MENI
15.12.2016.

Окончана 25. сједница Дома народа

На 25. сједници Дома народа Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине (ПСБиХ) усвојен је, у првом читању, Приједлог закона о Буџету институција БиХ и међународних обавеза БиХ за 2017. годину, достављен од Представничког дома ПСБиХ.

Дом је усвојио Закон о измјени Закона о платама и накнадама у институцијама БиХ, чији је предлагач Савјет министара БиХ.

Усвојен је, у другом читању, Приједлог закона о измјенама и допунама Закона о основама безбједности саобраћаја на путевима у БиХ, чији је предлагач Савјет министара БиХ.  С обзиром да је Приједлог закона усвојен у различитом тексту у односу на текст који је усвојен у Представничком дому ПСБиХ, делегати Сеад Кадић, Марио Караматић и Дарко Бабаљ именовани су у Заједничку комисију оба дома ПСБиХ за усаглашавање текста Закона о основама безбједности саобраћаја на путевима у БиХ.

Усвајањем извјештаја заједничких комисија оба дома за постизање иденичног текста, Дом је усвојио Закон о допунама Закона о парничном поступку пред Судом БиХ и Закон о измјенама и допунама Закона о удружењима и фондацијама БиХ, чији је предлагач Савјет министара БиХ.

Усвојен је Извјештај о извршењу Буџета институција Босне и Херцеговине и међународних обавеза Босне и Херцеговине за 2015. годину

Усвојен је и Извјештај Канцеларије за ревизију институција БиХ о ревизији извршења Буџета институција Босне и Херцеговине и међународних обавеза Босне и Херцеговине за 2015. годину. Усвојен је закључак којим се од Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ тражи да, најкасније до краја јануара 2017. године, размотре ревизорски Извјештај о ревизији извршења Буџета институција БиХ за 2015. годину и да заједно израде програм активности и мјера које ће се подузети ради превладавања недостатака у пословању изложених у ревизорском извјештају, те превентивних мјера којима ће се спријечити понављање истих налаза у будућим извјештајима ревизије. Даље се у усвојеним закључку наводи да наведени програм активности и мјера треба бити јавно објављен најкасније до фебруара 2017. године на интернетским страницама Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ, те копија достављена ПСБиХ у истом року.
Усвојен је и закључак у којем се од Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ тражи да промтно приступе свеобухватној реализацији препорука ревизије које су садржане у тексту Извјештаја о извршењу Буџета институција БиХ за 2015. годину, те да ПСБиХ најкасније до 1. марта 2017. године доставе информацију о реализовању препорука из Извјештаја.
Закључено је, такође, да Савјет министара БиХ и Министарство финансија и трезора БиХ посебну пажњу посвете јачању систему унутрашњих контрола те да, у циљу повећања ефикасности финансијског пословања и поузданости финансијских извјештаја, успоставе одговарајући систем унутрашњих контрола којим ће се смањити ризик од понављања или појаве нових грешака у своме финансијском пословању.
На крају, усвојен је закључак којим се Савјету министара БиХ налаже да припреми приједлог законског рјешења или у оквиру постојећих рјешења предвиди санкционисање руководитеља или овлаштених лица оних институција које у разумном року не поступају по препорукама Канцеларије за ревизију институција БиХ, односно не подузимају ни минималан број активности на реализацији тих препорука, или о истом не информишу или не достављају праворемено или никако податке Канцеларији и другим тијелима која прате реализацију ревизорских препорука или закључака када се то од њих затражи.

Дом је усвојио 73 извјештаја Канцеларије за ревизију институција БиХ о ревизији финансијског пословања институција БиХ за 2015. годину (Извјештај). Усвојен је закључак којим се руководства 40 институција БиХ, чије је финансијско пословање у 2015. години оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем уз истицање предмета“ (Прилог 1), обавезују на подузимање свих потребних мјера из надлежности сваке институције посебно, како би се избјегле даље посљедице појава на које је ревизија скренула пажња при истицању предмета у „позитивном мишљењу“, а посебно да материјалност таквих налаза ревизије евентуално не прерасте у будуће квалификације у сљедећем ревизијском извјештају.

Усвојен је и закључак којим се од Савјета министара БиХ тражи да посвети посебну пажњу јачању система унутрашњих контрола с циљем повећања ефикасности финансијског пословања и поузданости финансијских извјештаја, те да хитно размотри наведене препоруке системског карактера наведене у тачки 3. Системске мјере којима би се отклонили узроци понављања одређених ревизорских налаза према мишљењу Канцеларије за ревизију, подтачкама од 3.1. до 3.47. овога Извјештаја Комисије за финансије и буџет  Дома народа Парламентарне скупштине БиХ о разматраним ревизорским извјештајима Канцеларије за ревизију институција БиХ за 2015. годину и приступи изради програма активности и мјера Савјета министара БиХ на провођењу системских препорука финансијске ревизије за 2015. годину, а у циљу превладавања системских недостатака у пословању изложених у ревизорском извјештају број: 01-16-1-2131/16 под називом Годишњи ревизорски извјештај за 2015., те да  приступи подузимању мјера којима ће се запријечити понављање идентичних налаза ревизије у будућим извјештајима финансијске ревизије. Даље се у закључку наводи да је Програм активности и мјера наведен у тачки 2. ових закључака потребно јавно објавити најкасније до краја фебруара 2017. године на интернетским страницама Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ, те у истом року копију доставити Парламентарној скупштини БиХ.

У закључку је наведено и то да је потребно да Савјет министара БиХ промптно приступи реализацији системских препорука изложених у ревизорском извјештају број: 01-16-1-2131/16 под називом Годишњи ревизорски извјештај за 2015., те Парламентарној скупштини БиХ најкасније до 1. марта 2017. године достави информацију о реализовању препорука из Извјештаја. У усвојеном закључку наведено је и то да се Комисија за финансије и буџет Дома народа ПСБиХ задужује да протеком рока из подтачке 2.2. на шестомјесечном нивоу прати напредак у провођењу системских препорука и о томе редовно извјештава Дом народа.

Усвојен је и закључак којим се од Савјета министара БиХ тражи да, најкасније до краја 2016. године, размотри ревизорске извјештаје за 2015. годину за Агенцију за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Министарство одбране БиХ, Министарство комуникација и транспорта БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Државну регулативну агенцију за радијацијску и нуклеарну безбједност БиХ и Управу за индиректно опорезивање БиХ, те да успостави одговарајући надзор над реализацијом ових закључака. Даље се у усвојеном закључу наводи да се од Агенције за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Министарства одбране БиХ, Министарства комуникација и транспорта БиХ, Министарства иностраних послова БиХ, Државне регулативне агенције за радијацијску и нуклеарну безбједност БиХ и Управе за индиректно опорезивање БиХ тражи да свака институција засебно посвети посебну пажња даљем јачању свог система унутрашњих контрола с циљем повећања ефикасности финансијског пословања и поузданости финансијских извјештаја. Наводи се, у усвојеном закључку, и то да наведене институције приступе изради засебних програма активности и мјера на провођењу препорука финансијске ревизије за 2015. годину, у циљу превладавања недостатака у пословању изложених у ревизорском извјештају за 2015. годину, те приступи подузимању мјера којима ће се запријечити понављање идентичних налаза ревизије у будућим извјештајима финансијске ревизије.

Усвојен је и закључак којим се тражи јавна објава шест засебних програма активности и мјера наведених у претходној подтачки 3.2. ових закључака најкасније до краја фебруара 2017. године на интернетским страницама сваке од наведених шест институција посебно, те доставу копија тих програма до наведеног рока Парламентарној скупштини БиХ. Такође, Дом народа тражи да свака од наведених шест БиХ институција промптно приступити биљежењу подузетих активности и мјера у провођењу препорука изложених у ревизорском извјештају за 2015. годину, те Парламентарној скупштини БиХ доставити попис подузетих активности и мјера унесених у таблице из Прилога 2 ових закључака (свака институција посебно, према припадајућој таблици) најкасније до 1. 3. 2017. године. На крају, у циљу континуираног провођења парламентарног надзора, закључено је и то да ће Комисија за финансије и буџет Дома народа ПСБиХ користити таблице из Прилога 2. ових закључака за даље шестомјесечно праћење напретка у провођењу препорука ревизије даних у извјештајима за Агенцију за идентификационе исправе, евиденцију и размјену података БиХ, Министарство одбране БиХ, Министарство комуникација и транспорта БиХ, Министарство иностраних послова БиХ, Државну регулативну агенцију за радијацијску и нуклеарну безбједност БиХ и Управу за индиректно опорезивање БиХ, те ће о томе  редовно извјештавати Дом народа.

Примљена је к знању Информација о стању билатералних споразума о примјени споразума о питањима сукцесије.

Дом народа ПСБиХ дао је сагласност за ратификовање:

  • Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Републике Хрватске о сарадњи у области заштите животне средине и одрживог развоја;
  • Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Грузије о међународном друмском превозу;
  • Споразума између Босне и Херцеговине и Европске уније о учешћу Босне и Херцеговине у програму Уније „Конкурентност предузећа и малих и средњих предузећа (COSME) (2014-2020);
  • Протокола о стратешкој процјени животне средине уз Конвенцију о процјени утицаја на животну средину преко државних граница;
  • Уговора о зајму (Пројекат „Водовод Високо“) између Босне и Херцеговине и Европске банке за обнову и развој;
  • Споразума о оперативној и стратешкој сарадњи између Босне и Херцеговине и Канцеларије Европске полиције;
  • Додатног протокол уз Конвенцију Савјета Европе о спречавању тероризма;
  • Париског споразума уз Оквирну конвенцију Уједињених нација о климатским промјенама;
  • Уговора број 1 о Амандману на Уговор о зајму, потписан 27. октобра 2011. (Сарајево – Пројекат градских саобраћајница) између Босне и Херцеговине и Европске банке за обнову и развој;
  • Уговора о зајму (Путеви ФБиХ – поправка након поплава и модернизација) између Босне и Херцеговине и Европске банке за обнову и развој;
  • Споразума о гранту Траст фонда за Глобалне еколошке капацитете и Специјалног фонда за климатске промјене (Пројекат управљања сливом ријеке Дрине на западном Балкану) између Босне и Херцеговине и Међународне банке за обнову и развој;
  • Амандмана бр. 1 на Уговор о финансирању између Босне и Херцеговине и Републике Српске и Европске инвестиционе банке, закључен 22. септембра 2010. године у Луксембургу/Сарајеву – Водовод и канализација у РС-у (ФИ – 25.471);
  • Споразума о гранту за Државни пројекат стамбеног збрињавања између Развојне банке Савјета Европе и Босне и Херцеговине у вези са Регионалним стамбеним програмом;
  • Споразума између Европске уније и Босне и Херцеговине о учешћу Босне и Херцеговине у програму „Европа за грађане“. (крај)

ПРЕС
КОНТАКТ
Сектор за односе с јавношћу