MENI
15.12.2016

Okončana 25. sjednica Doma naroda

Na 25. sjednici Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (PSBiH) usvojen je, u prvom čitanju, Prijedlog zakona o Budžetu institucija BiH i međunarodnih obaveza BiH za 2017. godinu, dostavljen od Predstavničkog doma PSBiH.

Dom je usvojio Zakon o izmjeni Zakona o plaćama i naknadama u institucijama BiH, čiji je predlagač Vijeće ministara BiH.

Usvojen je, u drugom čitanju, Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama u BiH, čiji je predlagač Vijeće ministara BiH.  S obzirom da je Prijedlog zakona usvojen u različitom tekstu u odnosu na tekst koji je usvojen u Predstavničkom domu PSBiH, delegati Sead Kadić, Mario Karamatić i Darko Babalj imenovani su u Zajedničku komisiju oba doma PSBiH za usaglašavanje teksta Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na cestama u BiH.

Usvajanjem izvještaja zajedničkih komisija oba doma za postizanje ideničnog teksta, Dom je usvojio Zakon o dopunama Zakona o parničnom postupku pred Sudom BiH i Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o udruženjima i fondacijama BiH, čiji je predlagač Vijeće ministara BiH.

Usvojen je Izvještaj o izvršenju Budžeta institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2015. godinu

Usvojen je i Izvještaj Ureda za reviziju institucija BiH o reviziji izvršenja Budžeta institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obaveza Bosne i Hercegovine za 2015. godinu. Usvojen je zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH traži da, najkasnije do kraja januara 2017. godine, razmotre revizorski Izvještaj o reviziji izvršenja Budžeta institucija BiH za 2015. godinu i da zajedno izrade program aktivnosti i mjera koje će se poduzeti radi prevladavanja nedostataka u poslovanju izloženih u revizorskom izvještaju, te preventivnih mjera kojima će se spriječiti ponavljanje istih nalaza u budućim izvještajima revizije. Dalje se u usvojenim zaključku navodi da navedeni program aktivnosti i mjera treba biti javno objavljen najkasnije do februara 2017. godine na internetskim stranicama Vijeća ministara BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH, te kopija dostavljena PSBiH u istom roku.
Usvojen je i zaključak u kojem se od Vijeća ministara BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH traži da promtno pristupe sveobuhvatnoj realizaciji preporuka revizije koje su sadržane u tekstu Izvještaja o izvršenju Budžeta institucija BiH za 2015. godinu, te da PSBiH najkasnije do 1. marta 2017. godine dostave informaciju o realiziranju preporuka iz Izvještaja.
Zaključeno je, također, da Vijeće ministara BiH i Ministarstvo finansija i trezora BiH posebnu pažnju posvete jačanju sistemu unutarnjih kontrola te da, u cilju povećanja efikasnosti finansijskog poslovanja i pouzdanosti finansijskih izvještaja, uspostave odgovarajući sistem unutarnjih kontrola kojim će se smanjiti rizik od ponavljanja ili pojave novih grešaka u svome finansijskom poslovanju.
Na kraju, usvojen je zaključak kojim se Vijeću ministara BiH nalaže da pripremi prijedlog zakonskog rješenja ili u okviru postojećih rješenja predvidi sankcioniranje rukovoditelja ili ovlaštenih osoba onih institucija koje u razumnom roku ne postupaju po preporukama Ureda za reviziju institucija BiH, odnosno ne poduzimaju ni minimalan broj aktivnosti na realizaciji tih preporuka, ili o istom ne informiraju ili ne dostavljaju pravoremeno ili nikako podatke Uredu i drugim tijelima koja prate realizaciju revizorskih preporuka ili zaključaka kada se to od njih zatraži.

Dom je usvojio 73 izvještaja Ureda za reviziju institucija BiH o reviziji finansijskog poslovanja institucija BiH za 2015. godinu (Izvještaj). Usvojen je zaključak kojim se rukovodstva 40 institucija BiH, čije je finansijsko poslovanje u 2015. godini ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ (Prilog 1), obavezuju na poduzimanje svih potrebnih mjera iz nadležnosti svake institucije posebno, kako bi se izbjegle dalje posljedice pojava na koje je revizija skrenula pažnja pri isticanju predmeta u „pozitivnom mišljenju“, a posebno da materijalnost takvih nalaza revizije eventualno ne preraste u buduće kvalifikacije u sljedećem revizijskom izvještaju.

Usvojen je i zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da posveti posebnu pažnju jačanju sistema unutarnjih kontrola s ciljem povećanja efikasnosti finansijskog poslovanja i pouzdanosti finansijskih izvještaja, te da hitno razmotri navedene preporuke sistemskog karaktera navedene u tački 3. Sistemske mjere kojima bi se otklonili uzroci ponavljanja određenih revizorskih nalaza prema mišljenju Ureda za reviziju, podtačkama od 3.1. do 3.47. ovoga Izvještaja Komisije za finansije i budžet  Doma naroda Parlamentarne skupštine BiH o razmatranim revizorskim izvještajima Ureda za reviziju institucija BiH za 2015. godinu i pristupi izradi programa aktivnosti i mjera Vijeća ministara BiH na provođenju sistemskih preporuka finansijske revizije za 2015. godinu, a u cilju prevladavanja sistemskih nedostataka u poslovanju izloženih u revizorskom izvještaju broj: 01-16-1-2131/16 pod nazivom Godišnji revizorski izvještaj za 2015., te da  pristupi poduzimanju mjera kojima će se zapriječiti ponavljanje identičnih nalaza revizije u budućim izvještajima finansijske revizije. Dalje se u zaključku navodi da je Program aktivnosti i mjera naveden u tački 2. ovih zaključaka potrebno javno objaviti najkasnije do kraja februara 2017. godine na internetskim stranicama Vijeća ministara BiH i Ministarstva finansija i trezora BiH, te u istom roku kopiju dostaviti Parlamentarnoj skupštini BiH.

U zaključku je navedeno i to da je potrebno da Vijeće ministara BiH promptno pristupi realizaciji sistemskih preporuka izloženih u revizorskom izvještaju broj: 01-16-1-2131/16 pod nazivom Godišnji revizorski izvještaj za 2015., te Parlamentarnoj skupštini BiH najkasnije do 1. marta 2017. godine dostavi informaciju o realiziranju preporuka iz Izvještaja. U usvojenom zaključku navedeno je i to da se Komisija za finansije i budžet Doma naroda PSBiH zadužuje da protekom roka iz podtačke 2.2. na šestomjesečnom nivou prati napredak u provođenju sistemskih preporuka i o tome redovno izvještava Dom naroda.

Usvojen je i zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da, najkasnije do kraja 2016. godine, razmotri revizorske izvještaje za 2015. godinu za Agenciju za identifikacione isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Ministarstvo odbrane BiH, Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Državnu regulativnu agenciju za radijacijsku i nuklearnu sigurnost BiH i Upravu za indirektno oporezivanje BiH, te da uspostavi odgovarajući nadzor nad realizacijom ovih zaključaka. Dalje se u usvojenom zaključku navodi da se od Agencije za identifikacione isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Ministarstva odbrane BiH, Ministarstva komunikacija i prometa BiH, Ministarstva vanjskih poslova BiH, Državne regulativne agencije za radijacijsku i nuklearnu sigurnost BiH i Uprave za indirektno oporezivanje BiH traži da svaka institucija zasebno posveti posebnu pažnja daljem jačanju svog sistema unutarnjih kontrola s ciljem povećanja efikasnosti finansijskog poslovanja i pouzdanosti finansijskih izvještaja. Navodi se, u usvojenom zaključku, i to da navedene institucije pristupe izradi zasebnih programa aktivnosti i mjera na provođenju preporuka finansijske revizije za 2015. godinu, u cilju prevladavanja nedostataka u poslovanju izloženih u revizorskom izvještaju za 2015. godinu, te pristupi poduzimanju mjera kojima će se zapriječiti ponavljanje identičnih nalaza revizije u budućim izvještajima finansijske revizije.

Usvojen je i zaključak kojim se traži javna objava šest zasebnih programa aktivnosti i mjera navedenih u prethodnoj podtački 3.2. ovih zaključaka najkasnije do kraja februara 2017. godine na internetskim stranicama svake od navedenih šest institucija posebno, te dostavu kopija tih programa do navedenog roka Parlamentarnoj skupštini BiH. Također, Dom naroda traži da svaka od navedenih šest BiH institucija promptno pristupiti bilježenju poduzetih aktivnosti i mjera u provođenju preporuka izloženih u revizorskom izvještaju za 2015. godinu, te Parlamentarnoj skupštini BiH dostaviti popis poduzetih aktivnosti i mjera unesenih u tablice iz Priloga 2 ovih zaključaka (svaka institucija zasebno, prema pripadajućoj tablici) najkasnije do 1. 3. 2017. godine. Na kraju, u cilju kontinuiranog provođenja parlamentarnog nadzora, zaključeno je i to da će Komisija za finansije i budžet Doma naroda PSBiH koristiti tablice iz Priloga 2. ovih zaključaka za dalje šestomjesečno praćenje napretka u provođenju preporuka revizije danih u izvještajima za Agenciju za identifikacione isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Ministarstvo odbrane BiH, Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Državnu regulativnu agenciju za radijacijsku i nuklearnu sigurnost BiH i Upravu za indirektno oporezivanje BiH, te će o tome  redovno izvještavati Dom naroda.

Primljena je k znanju Informacija o stanju bilateralnih sporazuma o primjeni sporazuma o pitanjima sukcesije.

Dom naroda PSBiH dao je saglasnost za ratificiranje:

  • Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Republike Hrvatske o saradnji u oblasti zaštite okoliša i održivog razvoja;
  • Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Gruzije o međunarodnom drumskom prijevozu;
  • Sporazuma između Bosne i Hercegovine i Evropske unije o učešću Bosne i Hercegovine u programu Unije „Konkurentnost preduzeća i malih i srednjih preduzeća (COSME) (2014.-2020.);
  • Protokola o strateškoj procjeni okoliša uz Konvenciju o procjeni uticaja na okoliš preko državnih granica;
  • Ugovora o zajmu (Projekat „Vodovod Visoko“) između Bosne i Hercegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj;
  • Sporazuma o operativnoj i strateškoj saradnji između Bosne i Hercegovine i Ureda Evropske policije;
  • Dodatnog protokola uz Konvenciju Vijeća Evrope o sprečavanju terorizma;
  • Pariskog sporazuma uz Okvirnu konvenciju Ujedinjenih naroda o klimatskim promjenama;
  • Ugovora broj 1 o Amandmanu na Ugovor o zajmu, potpisanog 27. oktobra 2011. (Sarajevo – Projekat gradskih saobraćajnica) između Bosne i Hercegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj;
  • Ugovora o zajmu (Putevi FBiH – Popravka nakon poplava i modernizacija) između Bosne i Hercegovine i Evropske banke za obnovu i razvoj;
  • Sporazuma o grantu Trast fonda za Globalne ekološke kapacitete i Specijalnog fonda za klimatske promjene (Projekat upravljanja slivom rijeke Drine na zapadnom Balkanu) između Bosne i Hercegovine i Međunarodne banke za obnovu i razvoj;
  • Amandmana br. 1 na Ugovor o finansiranju između Bosne i Hercegovine i Republike Srpske i Evropske investicione banke, zaključen 22. septembra 2010. u Luksemburgu/Sarajevu – Vodovod i kanalizacija u RS-u (FI – 25.471);
  • Sporazuma o grantu za Državni projekat stambenog zbrinjavanja između Razvojne banke Vijeća Evrope i Bosne i Hercegovine u vezi s Regionalnim stambenim programom;
  • Sporazuma između Evropske unije i Bosne i Hercegovine o učešću Bosne i Hercegovine u programu „Evropa za građane“. (kraj) 

PRESS
KONTAKT
Sektor za odnose sa javnošću