24.3.2022.
Održana 21. sjednica Doma naroda
Izaslanici Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (PSBiH) podržali su na 21. sjednici inicijativu Zajedničkog kolegija obaju domova PSBiH za dodjeljivanje kandidatskog statusa Bosni i Hercegovini po ubrzanoj proceduri (tekst inicijative na dostupnom jeziku možete pročitati ovdje).
Članovi Kolegija Doma naroda upoznali su izaslanike i sa zaključkom Zajedničkog kolegija obaju domova PSBiH, koji je na 16. sjednici, održanoj 9. 3. 2022. godine, zatražio od Vijeća ministara BiH da u što kraćem roku pokrene proceduru usvajanja ključnih fiskalnih i proračunskih dokumenata BiH.
Dom naroda je, u prvom čitanju, usvojio Prijedlog zakona o dopunama Zakona o porezu na dodanu vrijednost, čiji je predlagatelj Zastupnički dom PSBiH.
Po hitnom zakonodavnom postupku usvojen je Zakon o carinskim prekršajima BiH. Dom je prethodno usvojio Zahtjev Vijeća ministara BiH da se ovaj zakonski prijedlog razmatra po hitnom postupku.
Dom naroda PSBiH je, u različitom tekstu u odnosu na Zastupnički dom, usvojio Prijedlog zakona o zaštiti prava na suđenje u razumnom roku pred Sudom Bosne i Hercegovine. U zajedničko povjerenstvo za usuglašavanje teksta zakona Dom naroda imenovao je izaslanike Sredoja Novića, Marinu Pendeš i Muniba Jusufovića.
Radi nepostojanja entitetske većine, na usuglašavanje Kolegiju Doma upućen je Zahtjev Zastupničkog doma za razmatranje Prijedloga zakona o izmjenama Zakona o plaćama i naknadama u institucijama Bosne i Hercegovine po hitnom postupku.
Na usuglašavanje Kolegiju Doma, radi nedostatka entitetske većine, upućen je, u prvom čitanju i po skraćenom postupku, Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o Visokom sudbenom i tužiteljskom vijeću Bosne i Hercegovine (P.Z.E.I.), čiji je predlagatelj Vijeće ministara BiH.
Na usuglašavanje Kolegiju Doma, radi nedostatka entitetske većine, upućen je i Prijedlog zakona o izmjeni i dopunama Zakona o Vijeću ministara BiH u prvom čitanju, čiji je predlagatelj Zastupnički dom PSBiH.
Dom naroda nije usvojio Zahtjev Zastupničkog doma za razmatranje Prijedloga zakona o izmjenama Zakona o trošarinama u Bosni i Hercegovini po hitnom postupku. Na usuglašavanje Kolegiju Doma, radi nedostatka entitetske većine, upućen je zahtjev da se ovaj Prijedlog zakona razmatra po skraćenom postupku.
Dom naroda nije usvojio ni Zahtjev Zastupničkog doma za razmatranje Prijedloga zakona o sprječavanju sukoba interesa u institucijama Bosne i Hercegovine po hitnom postupku. Budući da Dom nije podržao ni skraćeni postupak, ovaj Prijedlog zakona bit će razmatran u redovitom zakonskom postupku.
Dom naroda na današnjoj sjednici usvojio je Konsolidirano godišnje izvješće o sustavu financijskog upravlјanja i kontrole u institucijama Bosne i Hercegovine za 2020.godinu, kao i Godišnje konsolidirano izvješće unutarnje revizije za 2020. godinu, čiji je podnositelj Ministarstvo financija i trezora BiH.
Usvojeno je, zajedno sa zaključcima u dokumentu, Izvješće o radu Ureda za razmatranje žalbi BiH za 2020. godinu, koji je podnio Ured za razmatranje žalbi BiH, kao i Izvješće o stanju radijacijske i nuklearne sigurnosti za 2020. godinu, čiji je podnositelj Državna regulatorna agencija za radijacijsku i nuklearnu sigurnost.
Dom naroda nije usvojio Izvješće o radu i poslovanju BHRT-a za 2020. godinu, niti je primio k znanju Programski i Financijski plan BHRT-a za 2021. godinu.
Nije usvojeno ni Izvješće o pregledanom stanju financijskog poslovanja političkih stranaka u 2019. godini, čiji je podnositelj Središnje izborno povjerenstvo BiH.
Dom je primio k znanju Informaciju o raspodjeli i korištenju sredstava tekuće pričuve dodijelјenih za saniranje ekonomskih šteta za razdoblje siječanj - prosinac 2020. godine, kao i Informaciju o raspodjeli i korištenju sredstava tekuće pričuve za razdoblje siječanj - prosinac 2020. godine, čiji je podnositelj Ministarstvo financija i trezora BiH.
Dom naroda nije primio k znanju Informaciju o trenutnom stanju u Izvozno-kreditnoj agenciji BiH uzrokovanom blokadom glavnog transakcijskog računa.
Dom nije usvojio sljedeće prijedloge zaključaka izaslanika iz Kluba srpskog naroda Nikole Špirića, Sredoja Novića, Lazara Prodanovića i Dušanke Majkić:
- „Razlog nefunkcioniranja Doma naroda PSBiH je bespravna odluka visokog predstavnika Valentina Incka kojom je pokušao nametnuti izmjene i dopune Kaznenog zakona BiH, na šta nije imao pravo. Ovlaštenje za nametanje zakona od visokog predstavnika, kao neizabranog stranca, ne postoji u Daytonskom sporazumu i Aneksu 10, jedinom aneksu kojim se jasno određuju zadaci visokog predstavnika”;
- „Neophodno je da oni koji su kreirali poslјednju odluku Valentina Incka tu odluku i ponište. Vijeće ministara BiH treba što prije predložiti način određivanja i iskazivanja odnosa prema počinjenim ratnim zločinima i njihovom tretiranju u javnosti, imajući u vidu da se u BiH vodio građanski rat ili ‘tragični sukob u regionu’, kako je to definirano u Daytonskom sporazumu”;
- „Dom naroda PSBiH konstatira da Ustavni sud BiH, izlazeći van svoje nadležnosti i suprotno ustavnom određenju da ‘BiH nastavlјa svoje pravno postojanje prema međunarodnom pravu kao država, ali sa unutarnjim sustavom izmijenjenim kako je ovim ustavom predviđeno’, donosi odluke suprotne Ustavu BiH kada je u pitanju državna imovina. Ustavom BiH u članku III 3.a) propisano je da ‘sve vladine funkcije i ovlaštenja, koji po ovom Ustavu nisu izričito dodijelјeni institucijama Bosne i Hercegovine, pripadaju entitetima”;
- „Dom naroda konstatira da Ustavom BiH državnoj zajednici BiH nije izričito dato pravo na imovinu niti nadležnost za reguliranje vlasništva nad državnom imovinom, pa je neophodno to pitanje razriješiti sporazumom između dvaju entiteta, županija u Federaciji BiH, kao i Brčko Distrikta BiH, koji je u zajedničkom vlasništvu (kondominijum) Republike Srpske i Federacije BiH”.
Dom naroda nije usvojio izaslaničke inicijative Zlatka Miletića, koje glase:
- „Zahtijevam da Vijeće ministara BiH u roku od 60 dana izvrši izmjenu „Uputstva o obimu i načinu vršenja poslova fizičkog i tehničkog osiguranja osoba, objekata i imovine“ (7. 7. 2005. godine) na način da se iz članka 22. briše stav 2) točka b. 1) i 2) i c. treća kategorija osoba koje se posebno štite, te da se na taj način svede ukupan broj štićenih osoba na ukupno 8 osoba. Zahtijevam da Zajedničko povjerenstvo za administrativne poslove PSBiH, u roku od 60 dana, pripremi i dostavi akt PSBiH kojim će se ukinuti privilegije koje uživaju nositelji pojedinih izvršnih i zakonodavnih funkcija u institucijama BiH, na način da PSBiH stavi van snage sva pravna akta koja podrazumijevaju privilegije i pogodnosti na jedinstven način za sve dosadašnje korisnike i to:
- Pravilnik o reprezentaciji u PSBiH od 8. 3. 2017. i 9. 6. 2020. godine,
- Pravilnik o korištenju telefona u PSBiH (članak 5.) od 8. 3. 2017. godine,
- Odluka o načinu obračuna plaća i ostalih materijalnih prava zastupnika i izaslanika PSBiH poglavlje lll članak 6. (paušal) od 23. 11. 2018. godine,
- Pravilnik o korištenju službenih vozila PSBiH (korištenje samo u službene svrhe) od 30. 5. 2017. i 3. 9. 2018. godine“;
- „Imajući u vidu nadležnost Ministarstva civilnih poslova BiH, sukladno Poslovniku Doma naroda PSBiH iniciram da Ministarstvo civilnih poslova BiH u suradnji sa Gradskim vijećem Grada Mostara, razmotri i pomogne na najučinkovitiji način izgradnju olimpijskog bazena u Gradu Mostaru kroz projekat Plivačkog kluba „Orka“ Mostar, pogotovo imajući u vidu da će zbog uvjeta pandemije dio sredstava Ministarstva ostati neutrošen. Ukoliko to nije moguće, iniciram da Ministarstvo koordinira otvaranje žiro – računa za pomoć izgradnji jednog ovakvog sportskog projekta od kojeg bi imala korist sva djeca Grada Mostara“. (kraj)
PRESS
KONTAKT |
Sektor za odnose sa javnošću |