MENI
5.12.2013.

Okončana 57. sjednica Zastupničkog doma




U drugom dijelu 57. sjednice Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, prihvaćeno je Zbirno mišljenje o revizorskim izvješćima o financijskom poslovanju institucija BiH za 2012. godinu, sa zaključcima u kojima se kaže da se prihvaćaju 72 revizorska izvješća o financijskom poslovanju institucija BiH za 2012. godinu od kojih: 62 revizorska izvješća kojima je financijsko poslovanje ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem“ i „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ i 10 revizorskih izvješća kojima je financijskom poslovanje ocijenjeno revizorskiom „mišljenjem s rezervom“ i „mišljenjem s rezervom uz isticanje predmeta“. (prilog)

Također, Zastupnički dom obvezuje rukovodstva 58 institucija BiH čije je financijsko poslovanje u 2012. godini ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ na poduzimanje svih potrebnih mjera iz nadležnosti svake institucije posebno, kako bi se izbjegle daljnje posljedice problema u poslovanju na koje je revizija skrenula pozornost pri isticanju predmeta u pozitivnom mišljenju, a naročito da materijalnost takvih nalaza revizije eventualno ne preraste u buduće kvalifikacije u slijedećim izvješćima revizije.

Usvojeni su i predloženi zaključci Povjerenstva za financije i proračun Zastupničkog doma PSBiH za 10 institucija koji su sadržani u pojedinačnim mišljenjima Povjerenstva za svaku instituciju BiH, a čija su revizorska izvješća o financijskom poslovanju za 2012. godinu bila predmetom detaljne analize u Povjerenstvu. Zastupnički dom traži od Vijeća ministara BiH da do kraja siječnja 2014. godine razmotri revizorska izvješća za 2012. godinu, uz obvezu izrade cjelovite informacije o tome i njene dostave Parlamentarnoj skupštini BiH u roku ne duljem od 30 dana od dana razmatranja.
Zastupnički dom ponovno zadužuje Vijeće ministara BiH da u najkraćem roku pokrene postupke zajedničkih nabava te poduzme što veći broj zajedničkih nabava, kako bi se smanjio rizik ponavljanja istih pogrešaka na pojedinačnoj razini u institucijama koje obavljaju istovjetne ili istovrsne nabave (npr. uredski materijal, gorivo i mazivo i druge istovrsne nabave). Zajedničke nabave moraju osigurati konkurentnog zajedničkog dobavljača, kao i uštede u nabavi zbog ukrupnjavanja zahtjeva, te zadržati uvjete isporuke od odabranih dobavljača sve do isteka ugovora, a prema cijenama, drugim uvjetima i kvaliteti koja je prevagnula u postupku nabave u odnosu na druge dobavljače.

Ponovno je zaduženo Vijeće ministara BiH da do kraja ožujka 2014. godine utvrdi programe obuke zaposlenih u institucijama BiH za prioritetna područja, odnosno za koja su primjedbe revizije bile najčešće. Prioritetna područja su: Dosljedna primjena pravilnika o sustavu unutarnjih kontrola i kontinuirana dogradnja sustava internih kontrola na pojedinačnoj razini, Jačanje nadzora i kontrolnih postupaka za kategorije rashoda za koje nedostaju sustavna i/ili interna pravila potrošnje, Striktna primjena propisa iz područja javnih nabava, Planiranje proračuna, nadzor nad izvršenjem proračuna.

Vijeće ministara BiH je, također ponovno, zaduženo da žurno a najkasnije u roku od dva mjeseca, svojim aktom propiše ili Parlamentarnoj skupštini BiH predloži donošenje zakona kojim će se propisati pravila i procedure kojima se određuju prava na potrošnju proračunskih sredstava za sljedeće namjene: nabavu automobila i njihovo korištenje, troškove reprezentacije, nabavu uredskog namještaja i opreme, uključujući računalnu opremu, troškove poštanskih, telefonskih i internetskih usluga i frekventne kategorije rashoda koje su najčešće predmet i težište nalaza revizije.

Zastupnički dom traži od sljedećih institucija BiH: Ministarstva obrane BiH, Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH, Ministarstva vanjskih poslova BiH, Generalnog tajništva Vijeća ministara BiH, Parlamentarne skupštine BiH, Uprave za neizravno oporezivanje BiH i Predsjedništva BiH da u roku od 90 dana od dana donošenja ovog zaključka, na sjednicama Zastupničkog doma javno predstave mjere koje poduzimaju ili planiraju poduzeti kako bi spriječili ponavljanje kvalifikacija koje su navedene u izraženom mišljenju revizora.

Dom je obvezao i Vijeće ministara BiH da, najkasnije u roku od 60 dana, izradi i u parlamentarnu proceduru uputi Zakon o fiskalnoj odgovornosti BiH.

Vijeće ministara BiH je obvezano da, također najkasnije u roku od 60 dana, razmotri sve preporuke Ureda za reviziju i zaključke Povjerenstva za financije i proračun i dostavi prijedlog mjera sa akcijskom planom za realizaciju preporuka i zaključaka.

Na kraju, zaduženo je rukovodstvo Zastupničkog doma PSBiH da uvrsti točku dnevnog reda o fiskalnoj poziciji BiH i realizaciji zaključaka i preporuka sa 57. sjednice Zastupničkog doma PSBiH od 05.12.2013. godine o raspravi o izvješćima Ureda za reviziju institucija BiH o reviziji financijskog poslovanja institucija BiH, a najkasnije tijekom ožujka 2014. godine.

Usvojeno je Izvješće o financijskoj reviziji Izvješća o izvršenju proračuna institucija Bosne i Hercegovine za 2012. godinu. Donesen je zaključak kojim Zastupnički dom PSBiH traži od Vijeća ministara BiH i Ministarstva financija i trezora BiH da detaljno analiziraju sadržaj revizorskog izvješća za 2012. godinu, te pristupe sveobuhvatnoj realizaciji svih preporuka revizije. Također, traži se od Vijeća ministara BiH i Ministarstva financija i trezora BiH da posebnu pozornost posvete jačanju sustava unutarnjih kontrola, te da u cilju učinkovitosti poslovanja i pouzdanosti financijskih izvješća uspostave odgovarajući sustav unutarnjih kontrola koji će osigurati uredno i ažurno računovodstvo i time smanje rizik ponavljanja revizorskih analiza u sljedećem revizorskom izvješću. Od Vijeća ministara BiH ponovno se traži i da žurno donese preostale podzakonske akte prema Zakonu o plaćama i naknadama u institucijama BiH, utvrdi standarde potrošnje i pravila ponašanja, te preispita postojeće podzakonske akte i donese ostale akte kojima će se na jedinstven i transparentan način urediti znatniji izdaci koji su zajednički za sve proračunske korisnike (telefonskih troškovi, korištenje vozila, troškovi reprezentacije). Na kraju, Zastupnički dom traži od Vijeća ministara BiH i Predsjedništva BiH da najžurnije u parlamentarnu proceduru dostave Prijedlog zakona o Proračunu institucija BiH i međunarodnih obveza BiH za 2014. godinu.

Usvojeno je Izvješće o izvršenju Proračuna institucija Bosne i Hercegovine i međunarodnih obveza Bosne i Hercegovine za 2012. godinu.

Usvojen je zaključak zastupnika Senada Šepića povodom rasprave o Prijedlogu zakona o izmjenama i dopunama Kaznenog zakona BiH, predlagatelj: Zajedničko povjerenstvo za ljudska prava, prava djeteta, mlade, useljeništvo, izbjeglice, azil i etiku, s Izvješćem Ustavnopravnog povjerenstva, koji glasi: „Zastupnički dom PSBiH obvezuje Vijeće ministara BiH da analizira odredbe kaznenog zakonodavstva u BiH kojima se uređuje kaznenopravni položaj maloljetnih počinitelja kaznenih djela i izradi prijedlog mjera koje trebaju poboljšati ovo područje, te ih dostavi Zastupničkom domu PSBiH najkasnije u roku od 60 dana“.

Usvojeno je Peto izvješće o realizaciji mjera za poboljšanje uvjeta poslovanja u poljoprivrednoj proizvodnji i prehrambenoj industriji Bosne i Hercegovine – završno izvješće, s Planom aktivnosti zaštite domaće proizvodnje u kontekstu primjene Sporazuma CEFTA kao sastavnog dijela.

Na usuglašavanje Kolegiju upućena je inicijativa zastupnika Mladena Ivankovića Lijanovića s 55. sjednice Zastupničkog doma, održane 24. 10. 2013., kojom se zadužuje Vijeće ministara BiH da izradi prijedlog teksta himne i u obliku izmjena Zakona o državnoj himni BiH dostavi ga u parlamentarnu proceduru što hitnije, a najkasnije do kraja ove godine”.

Na sjednici je data suglasnost za ratificiranje nekoliko međunarodnih sporazuma i ugovora (prilog). (kraj)

Prilozi:

 Na 57. sjednici je data suglasnost za ratificiranje:

  1. Sporazuma između Bosne i Hercegovine i Kneževine Lihtenštajn o readmisiji osoba koje borave bez dozvole i Provedbeni protokol uz Sporazum između Bosne i Hercegovine i Kneževine Lihtenštajn o readmisiji osoba koje borave bez dozvole
  2. Trećeg amandmana na Kreditni sporazum od 31. svibnja 2010. (Projekt „Bolnica Bijeljina“) sklopljen između Bosne i Hercegovine, koju zastupa Ministarstvo financija i trezora BiH, kao zajmoprimac, i Raiffeisen Bank International AG
  3. Protokola o načinu razmjene informacija i podataka između Državne regulativne agencije za radijacijsku i nuklearnu sigurnost Bosne i Hercegovine i Državnog zavoda za radiološku i nuklearnu sigurnost Republike Hrvatske

Na sjednici su usvojena Izvješća Ureda za reviziju institucija o reviziji financijskog poslovanja institucija BiH za 2012. godinu:

a) 62 revizorska izvješća kojima je financijsko poslovanje ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem“ i „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“

 

  1. Agencije za policijsku potporu
  2. Agencije za forenzička ispitivanja i vještačenja BiH
  3. Agencije za antidopinšku kontrolu BiH
  4. Službe za poslove sa strancima BiH
  5. Agencije za sigurnost hrane BiH
  6. Agencije za državnu službu BiH
  7. Agencije za javne nabave BiH
  8. Agencije za osiguranje u BiH
  9. Agencije za poštanski promet BiH
  10. Agencije za školovanje i stručno usavršavanje kadrova BiH
  11. Agencije za promidžbu inozemnih ulaganja u BiH
  12. Agencije za prevenciju korupcije i koordinaciju borbe protiv korupcije BiH
  13. Agencije za lijekove i medicinska sredstva BiH
  14. Agencije za rad i zapošljavanje BiH
  15. Agencije za statistiku BiH
  16. Arhiva BiH
  17. Agencije za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH (IDDEEA)
  18. Agencije za nadzor nad tržištem BiH
  19. Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH
  20. Agencije za razvoj visokog obrazovanja i osiguranje kvalitete BiH
  21. Agencije za zaštitu osobnih podataka u BiH
  22. Središnje harmonizacijske jedinice Ministarstva financija i trezora BiH
  23. Centra za informiranje i priznavanje dokumenata iz područja visokog obrazovanja
  24. Direkcije za europske integracije BiH
  25. Državne regulativne agencije za radijacijsku i nuklearnu sigurnost BiH
  26. Direkcije za ekonomsko planiranje BiH
  27. Direkcije za koordinaciju policijskih tijela BiH
  28. Direkcije za civilno zrakoplovstvo BiH
  29. Državne agencije za istrage i zaštitu BiH
  30. Fonda za povratak BiH
  31. Granične policije BiH
  32. Instituta za intelektualno vlasništvo BiH
  33. Instituta za mjeriteljstvo BiH
  34. Instituta za akreditiranje BiH
  35. Instituta za nestale osobe BiH
  36. Instituta za standardizaciju BiH
  37. Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH
  38. Institucije ombudsmana za ljudska prava BiH
  39. Konkurencijskog vijeća BiH
  40. Povjerenstva za koncesije BiH
  41. Ministarstva pravde BiH
  42. Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH
  43. Ministarstva komunikacija i prometa BiH
  44. Ministarstva sigurnosti BiH
  45. Ministarstva financija i trezora BiH
  46. Memorijalnog centra Srebrenica-Potočari Spomen-obilježje i mezarje za žrtve genocida iz 1995. godine
  47. Odbora državne službe za žalbe BiH
  48. Pravobraniteljstva BiH
  49. Povjerenstva za očuvanje nacionalnih spomenika BiH
  50. Regulativne agencije za komunikacije BiH
  51. Središnjeg izbornog povjerenstva BiH
  52. Službe za zajedničke poslove institucija BiH
  53. Suda BiH
  54. Tužiteljstva BiH
  55. Uprave BiH za zaštitu zdravlja bilja
  56. Ureda koordinatora za reformu javne uprave BiH
  57. Ureda za zakonodavstvo Vijeća ministara BiH
  58. Ustavnog suda BiH
  59. Ureda za harmonizaciju sustava plaćanja u poljoprivredi, prehrani i ruralnom razvoju BiH
  60. Ureda za razmatranje žalbi BiH
  61. Ureda za veterinarsvo BiH
  62. Visokog sudbenog i tužiteljskog vijeća BiH

a) 10 revizorskih izvješća kojima je financijskom poslovanje ocijenjeno revizorskiom „mišljenjem s rezervom“ i „mišljenjem s rezervom uz isticanje predmeta“ 

  1. Jedinice za provedbu Projekta izgradnje Zavoda za izvršenje kaznenih sankcija, pritvora i drugih mjera BiH
  2. Centra za uklanjanje mina u BiH
  3. Generalnog tajništva Vijeća ministara BiH
  4. Ministarstva za ljudska prava i izbjeglice BiH
  5. Ministarstva civilnih poslova BiH
  6. Ministarstva vanjskih poslova BiH
  7. Parlamentarne skupštine BiH
  8. Predsjedništva BiH
  9. Uprave za neizravno oporezivanje BiH
  10.  Ministarstva obrane BiH

PRESS
KONTAKT
Sektor za odnose sa javnošću