MENI
1.2.2021.

Održana 10. sjednica Povjerenstva za vanjsku trgovinu i carine

Na 10. sjednici Povjerenstva za vanjsku trgovinu i carine Zastupničkog doma Parlamentarne skupštne Bosne i Hercegovine (PSBiH) usvojen je i u daljnju parlamentarnu proceduru upućen Prijedlog izvješća o radu Povjerenstva za 2020. godinu.

Povjerenstvo je, također, podržalo i Orijentacijski radni plan ovog radnog tijela Zastupničkog doma PSBiH za 2021. godinu.

Primajući k znanju Informaciju o trenutnom stanju u Izvozno-kreditnoj agenciji (IGA) BiH, uzrokovanu blokadom glavnog transakcijskog računa, članovi Povjerenstva usvojili su zaključak kojim su podržali zaključke IGA-e u kojima je predloženo da se:

  • Osigura pravna pomoć IGA-i, kako bi mogla zaštiti i braniti svoje interese u nadolazećim sudbenim sporovima, zaduživanjem Pravobraniteljstva BiH ili putem angažiranja odvjetničke kuće,
  • Izvrši hitna deblokada računa, putem usvajanja izmjena i dopuna Zakona o osnivanju IGA-e ili izmirenje obveza po osnovu sudbene presude iz proračunskih sredstava, čime bi se deblokirao račun i osiguralo ponovno funkcioniranje IGA-e, koja je do sada, temeljem svojih poslovnih aktivnosti, bila u mogućnosti redovito servisirati obveze,
  • Uspostavi Međuministarsko vijeće - na osnovu Zaključka Vijeća ministara BiH od 05.06.2018. godine, i u skladu sa člankom 15. Zakona o osnivaniu IGA-e,
  • Formira radna skupina koju će činiti predstavnici Vijeća ministara BiH, vlada entiteta i IGA-e, a koja će raditi na daljnim smjemicama za iznalaženje rješenja. To bi uključivalo rad na dodatnim izmjenama i dopunama Zakona o osnivanju IGA-e, pitanja vezana za nadzor nad radom Agencije, organizaciju i strukturu, način donošenja odluka o izloženosti po pojedinim proizvodima, definiranje pokrića gubitka i raspored dobiti, definiranje odnosa IGA-e i vlasnika (entiteta i države), jasno definiranje proizvoda koje će IGA-e implementirati, a koji su potrebni izvoznicima, kapital s kojim će IGA raspolagati, te ostala pitanja vezana za neometan rad IGA-e. (kraj)

PRESS
KONTAKT
Sektor za odnose sa javnošću