27.9.2012
Članica Delegacije PSBiH u PS Centralnoevropske inicijative, Danijela Martinović se obratila učesnicima zasjedanja Parlamentarne skupštine CEI u Kijevu
Članica Delegacije Parlamentarne skupštine BiH u Parlamentarnoj skupštini Centralnoevropske inicijative (CEI), Danijela Martinović se obratila učesnicima zasjedanja Parlamentarne skupštine CEI, koje se na temu „Unaprjeđenje infrastrukture prometa kao efikasnog sredstva za intenziviranje međusobnih odnosa među država članicama CEI - Zakonodavne odredbe: ekspertiza, saradnja, izazovi, problemi“, održava u Kijevu.
Tekst obraćanja prenosimo u cjelini:
„Razvoj Osnovne transportne mreže BiH za pridruženje EU mreži (TEN-T)“
„Regionalne studije Transport Infrastructure Regional Study (TIRS) 2001. i Regional Balkans Infrastructure Study-Transport (REBIS) 2003., koje su urađene kao osnova za uspostavljanje transportne mreže jugoistočne Evrope (Zapadnog Balkana) su finansirane sredstvima Evropske komisije (EK) u kojima su učestvovale sve organizacije i institucije Bosne i Hercegovine (BiH), entiteta, Distrikta Brčko BiH. Ovim studijama je prethodila izrada Transport Master Plana Bosne i Hercegovine, koji je finansirala Japan International Cooperation Agency (JICA), a u izradi su također učestvovale sve organizacije i institucije Bosne i Hercegovine (BiH), entiteta, Distrikta Brčko BiH.
Odluka o transportnoj mreži jugoistočne Evrope (Zapadnog Balkana) usvojena je 29. aprila 2004., a potvrđena je potpisivanjem Memoranduma o razumijevanju o razvoju osnovne transportne mreže jugoistočne Evrope (MoU), potpisan u Luxemburgu 11. 06. 2004. Prilog Memoranduma je mapa osnovne mreže, a potpisnice su: Albanija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Crna Gora, Srbija, Makedonija, Kosovo/UNSCR i EK. Osnovnu transportnu mrežu BiH za pridruženje EU mreži čine:
· Putevi: - Koridor VC: Svilaj – Sarajevo – Bijača,
Plovni putevi, Željeznička pruga, Aerodromi: Sarajevo i Banja Luka. Adendum na Memorandum za razvoj željezničkog transporta potpisan je u Tirani 04.12.2007. godine. MoU je utvrdio listu zahtjeva vezanih za saradnju, razmjenu informacija, unapređivanje funkcionisanja transportne mreže, investicije i institucionalnu podršku.
Tijela za provedbu MoU su: SEETO Steering Committee, SEETO Generalni Sekretariat (sjedište u Beogradu) i Godišnji Ministarski sastanak.
Memorandumom o razumijevanju dogovorena je priprema Višegodišnjeg plana (Multi-Annual Plan - MAP), koji se donosi na pet godina i daje detalje o primjeni memoranduma. Opšti cilj implementacije MoU je povećanje efikasnosti, nižih troškova i boljeg kvaliteta usluga korisnicima transportne infrastrukture kako u zemljama Zapadnog Balkana, tako i izvan regiona. Kao specifični ciljevi navode se:
usmjeravanje regionalne saradnje na način koji je bitan za evropsku integraciju regiona;stvaranje informacione baze o funkcionisanju Osnovne regionalne transportne mreže;razvijanje programa mjera za unapređivanje upravljanja osnovnom mrežom;utvrđivanje liste najvažnijih prioritetnih investicionih projekata za uklanjanje uskih grla.Proces pripreme MAP-a je vezan za nacionalne programe i strategije. Brojne konsultacije na sastancima Upravnog odbora, na različitim radionicama i radnim grupama, kao i na godišnjem sastanku ministara transporta, doprinijele su boljem prikupljanju podataka i razmjeni informacija.
Na Osnovnu mrežu BiH veliki uticaj imaju susjedne zemlje. Potpisnice Memoranduma su dugo tražile promjenu Osnovne mreže i taj proces je vrlo oskudno urađen 2009. g., kada su počeli pregovori o Transportnoj zajednici. Evropska Komisija je dala kriterije, a sve potpisnice Memoranduma su dostavile svoje prijedloge za modifikaciju Osnovne mreže. Na Ministarskom sastanku SEETO u Zagrebu 03.12.2009. godine usvojena je Modifikovana mreža.
Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane (ratificiran), daje prioritet implementaciji Memoranduma o razumijevanju o razvoju Osnovne regionalne transportne mreže, postizanje standarda saobraćaja sličnih onima u Zajednici, razvoj transportnog sistema u Bosni i Hercegovini koji je kompatibilan i usklađen sa sistemom Zajednice, te unapređivanje zaštite okoliša u oblasti transporta.
Integracija transportnih mreža se vodi kroz proces pregovora zemalja kandidata sa Evropskom Komisijom po poglavljima. Taj proces od svih potpisnica MoU jedino je završila Republika Hrvatska u oktobru 2010.g. Druge zemlje uključujući i BiH trebaju intenzivno da rade na pripremi svojih transportnih mreža. Međunarodne finansijske institucije (IFI's) i EK (IPA) sa posebnom organizacijom Weat Balkan Investment Framework (WBIF) pomažu ovom procesu i vezuju se samo za projekte SEETO Comprehensive Network. Pregled i status projekata na Osnovnoj regionalnoj transportnoj mreži Bosne i Hercegovine dat je u tabeli.“ (kraj)
Članica Delegacije Parlamentarne skupštine BiH u Parlamentarnoj skupštini Centralnoevropske inicijative (CEI), Danijela Martinović se obratila učesnicima zasjedanja Parlamentarne skupštine CEI, koje se na temu „Unaprjeđenje infrastrukture prometa kao efikasnog sredstva za intenziviranje međusobnih odnosa među država članicama CEI - Zakonodavne odredbe: ekspertiza, saradnja, izazovi, problemi“, održava u Kijevu.
Tekst obraćanja prenosimo u cjelini:
„Razvoj Osnovne transportne mreže BiH za pridruženje EU mreži (TEN-T)“
„Regionalne studije Transport Infrastructure Regional Study (TIRS) 2001. i Regional Balkans Infrastructure Study-Transport (REBIS) 2003., koje su urađene kao osnova za uspostavljanje transportne mreže jugoistočne Evrope (Zapadnog Balkana) su finansirane sredstvima Evropske komisije (EK) u kojima su učestvovale sve organizacije i institucije Bosne i Hercegovine (BiH), entiteta, Distrikta Brčko BiH. Ovim studijama je prethodila izrada Transport Master Plana Bosne i Hercegovine, koji je finansirala Japan International Cooperation Agency (JICA), a u izradi su također učestvovale sve organizacije i institucije Bosne i Hercegovine (BiH), entiteta, Distrikta Brčko BiH.
Odluka o transportnoj mreži jugoistočne Evrope (Zapadnog Balkana) usvojena je 29. aprila 2004., a potvrđena je potpisivanjem Memoranduma o razumijevanju o razvoju osnovne transportne mreže jugoistočne Evrope (MoU), potpisan u Luxemburgu 11. 06. 2004. Prilog Memoranduma je mapa osnovne mreže, a potpisnice su: Albanija, Bosna i Hercegovina, Hrvatska, Crna Gora, Srbija, Makedonija, Kosovo/UNSCR i EK. Osnovnu transportnu mrežu BiH za pridruženje EU mreži čine:
· Putevi: - Koridor VC: Svilaj – Sarajevo – Bijača,
Plovni putevi, Željeznička pruga, Aerodromi: Sarajevo i Banja Luka. Adendum na Memorandum za razvoj željezničkog transporta potpisan je u Tirani 04.12.2007. godine. MoU je utvrdio listu zahtjeva vezanih za saradnju, razmjenu informacija, unapređivanje funkcionisanja transportne mreže, investicije i institucionalnu podršku.
Tijela za provedbu MoU su: SEETO Steering Committee, SEETO Generalni Sekretariat (sjedište u Beogradu) i Godišnji Ministarski sastanak.
Memorandumom o razumijevanju dogovorena je priprema Višegodišnjeg plana (Multi-Annual Plan - MAP), koji se donosi na pet godina i daje detalje o primjeni memoranduma. Opšti cilj implementacije MoU je povećanje efikasnosti, nižih troškova i boljeg kvaliteta usluga korisnicima transportne infrastrukture kako u zemljama Zapadnog Balkana, tako i izvan regiona. Kao specifični ciljevi navode se:
usmjeravanje regionalne saradnje na način koji je bitan za evropsku integraciju regiona;stvaranje informacione baze o funkcionisanju Osnovne regionalne transportne mreže;razvijanje programa mjera za unapređivanje upravljanja osnovnom mrežom;utvrđivanje liste najvažnijih prioritetnih investicionih projekata za uklanjanje uskih grla.Proces pripreme MAP-a je vezan za nacionalne programe i strategije. Brojne konsultacije na sastancima Upravnog odbora, na različitim radionicama i radnim grupama, kao i na godišnjem sastanku ministara transporta, doprinijele su boljem prikupljanju podataka i razmjeni informacija.
Na Osnovnu mrežu BiH veliki uticaj imaju susjedne zemlje. Potpisnice Memoranduma su dugo tražile promjenu Osnovne mreže i taj proces je vrlo oskudno urađen 2009. g., kada su počeli pregovori o Transportnoj zajednici. Evropska Komisija je dala kriterije, a sve potpisnice Memoranduma su dostavile svoje prijedloge za modifikaciju Osnovne mreže. Na Ministarskom sastanku SEETO u Zagrebu 03.12.2009. godine usvojena je Modifikovana mreža.
Sporazum o stabilizaciji i pridruživanju između Evropskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Bosne i Hercegovine, s druge strane (ratificiran), daje prioritet implementaciji Memoranduma o razumijevanju o razvoju Osnovne regionalne transportne mreže, postizanje standarda saobraćaja sličnih onima u Zajednici, razvoj transportnog sistema u Bosni i Hercegovini koji je kompatibilan i usklađen sa sistemom Zajednice, te unapređivanje zaštite okoliša u oblasti transporta.
Integracija transportnih mreža se vodi kroz proces pregovora zemalja kandidata sa Evropskom Komisijom po poglavljima. Taj proces od svih potpisnica MoU jedino je završila Republika Hrvatska u oktobru 2010.g. Druge zemlje uključujući i BiH trebaju intenzivno da rade na pripremi svojih transportnih mreža. Međunarodne finansijske institucije (IFI's) i EK (IPA) sa posebnom organizacijom Weat Balkan Investment Framework (WBIF) pomažu ovom procesu i vezuju se samo za projekte SEETO Comprehensive Network. Pregled i status projekata na Osnovnoj regionalnoj transportnoj mreži Bosne i Hercegovine dat je u tabeli.“ (kraj)
PRESS
KONTAKT |
Sektor za odnose sa javnošću |