MENI
16.2.2022.

Заказана 20. сједница Дома народа Парламентарне скупштине БиХ

Предсједавајући Дома народа Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине др. Драган Човић сазвао је 20. сједницу Дома народа за сриједу, 23 фебруар 2022. године, са почетком у 11 часова. 

За сједницу је предложен сљедећи дневни ред: 

У складу са чланом 155. Пословника, на почетку сједнице, а прије расправе о дневном реду, делегатима ће бити омогућено постављање питања у усменој форми. 

  1. Усвајање Записника са 19. сједнице Дома народа Парламентарне скупштине БиХ;
  2. Приједлог закона о заштити права на суђење у разумном року пред Судом БиХ (друго читање), предлагач: Савјет министара БиХ, број: 01,02-02-1-764/21 од 30. 04. 2021;
  3. Приједлог закона о измјенама и допунама Закона о јавним набавкама(П.З.Е.И.),(друго читање), предлагач: Савјет министара БиХ, број: 01-02-1-495/21од 16. 03. 2021;
  4. Извјештај комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о Годишњем извјештају Централне банке БиХ за 2020, број: 02-50-18-738/21 од 31. 03. 2021;
  5. Извјештај комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о Приједлогу закључка број 1, а који су предложили делегати из Клуба српског народа: Никола Шпирић, Средоје Новић, Лазар Продановић и Душанка Мајкић, који гласи: „Разлог нефункционисања Дома народа ПСБиХ је бесправна одлука високог представника Валентина Инцка којом је покушао наметнути измјене и допуне Кривичног закона БиХ, на шта није имао право. Овлашћење за наметање закона од стране високог представника, као неизабраног странца, не постоји у Дејтонском споразуму и Анексу 10, једином анексу којим се јасно одређују задаци високог представника”,број: 02-50-6-528-8/21 - 29. 11. 2021, од 15. 12. 2021;
  6. Извјештај комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о Приједлогу закључка број 2, а који су предложили делегати из Клуба српског народа: Никола Шпирић, Средоје Новић, Лазар Продановић и Душанка Мајкић, који гласи:„Неопходно је да они који су креирали посљедњу одлуку Валентина Инцка ту одлику и пониште. Савјет министара БиХ требало би што прије да предложи начин одређивања и исказивања односа према почињеним ратним злочинима и њиховом третирању у јавности, имајући у виду да се у БиХ водио грађански рат или ‘трагични сукоб у региону’, како је то дефинисано у Дејтонском споразуму”, број: 02-50-6-528-8/21 - 29. 11. 2021, од 15. 12. 2021;
  7. Извјештај комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о Приједлогу закључка број 4, а који су предложили делегати из Клуба српског народа: Никола Шпирић, Средоје Новић, Лазар Продановић и Душанка Мајкић, који гласи: „Дом народа ПСБиХ констатује да Уставни суд БиХ, излазећи ван своје надлежности и супротно уставном одређењу да ‘БиХ наставља своје правно постојање према међународном праву као држава, али с унутрашњим системом измијењеним како је овим уставом предвиђено’, доноси одлуке супротне Уставу БиХ када је у питању државна имовина. Уставом БиХ у члану III 3.а) прописано је да ‘све владине функције и овлашћења, који по овом уставу нису изричито додијељени институцијама Босне и Херцеговине, припадају ентитетима”, број: 02-50-6-528-8/21 - 29. 11. 2021, од 15. 12. 2021;
  8. Извјештај комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о Приједлогу закључка број 5, а који су предложили делегати из Клуба српског народа: Никола Шпирић, Средоје Новић, Лазар Продановић и Душанка Мајкић, који гласи:„Дом народа констатује да Уставом БиХ државној заједници БиХ није изричито дато право на имовину нити надлежност за регулисање власништва над државном имовином, па је неопходно то питање разријешити споразумом између два ентитета, кантона у Федерацији БиХ, као и Брчко Дистрикта БиХ, који је у заједничком власништву (кондоминијум) Републике Српске и Федерације БиХ”, број: 02-50-6-528-8/21 - 29. 11. 2021, од 15. 12. 2021;
  9. Извјештај комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о Приједлогу закључка број 6, а који су предложили делегати из Клуба српског народа: Никола Шпирић, Средоје Новић, Лазар Продановић и Душанка Мајкић, који гласи:„Дом народа подржава иницијативу Народне скупштине Републике Српске за разговор и дијалог између Републике Српске и Федерације Босне и Херцеговине, као и три конститутивна народа – Срба, Хрвата и Бошњака – о могућим рјешењима за Босну и Херцеговину, те их позива на свеобухватни дијалог о тренутном стању у БиХ и могућим рјешењима везаним за будућност Републике Српске и Федерације БиХ”, број: 02-50-6-528-8/21 - 29. 11. 2021, од 15. 12. 2021;
  10. Извјештај комисије Колегијума о настојању за постизање сагласности о Приједлогу закључка број 2 делегаткиње Лидије Брадаре, који гласи:„Централна изборна комисија (ЦИК) није законодавни орган нити има право да доноси одлуке из надлежности Парламентарне скупштине БиХ. Централна изборна комисија није изабрана и именована у складу с одредбама Изборног закона Босне и Херцеговине. Тражимо да се чланови ЦИК-а изаберу и именују на основу јавног конкурса, у складу са процедурама прописаним Изборним законом БиХ“,број: 02-50-6-528-8/21 - 29. 11. 2021, од 15. 12. 2021;
  11. Извјештај о раду и пословању БХРТ-а за 2020. годину и Програмски план и Финансијски план за 2021. годину, подносилац: Управни одбор Радио-телевизије БиХ, број: 01,02-50-18-977/21 од 06. 05. 2021;
  12. Консолидовани годишњи извјештај о систему финансијског управљања и контроле у институцијама Босне и Херцеговине за 2020. годину, подносилац: Министарство финансија и трезора БиХ, број: 01,02-16-1-1103/21 од 28. 05. 2021;
  13. Годишњи консолидовани извјештај интерне ревизије за 2020. годину,подносилац:Министарство финансија и трезора БиХ, број: 01,02-16-1-1104/21 од 28. 05. 2021;
  14. Извјештај о раду Канцеларије за разматрање жалби БиХ за 2020. године, подносилац: Канцеларијаза разматрање жалби БиХ, број: 01,02-50-18-1149/21 од 04. 06. 2021;
  15. Информација о расподјели и коришћењу средстава текуће резерве додијељених за санирање економских штета за период јануар – децембар 2020. године, подносилац: Министарство финансија и трезора БиХ, број: 01,02-16-1-1219/21 од 15. 06. 2021;
  16. Информација о расподјели и коришћењу средстава текуће резерве за период јануар – децембар 2020. године, подносилац: Министарство финансија и трезора БиХ, број: 01,02-16-1-1220/21 од 15. 06. 2021;
  17. Информацијао тренутном стању у Извозно-кредитној агенцији (ИГА)узрокованом блокадом главног трансакционог рачуна, број: 01,02 -50-18-1232/21 од 17. 06. 2021;
  18. Делегатска иницијатива Дениса Бећировића којом се задужује Савјет министара БиХ да, у сарадњи с ентитетским и другим владама, најкасније у року од шест мјесеци од дана усвајања ове иницијативе у Дому народа Парламентарне скупштине БиХ, сачини и у парламентарну процедуру достави lex specialis закон о деполитизацији здравственог система у Босни и Херцеговини, број: 02-50-6-1231/21 од 17. 06. 2021;
  19. Давање сагласности за ратификацију аката Свјетског поштанског савеза, усвојених на 3. ванредном конгресу Свјетске поштанске уније, одржаном 2019. у Женеви, број: 01,02-21-1-1243/21 од 18. 06. 2021;
  20. Давање сагласности за ратификацију Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Републике Србије о заједничким локацијама на граничним прелазима и Анекса Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Репубилке Србије о заједничким локацијама на граничним прелазима за заједничку локацију на граничном прелазу Братунац (Нови мост) – Љубовија (Нови мост), број: 01,02-21-1-83/22 од 11. 01. 2022;
  21. Давање сагласности за ратификацију Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Републике Србије о граничним прелазима, број: 01,02-21-1-98/22 од 13. 01. 2022;
  22. Давање сагласности за ратификацију Споразума о гранту за техничку помоћ између Босне и Херцеговине и ЈП Аутоцесте ФБиХ д.о.о. Мостар и Европске инвестиционе банке, у вези са консултантским услугама за надзор над радовима на изградњи Коридора 5ц у Босни и Херцеговини (поддионица Почитељ – Звировићи) WB19-BIH-TRA-01, број: 01,02-21-1-89/22 од 12. 01. 2022;
  23. Давање сагласности за ратификацију Споразума о измјенама и допунама Споразума о финансирању и пројекту закљученог дана 17. 12. 2019. (првобитни споразум о финансирању и пројекту) између KfW-a, Франкфурт на Мајни (KfW) и Босне и Херцеговине (прималац), коју заступа Министарство финансија и трезора Босне и Херцеговине, и Републике Српске, коју заступају Министарство финансија Републике Српске и Министарство за просторно уређење, грађевинарство и екологију Републике Српске (агенција за извођење пројекта) у износу од 10.000.000,00 евра – Енергетска ефикасност у јавним зградама, број: 01,02-21-1-97/22 од 13. 01. 2022. (крај)

ПРЕС
КОНТАКТ
Сектор за односе с јавношћу