закључку наводи да је десет засебних програма активности и мјера потребно јавно објавити најкасније до краја фебруара 2018. године на интернетским страницама сваке од наведених десет институција засебно, те копије тих програма у истом року доставе ПСБиХ.
Усвојен је и закључак да свака од наведених десет институција БиХ треба промтно приступити евидентирању подузетих активности и мјера на провођењу препорука изнесених у ревизорском извјештају за 2016. годину, те ПСБиХ достави попис подузетих активности и мјера унесених у таблице из Прилога 2. ових закључака (свака институција засебно, према припадајућој таблици), најкасније до 1. марта 2018. године.
Закључено је и то да Министарство одбране БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Гранична полицију БиХ, Дирекција за координацију полицијских тијела БиХ, Министарство безбједности БиХ, Управа за индиректно опорезивање БиХ, Државна агенцију за истраге и заштиту БиХ, Агенција за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Високи судски и тужилачки савјет БиХ и Тужилаштво БиХ, свака институција засебно, уврсти препоруке ревизије из Извјештаја финансијске ревизије за 2016. годину у своје годишње програме рада за 2018. годину, с циљем одређивања двије групе приоритета: (а) активности које је могуће провести у 2018. години, као и (б) активности које је могуће покренути у 2018. години, те утврди обје групе за планске активности унутар сваког засебног годишњег програма рада за 2018. годину за свих десет наведених институција.
Усвојен је, такође, и закључак у којем се од Савјета министара БиХ тражи да припреми приједлог законског рјешења или унутар постојећих рјешења предвиди санкционисање руководилаца или овлаштених лица оних институција које у разумном року не поступе према препорукама Канцеларије за ревизију, односно не подузму ни минималан број активности на реализовању тих препорука или о томе не информишу, односно не доставе правовремено или никако податке Канцеларије за ревизију и другим тијелима која прате реализовање ревизорских препорука или закључака када се то од њих тражи.
На крају, закључено је да ће, у циљу континуираног провођења парламентарног надзора, Комисија за финансије и буџет Представничког дома ПСБиХ користити таблице из Прилога 2. ових закључака за даље шестомјесечно праћење напретка у провођењу препорука даних у извјештајима за Министарство одбране БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Граничну полицију БиХ, Дирекцију за координацију полицијских тијела БиХ, Министарство безбједности БиХ, Управу за индиректно опорезивање БиХ, Државну агенцију за истраге и заштиту БиХ, Агенцију за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Високи судски и тужилачки савјет БиХ и Тужилаштво БиХ, те да ће о томе редовно извјештавати Представнички дом ПСБиХ.

Усвојен је Извјештај о проведеној ревизији учинка о теми: „Електронско пословање у институцијама БиХ – успостава и примјена“. Усвојен је и закључак којим се од Савјета министара БиХ тражи да, у року од шест мјесеци, извијести Представнички дом ПСБиХ о планираним и подузетим активностима на реализовању у препорука из Извјештаја о проведеној ревизији учинка о теми: „Електронско пословање у институцијама БиХ“, те да о подузетим активностима упозна Канцеларију за ревизију институција БиХ.

Усвојен је Извјештај о проведеној ревизији учинка о теми: „Управљање имовином и трошковима смјештаја у дипломатско-конзуларним представништвима БиХ“. Усвојен је закључак којим се од Савјета министара БиХ тражи да, у року од шест мјесеци, извијести Представнички дом ПСБиХ о планираним и подузетим активностима на реализовању  препорука из Извјештаја о проведеној ревизији учинка о теми: „Управљање имовином и трошковима смјештаја у дипломатско-конзуларним представништвима БиХ“, те да о подузетим активностима упозна Канцеларију за ревизију институција БиХ.

Усвојен је Извјештај о реализовању Ревидиране стратегије БиХ за провођење Анекса VII. Дејтонског мировног споразума за 2016. годину, као и Извјештај о збрињавању избјеглица и странаца под супсидијарном заштитом у БиХ за 2016. годину.

Дом је усвојио и Извјештај о прегледаном стању финансијског пословања политичких странака у 2015. години.

Усвојен је Извјештај о слободи говора и стању медијских слобода у БиХ. Усвојен је и закључак којим се Заједничка комисија за људска права ПСБиХ задужује да одржи тематску сједницу на тему слободе говора и стања медијских слобода у БиХ, те закључке са сједнице достави на разматрање Представничком дому ПСБиХ.

Одгођено је изјашњавање о Информацији о стању у подручју иностраних директних  улагања у БиХ и закључено је да се до наредне сједнице Дома која ће се одржати у фебруару ове године припреми цјеловита информација на тему „Информација у подручју диретних страних улагања у БиХ“. Како се даље наводи у усвојеном закључку, та информација треба садржавати информацију за годину за коју се и усваја, као и прецизне информације и податке. Усвојен је и закључак којим се Агенција за промоцију иностраних  улагања БиХ задужује да, у року од 90 дана, ПСБиХ достави цјеловиту информацију о висини, структури, изазовима и препрекама са којима се инострани инвеститори суочавају у БиХ.

Усвојена је посланичка иницијатива Салке Соколовића којом се Министарство цивилних послова БиХ задужује да, у року од 20 дана од дана усвајања ове иницијативе, припреми и у парламентарну процедуру достави извјештај о разлозима непримања Агенције за развој високог образавања и обезбјеђивање квалитете БиХ у пуноправно чланство Европске организације за обезбјеђивање квалитете у високом образовању (ENQA), с конкретним приједлогом мјера за отклањање уочених слабости.

Усвојена и иницијатива посланика Сенада Шепића, Салке Соколовића и Садика Ахметовића да се сазове и одржи сједница Представничког дома ПСБиХ о теми „Информација о негативном тренду одласка људи из БиХ, посебно младих“.

Представнички дом ПСБиХ дао је сагланост за ратификацију:

  • Споразума између Савјета министара Босне и Херцеховине и Владе Републике Хрватске о узајамној заштити тајних података,
  • Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Црне Горе о колокацији дипоматско-конзуларних представништава,
  • Амандмана на Споразум о гранту између Развојне банке Савјета Европе и Босне и Херцеговине и у вези сатрећим потпројектом у оквиру Програма стамбеног збрињавања у Босни и Херцеговини,
  • Споразума о финансирању за програм Interreg V–B Dunav CC2014TC16M6TH001 између Европске уније, коју представља Европска комисија, Босне и Херцеговине, коју представља Савјет министара БиХ, и Мађарске, коју представља Министарство за државну економију, управљачко тијело транснационалног програма сарадње Interreg V–B Dunav,
  • Амандмана број 1 на Уговор о финансирању између Босне и Херцеговине, Републике Српске и Европске инвестиционе банке, закључен 13. октобра 2011. у Луксембургу и 27. октобра 2011. у Сарајеву – Хитна помоћ у случају поплава и превенција А (Фи 31.529),
  • Факултативног протокола уз Конвенцију о правима дјетета који се односи на поступак по представкама,
  • Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Савезне Републике Њемачке о размјени и обостраној заштити тајних података. (крај)

ПРЕС
КОНТАКТ
Сектор за односе с јавношћу