MENI
11.6.2020.

Одржана 7. сједница Дома народа

На 7. сједници Дома народа Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине (ПСБиХ) усвојен је, у првом читању, Приједлог закона о измјенама и допунама Закона о систему државне помоћи у БиХ, чији је предлагач Савјет министара БиХ.

Није усвојена делегатска иницијатива Дениса Бећировића којом се задужује Савјет министара БиХ да најкасније у року од десет дана од дана усвајања иницијативе, у сарадњи с другим надлежним органима и агенцијама, Дому народа ПСБиХ достави цјеловиту информацију о размјерама мигрантске кризе у Унско-санском кантону и Босни и Херцеговини, с приједлогом конкретних мјера за рјешавање мигрантске кризе. У вези с овом иницијативом, Дом народа усвојио је закључак којим је покренуо иницијативу за одржавање пленарне сједнице оба дома ПСБиХ посвећене мигрантској кризи и њеним посљедицама. Према усвојеном закључку, материјал за ту сједницу треба да припреми Савјет министара БиХ.

На сједници нису усвојене сљедеће делегатске иницијативе:

  • Делегатска иницијатива Дениса Бећировића да се у року од 30 дана од дана усвајања иницијативе у дневни ред Дома народа ПСБиХ уврсти тачка под називом: Информација Савјета министара БиХ о забрињавајућем исељавању становништва Босне и Херцеговине, с посебним освртом на одлазак радно способног становништва, 
  • Делегатска иницијатива Златка Милетића, која гласи: „У вези с актом Уставноправне комисије Дома народа ПСБиХ, број: 02/1-50-8-22-3/20 од 22.1.2020. и препоруком чланова Уставноправне комисије, а након обављене расправе о делегатској иницијативи, веза број 02/а-50-6-2025/19, поново, у складу с чланом 9. Пословника о раду Дома народа ПСБиХ, подносим иницијативу Савјету министара БиХ – Министарству правде БиХ (радној групи за измјену и допуну Закона о ВСТС-у) да у року од 120 дана од дана усвајања ове иницијативе у Дому народа изради и у парламентарну процедуру достави Приједлог измјена и допуна Закона о Високом судском и тужилачком савјету Босне и Херцеговине. Још једном напомињем да ову иницијативу подносим у име Форума грађана Тузле, Правосудне мреже Босне и Херцеговине и Хелсиншког одбора за људска права у Републици Српској који су израдили Приједлог препорука за измјене и допуне Закона о Високом судском и тужилачком савјету Босне и Херцеговине који је у јулу 2017. године достављен надлежним институцијама БиХ, а о којем се они нису очитовали. Приједлог достављам у прилогу ове иницијативе“.

Делегати су усвојили Специјални извјештај о стању права лица с интелектуалним и менталним потешкоћама у Босни и Херцеговини, чији је подносилац Институција омбудсмена за људска права БиХ.

Усвојен је и Специјални извјештај о забрани физичког кажњавања дјетета у Босни и Херцеговини, чији је подносилац Институција омбудсмена за људска права БиХ.

Дом је усвојио и Годишњи консолидовани извјештај интерне ревизије за 2018. годину, чији је подносилац Министарство финансија и трезора БиХ.

Усвојен је и Консолидовани извјештај о систему финансијског управљања и контроле у институцијама БиХ за 2018. годину, који је поднијело Министарство финансија и трезора БиХ.

Дом је усвојио и Извјештај о раду парламентарног војног повјереника за 2018. годину.

Делегати нису усвојили извјештаје о раду Савјета министара БиХ за 2017. и 2018. годину.

Нису усвојени ни извјештаји о заштити личних података у Босни и Херцеговини за 2017. и 2018. годину, које је доставила Агенција за заштиту личних података у БиХ. Уз ове извјештаје Дом је усвојио закључак којим обавезује Савјет министара БиХ да што прије оконча процедуру усвајања и достављања ПСБиХ новог текста Закона о заштити личних података, те да, у складу са закључцима наведеним у извјештајима о заштити личних података у Босни и Херцеговини за 2017. и 2018. годину, дјелује на адекватан начин како би се обезбиједио законит и ефикасан рад Агенције за заштиту личних података у БиХ.

Дом није усвојио ни Специјални извјештај о националној и полној структури запослених у полицијско – безбједносним агенцијама у Босни и Херцеговини, чији је подносилац Институција омбудсмена за људска права БиХ. Уз овај Специјални извјештај усвојен је закључак којим Дом народа ПСБиХ од Савјета министара БиХ тражи да без одлагања размотри националну и полну структуру запослених у полицијским институцијама и агенцијама на нивоу БиХ, руководећих радника, државних службеника и запосленика, по звањима, по одјељењима, секторима и другим организационим јединицама. Тим поводом Савјет министара БиХ, у складу са својим надлежностима, треба да затражи од институција да се, у року од шест мјесеци, национална и полна структура запослених усклади са законским одредбама које се односе на ту област. Дом је, такође, усвојио и закључак којим се од Савјета министара БиХ тражи да предложи измјене закона који регулишу националну и полну заступљеност у полицијским и безбједносним агенцијама, на начин да се у одјељењима или најмањим организационим јединицама обезбиједи минимално 10 одсто националне заступљености, као и 10 одсто представника мање заступљеног пола.

Дом није усвојио сљедеће извјештаје:

  • Извјештај о реализацији Ревидиране стратегије Босне и Херцеговине за провођење Анекса VII Дејтонског мировног споразума за 2017. годину, чији је подносилац Министарство за људска права и избјеглице БиХ;
  • Годишњи извјештај о резултатима активности Институције омбудсмена за људска права БиХ за 2017. годину;
  • Годишњи извјештај о резултатима активности Институције омбудсмена за људска права БиХ за 2018. годину;
  • Извјештај о збрињавању избјеглица и странаца под супсидијарном заштитом у Босни и Херцеговини за 2017. годину, чији је подносилац Министарство за људска права и избјеглице БиХ;
  • Извјештај о збрињавању избјеглица и странаца под супсидијарном заштитом у Босни и Херцеговини за 2018. годину, чији је подносилац Министарство за људска права и избјеглице БиХ;
  • Специјални извјештај о стању у области миграција у Босни и Херцеговини, чији је подносилац Институција омбудсмена за људска права БиХ.

Нису усвојени ни сљедећи извјештаји:

  • Извјештај о проведеној ревизији учинка о теми: „Управљање процесом реализације уговора о јавним набавкама у институцијама БиХ“, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институција БиХ;
  • Извјештај о проведеној ревизији учинка о теми: „Праћење реализације препорука ревизије учинка“, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институција БиХ;
  • Извјештај о проведеној ревизији учинка о теми: „Праћење реализације препорука ревизије учинка“, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институција БиХ;
  • Извјештај о проведеној ревизији учинка о теми: „Утврђивање царинске вриједности половних моторних возила“, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институција БиХ;
  • Извјештај о проведеној ревизији учинка о теми: „Управљање стратегијама на нивоу Босне и Херцеговине“, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институција БиХ;
  • Извјештај о проведеној ревизију учинка о теми: „Активности институција БиХ у процесу доношења правилника о унутрашњим организацијама“, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институција БиХ;
  • Извјештај о проведеној ревизији учинка о теми: „Спремност институција БиХ да одговоре на преузете обавезе из Програма одрживог развоја до 2030. године“, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институција БиХ.

Дом није усвојио ни сљедеће материјале:

  • Извјештај о раду Савјета националних мањина БиХ за 2018. и 2019. годину. Није усвојен ни приједлог закључка из мишљења Заједничке комисије за људска права који гласи: „Неопходно је створити адекватну логистичку подршку за рад у пуном капацитету и афирмацију права националних мањина у Босни и Херцеговини, у складу са законским надлежностима“;
  • Извјештај у о раду Независне комисије за праћење услова боравка у заводима, поступање и поштивање људских права лица над којима се извршавају кривичне санкције и друге мјере које је изрекао у кривичном поступку Суд Босне и Херцеговине, страни судови за дјела предвиђена Кривичним законом Босне и Херцеговине или међународним уговором чија је потписница БиХ или други суд у складу са законом БиХ за 2018. и 2019. годину;
  • Извјештај о раду Независног одбора као независног тијела полицијске структуре БиХ за 2018. годину;
  • Извјештај о раду Одбора за жалбе грађана ПСБиХ за 2018. годину;
  • Извјештај о раду Државне регулаторне комисије за електричну енергију за 2018. годину;
  • Извјештај о стању радијацијске и нуклеарне безбједности за 2017. и 2018. годину;
  • Извјештај о издатим исправама и одбијеним захтјевима за издавање исправа за спољнотрговински промет оружја, војне опреме и робе посебне намјене за 2017. годину и Извјештај о реализацији издатих исправа за спољнотрговински промет оружја, војне опреме и робе посебне намјене у 2017. години, чији је подносилац Министарство спољне трговине и економских односа БиХ.

Дом је потврдио Одлуку о учешћу припадника полицијских служби из БиХ у Стабилизацијској мисији Уједињених нација у Демократској Републици Конго, чији је подносилац Предсједништво БиХ.

К знању је примљена Информација о Годишњем плану обуке и вјежби припадника и јединица Оружаних снага БиХ у иностранству за 2019. годину, чији је подносилац Министарство одбране БиХ.

Делегати нису усвојили сљедеће материјале са ознаком „повјерљиво“:

  • материјал са ознаком „повјерљиво“, број: П-Пов-07-03-10-5-38/18 од 27. 2. 2020. године;
  • материјал са ознаком „повјерљиво“, број: П-ПОВ-07-03-10-12-97/18 од 27. 2. 2020. године и
  • материјал са ознаком „повјерљиво“, број: П-ПОВ-07-03-10-12-71/19 од 27. 2. 2020. године.

Дом је дао сагласност за ратификацију:

  • Уговора о финансирању између Босне и Херцеговине, Републике Српске и Европске инвестиционе банке - Мјере заштите од поплава РС;
  • Уговора о финансирању (Водовод и канализација у Републици Српској ИИ) између Босне и Херцеговине, Републике Српске и Европске инвестиционе банке,;
  • Уговора о зајму (GrCF2 W2 - Пројекат јавног превоза Сарајево) између Босне и Херцеговине и Европске банке за обнову и развој;
  • Уговора о финансирању (Коридор 5ц - средњи дио) између Босне и Херцеговине и Европске инвестиционе банке;
  • Конвенције о узајамној административној помоћи у пореским стварима (MAC).

Није дата сагласност за ратификацију Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и влада осталих чланица Иницијативе за спремност и превенцију катастрофа у Југоисточној Европи о аранжманима земље домаћина за Секретаријат Иницијативе за спремност и превенцију катастрофа у Југоисточној Европи.

Дом није усвојио приједлог закључка Клуба делегата бошњачког народа у вези са разматрањем давања сагласности за ратификацију Споразума између Савјета министара БиХ и Владе Републике Србије о сарадњи на реализацији Пројекта аутопута /брзе цесте Сарајево - Београд - Сарајево, који гласи: „Задужује се Министарство транспорта и кoмуникација БиХ, као и Савјет министара БиХ, да у провођењу овог Споразума и конкретних уговора произашлих из њега приликом реализације Пројекта аутопута / брзе цесте Сарајево - Београд - Сарајево воде посебно рачуна о путној инфраструктури у дијелу преласка државпе границе, конкретно међудржавног моста на ријеци Сави, како би држава БиХ планирала одређена средства за изградњу и будуће одржавање предметне инфраструктуре на својој територији". (крај)

 


ПРЕС
КОНТАКТ
Сектор за односе с јавношћу