MENI
28.7.2011.

Окончана 4. сједница Дома народа




На данас окончаној 4. сједници Дома народа Парламентарне скупштине БиХ, у другом читању су, у идентичном тексту као и у Представничком дому, усвојени Предлог закона о измјенама и допунама Закона о полагању правосудног испита у БиХ, Предлог закона о измјенама и допунама Закона о слободи приступа информацијама, Предлог закона о измјенама и допунама Закона о печату БиХ и Предлог закона о измјенама и допунама Закона о поступку присилне наплате индиректних пореза, чији је предлагач Савјет министара БиХ.
Није подржан Захтјев Савјета министара БиХ за разматрање Предлога закона о измјени Закона о министарствима и другим органима управе у БиХ по хитном поступку. Предлог закона ће бити разматран у редовној процедури.
Предлог закона о измјенама и допунама Закона о регистрацији правних лица која оснивају институције Босне и Херцеговине, чији је предлагач Савјет министара БиХ, усвојен је другом читању. Будући да је текст Предлога закона усвојен у другачијем тексту него у Представничком дому, у Заједничку комисију за усаглашавање текста Предлога закона су именовани: Нермина Капетановић, Стјепан Крешић и Сташа Кошарац.
Предлог закона о допуни Закона о употреби и заштити назива БиХ, чији је предлагач Савјет министара БиХ, усвојен је у другом читању. Будући да је текст Предлога закона усвојен у другачијем тексту него у Представничком дому, у Заједничку комисију за усаглашавање текста Предлога закона су именовани: Мехмед Брадарић, Сташа Кошарац и Стјепан Крешић.
Предлог закона о измјенама и допунама Закона о јединственом матичном броју, чији је предлагач Савјет министара БиХ, усвојен је у првом читању.
Предлог закона о измјенама и допунама Закона о пребивалишту и боравишту држављана БиХ, чији је предлагач Савјет министара БиХ, усвојен је у првом читању. Усвојен је закључак који гласи: „Налаже се предлагачу закона Савјету министара БиХ, да у амандманској фази овог Предлога закона прецизира и доради члан 9. Предлога закона, јер је на сједници оцијењено да су те одредбе нејасне и контрадикторне.“
Усвојен је закључак о продужењу амандманске фазе за Предлог закона о примјени резултата анализе дезоксирибонуклеинске киселине у судским поступцима, тако да амандманска фаза за овај предлог закона траје најкасније 48 часова до одржавања сједнице Уставноправне комисије Дома народа, на којој ће овај предлог закона бити разматран у другој фази.
К' знању је примљен Извјештај о извршењу Буџета институција Босне и Херцеговине и међународних обавеза БиХ за 2009., док је усвојен Извјештај о ревизији Извјештаја о извршењу Буџета институција БиХ за 2009. годину.
Усвојени су ревизорски извјештаји 62 институције за 2009.г. (прилог). С тим у вези су усвојена три закључка. Први, којим Дом народа ПСБиХ налаже Комисији за финансије и буџет да приликом разматрања ревизорских извјештаја Канцеларије за ревизију институција БиХ за 2010., узме у обзир податке садржане у извјештајима о ревизији институција БиХ за 2009. г. Другим закључком, „Дом народа тражи од Савјета министара БиХ, односно надлежног Министарства за људска права и избјеглице да покрене процедуру избора органа ИНЛ БиХ, како би Управни одбор и Надзорни одбор ИНЛ БиХ био у капацитету предвиђеном законом“. Коначно, трећим закључком „Дом народа тражи од Савјета министара БиХ да проведе процедуре избора директора РАК-а, као и да законом дефинише процедуру за избор чланова Савјета РАК-а којима је истекао мандат, а самим тим се доводи и у питање законитост у раду и примјена закона.“
Усвојен је Извјештај Централне изборне комисије БиХ о провођењу закона у надлежности Централне изборне комисије БиХ за 2010., заједно са препорукама и предлогом да се формира Интерресорна радна група за реализацију препорука из Извјештаја.
Усвојени су Годишњи извјештај Централне банке БиХ за 2010., Финансијски извјештаји Централне банке БиХ за 2010. и Извјештај о заштити личних података у БиХ за 2010., док је к' знању примљена Информација о стању јавне задужености БиХ на дан 31. 12. 2009.г.
Усвојен је Извјештај о раду Одбора за жалбе грађана Парламентарне скупштине БиХ за 2010. Усвојени су закључци којим се задужује Секретаријат Заједничке службе Парламентарне скупштине БиХ да у складу са Законом о независним и надзорним тијелима полицијске структуре БиХ обезбједи материјално-техничке и финансијске претпоставке за реализацију планираних активности Одбора. Другим закључком се задужују полицијска тијела (Државна агенција за истраге и заштиту - СИПА, Гранична полиција БиХ и Дирекција за координацију полицијских агенција у БиХ) да без одгађања, а најкасније у року од три мјесеца од дана усвајања закључака, ускладе своје интерне акте са Законом о независним и надзорним тијелима полицијске структуре БиХ и Пословником о раду Одбора за жалбе грађана.
Усвојени су Извјештај о раду за 2010. и План рада Независног одбора као независног тијела полицијске структуре БиХ за 2011., као и Извјештај о раду парламентарног војног повјереника БиХ за 2010.г.
Усвојен је Годишњи извјештај о резултатима активности Институције омбудсмена за људска права Босне и Херцеговине за 2010. Усвојен је закључак да Заједничка комисија за људска права, права дјетета, младе, имиграцију, избјеглице, азил и етику Парламентарне скупштине БиХ, одржи тематску сједницу везано за рад и проблеме са којима се сусреће Институција Омбудсмена за људска права БиХ, (финансијска независност, питање простора и др.), на коју ће бити позвани сви представници ентитетских одбора за људска права и социјалну политику.
Усвојен је Специјални извјештај о правима лица с инвалидитетом.
Усвојен је закључак о оснивању Привремене заједничке комисије оба дома ПСБиХ за провођење процедуре за избор три члана Управног одбора Агенције за развој високог образовања и осигурања квалитета. У комисију су именовани: Јосип Мерџо, Мехмед Брадарић и Крстан Симић.
За директора Агенције за превенцију корупције и координацију борбе против корупције је именован Сеад Лисак, првог замјеника директора Драган Слипац и другог замјеника директора Срето Пекић.
Усвојен је закључак о формирању Привремене заједничке комисије оба дома ПСБиХ за провођење процедуре именовања једног представника академске заједнице у Комисију за избор и праћење рада Агенције за превенцију корупције и координацију борбе против корупције. У Привремену заједничку комисију су из Дома народа именовани: Јосип Мерџо, Младен Иванић и Хасан Бећировић. Задатак заједничке комисије је да проведе процедуру обавјештавања за члана Комисије и домовима предложи именовање кандидата. Овај Закључак ступа на снагу даном усвајања у истовјетном тексту у оба дома ПСБиХ.
За члана Државне регулаторне комисије за електричну енергију из Републике Српске је именован Милорад Тушевљак.
На сједници је дата сагласност за ратификацију више међународних уговора, споразума и конвенција (прилог). (крај)

Прилози:
На 4. сједници Дома народа ПСБиХ, уз закључке су усвојени ревизорски извјештаји сљедећих институција: 

  1. Агенције за државну службу БиХ,
  2. Агенције за јавне набавке БиХ,
  3. Агенције за надзор над тржиштем БиХ,
  4. Агенције за осигурање у БиХ,
  5. Агенције за поштански саобраћај БиХ,
  6. Агенције за унапређење страних инвестиција у БиХ,
  7. Aгенције за рад и запошљавање БиХ,
  8. Агенције за статистику БиХ,
  9. Агенције за заштиту личних података БиХ,
  10. Архива БиХ,
  11. Централне изборне комисије БиХ,
  12. Дирекције за европске интеграције БиХ,
  13. Државне регулаторне агенције за радијациону и нуклеарну сигурност,
  14. Генералног секретаријата Савјета министара БиХ,
  15. Граничне полиције БиХ,
  16. Омбудсмена за заштиту потрошача у БиХ,
  17. Института за акредитовање БиХ,
  18. Института за интелектуалну својину БиХ,
  19. Института за стандардизацију БиХ,
  20. Конкуренцијског савјета БиХ,
  21. Одбора државне службе за жалбе БиХ,
  22. Правобранилаштва БиХ,
  23. Регулаторне агенције за комуникације БиХ – РАК,
  24. Суда БиХ,
  25. Тужилаштва БиХ,
  26. Канцеларије координатора за реформу јавне управе,
  27. Канцеларије за законодавство Савјета министара БиХ,
  28. Високог судског и тужилачког савјета БиХ,
  29. Агенције за идентификациона документа, евиденцију и размјену података,
  30. Агенције за предшколско, основно и средње образовање,
  31. Агенције за развој високог образовања и осигурање квалитета,
  32. Центра за информације и признавање докумената из области високог образовања,
  33. Центра за уклањање мина у БиХ – БХМАК,
  34. Меморијалног центра Сребреница,
  35. Министарства цивилних послова БиХ,
  36. Министарства финансија и трезора БиХ,
  37. Министарства комуникација и транспорта БиХ,
  38. Министарства правде БиХ,
  39. Министарства спољне трговине и економских односа БиХ,
  40. Институције омбудсмена за људска права БиХ,
  41. Парламентарне скупштине БиХ,
  42. Предсједништва БиХ,
  43. Службе за заједничке послове БиХ,
  44. Управе за индиректно опорезивање БиХ,
  45. Канцеларије за разматрање жалби,
  46. Kанцеларије за ветеринарство БиХ,
  47. Уставног суда БиХ,
  48. Агенције за безбједност хране БиХ,
  49. Дирекције за цивилно ваздухопловство БиХ,
  50. Дирекције за економско планирање БиХ,
  51. Државне агенције за истраге и заштиту,
  52. Фонда за повратак БиХ,
  53. Института за метрологију БиХ,
  54. Института за нестала лица БиХ,
  55. Комисије за концесије БиХ,
  56. Комисије за очување националних споменика БиХ,
  57. Министарства одбране БиХ,
  58. Министарства безбједности БиХ,
  59. Министарства иностраних послова БиХ,
  60. Министарства за људска права и избјеглице БиХ,
  61. Службе за послове са странцима,
  62. Управе БиХ за заштиту здравља биља;


На сједници Дома народа је дата сагласност за ратификацију:

  • Споразума између Савјета министара БиХ и Владе Црне Горе о сарадњи у пословима из области геодезије;
  • Споразума између Босне и Херцеговине и Великог Војводства Луксембург о социјалном осигурању, са Административним споразумом о начину примјене Споразума између Босне и Херцеговине и Великог Војводства Луксембург о социјалном осигурању;
  • Споразума о кредиту за финансирање пројекта набавке опреме за ''Рад'' Сарајево између Босне и Херцеговине, коју заступа Министартсво финансија и трезора, и Unicredit Bank Austria AG;
  • Споразума о ваздушном саобраћају између Савјета министара БиХ и Владе Државе Кувајт;
  • Уговора о финансирању између БиХ и Републике Српске и Европске инвестиционе банке – Вода и санитација РС;
  • Уговора о гаранцији за зајам за Међународни аеродром Сарајево између државе Босне и Херцеговине и Европске банке за обнову и развој;
  • Измјена и допуна Уговора број 1 за Уговор о зајму од 09. 12. 2005. године (Регионални жељезнички пројекат) између Босне и Херцеговине и Европске банке за обнову и развој;
  • Факултативног протокола уз Међународни пакт о економским, социјалним и културним правима, усвојен 10. децембра 2008. године у Њујорку;
  • Меморандума о разумијевању између Европске уније и Босне и Херцеговине о учешћу Босне и Херцеговине у програму Култура (2007-2013);
  • Споразума између Савјета министара БиХ и Владе Републике Хрватске о изградњи међудржавног моста преко ријеке Саве код Свилаја и прикључних граничних дионица аутопута на Коридору 5ц;
  • Споразума између Савјета министара БиХ и Владе Републике Хрватске о начину финансирања израде главног пројекта, те вођења управних поступака за процјену утицаја на околину, прибављање локацијских дозвола, сагласности и грађевинских дозвола за пројекат ''Обнова и модернизација пловног пута ријеке Саве од Рачиноваца до Сиска'';
  • Споразума између министра спољне трговине економских односа БиХ и министра пољопривреде и руралног развоја Републике Пољске о сарадњи у области пољопривреде;
  • Споразума о гаранцији за зајам намијењен предузећу „Водовод и канализација“ А.Д. Бијељина између Босне и Херцеговине и Европске банке за обнову и развој;
  • Споразум између Савјета министара БиХ и Владе Државе Катар о избјегавању двоструког опорезивања и спречавању утаје пореза у односу на порезе на доходак;
  • Споразума о гранту – Општински ниво подршке инфраструктурним пројектима - у оквиру Вишекорисничког програма ИПА 2008, између Босне и Херцеговине и Европске инвестиционе банке;
  • Амандмана на Споразум између Савјета министара БиХ, којег заступа Министарство финансија и трезора БиХ, и Владе Републике Аустрије, коју заступа федерални министар финансија о финансијској сарадњи;
  • Конвенције између Босне и Херцеговине и Републике Аустрије о избјегавању двоструког опорезивања у погледу пореза на доходак и имовину;
  • Европске конвенција о заштити аудиовизуелне баштине – Стразбур, 08. 11. 2001. године;
  • Уговора о зајму између Европске уније, као зајмодавца, и Босне и Херцеговине, као зајмопримца, и Централне банке БиХ, као заступника за плаћање зајмопримца;
  • Уговора између Босне и Херцеговине и Црне Горе о међусобном спровођењу судских одлука у кривичним стварима;
  • Уговора између Босне и Херцеговине и Црне Горе о правној помоћи у грађанским и кривичним стварима;
  • Протокола о заштити од поплава уз Оквирни споразум о сливу ријеке Саве;
  • Меморандума о разумијевању за сарадњу у питањима безбједности између Савјета министара БиХ и Владе Државе Катар;
  • Меморандума о разумијевању између Економске комисије Уједињених нација за Европу (UNECE) и Националне институције учеснице (NPI) – Министарства спољне трговине и економских односа Босне и Херцеговине с циљем реализације пројекта – Финансирање инвестиција у енергетску ефикасност за ублажавање климатских промјена.



ПРЕС
КОНТАКТ
Сектор за односе с јавношћу