MENI
31.1.2018.

Okončana 55. sjednica Zastupničkog doma

Na okončanoj 55. sjednici Zastupničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (PSBiH) usvojen je, u prvom čitanju, Prijedlog zakona o izmjeni i dopunama Zakona o ombudsmanu za ljudska prava BiH, čiji je predlagatelj Vijeće ministara BiH.

U prvom čitanju usvojen je i Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Zakona o zaštiti osoba koje prijavljuju korupciju u institucijama BiH, čiji su predlagatelji zastupnici Aleksandra Pandurević, Borjana Krišto i Mirsad Isaković.

Na zahtjev Vijeća ministara BiH iz procedure je povučen Prijedlog zakona o osiguranju depozita u bankama BiH.

Nije usvojen Prijedlog zakona o izmjenama i dopunama Izbornog zakona BiH, čiji je predlagatelj Dom naroda PSBiH.

Nije usvojen Prijedlog zakona o izmjenama Izbornog zakona BiH, čiji su predlagatelji zastupnici Amir Fazlić, Nermina Kapetanović, Šefik Džaferović, Safer Demirović, Hazim Rančić, Asim Sarajlić i Šemsudin Mehmedović.

Nisu usvojeni Prijedlog zakona o dopunama Okvirnog zakona o visokom obrazovanju u BiH i Prijedlog zakona o dopunama Zakona o sportu u BiH, čiji je predlagatelj zastupnik Mirsad Đonlagić.

Odbijen je Prijedlog zakona o izmjenama Zakona o trošarinama u BiH, čiji su predlagatelji zastupnici Salko Sokolović, Senad Šepić i Sadik Ahmetović, jer je Dom prethodno usvojio negativno mišljenje Ustavnopravnog povjerenstva. U svezi s ovim zakonskim prijedlogom, radi nepostojanja entitetske većine na usuglašavanje Kolegiju Doma upućen je prijedlog zaključka kojim se Vijeće ministara BiH poziva da, zajedno sa nadležnim entitetskim institucijama, izvrši provjere koliko iznose maloprodajne marže distributera nafte i naftnih derivata u BiH po jednom litru goriva, kako bi se iste mogle zakonski ograničiti, a sve u cilju da se dio najavljenog poskupljenja zbog uvođenja dodatnih trošarina prebaci i na njihov teret, a ublaži najavljeno poskupljenje za građane BiH.

Usvojeno je Izvješće o izvršenju Proračuna institucija BiH i međunarodnih obveza Bosne i Hercegovine za 2016. godinu.

Usvojeno je i Izvješće o financijskoj reviziji izvršenja Proračuna institucija BiH za 2016. godinu. Usvojen je i zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH i Ministarstva financija i trezora BiH traži da, najkasnije do kraja siječnja 2018. godine, razmotre Izvješće o financijskoj reviziji izvršenja Proračuna institucija BiH za 2016. godinu i da, suglasno svojim nadležnostima, zajedno izrade program aktivnosti i mjera koje će poduzeti u cilju prevladavanja nedostataka u poslovanju izloženih u ovom revizorskom izvješću, te preventivnih mjera kojima će spriječiti ponavljanje istih nalaza revizije u budućim revizijskim izvješćima. U usvojenom zaključku traži se da navedeni program aktivnosti i mjera treba biti javno objavljen najkasnije do kraja veljače 2018. godine na internetskim stranicama Vijeća ministara BiH i Ministarstva financija i trezora BiH, te da se u navedenom roku preslike programa obvezno dostave PSBiH.
Usvojen je i zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH i Ministarstva financija i trezora BiH traži da promtno pristupe sveobuhvatnom realiziranju preporuka revizije sadržanih u tekstu Izvješća o financijskoj reviziji izvršenja Proračuna institucija BiH za 2016. godinu te da, prema svojim nadležnostima, dostave PSBiH popunjenu tablicu iz Priloga 1. ovih zaključaka najkasnije do 1. ožujka 2018. godine.
Zaključeno je i to da Vijeće ministara BiH i Ministarstvo financija i trezora BiH, sukladno svojim nadležnostima, u svoje godišnje programe rada za 2018. godinu uvrste preporuke revizije iz Izvješća o financijskoj reviziji izvršenja Proračuna institucija BiH za 2016. godinu, da podijele preporuke revizije u dvije skupine prioriteta: (a) aktivnosti koje je moguće provesti u 2018. godini i (b) aktivnosti koje je moguće pokrenuti samo u 2018. godini, te da odrede obje skupine aktivnosti kao planske stavke/aktivnosti unutar svojih godišnjih programa rada za 2018. godinu.
Na kraju, zaključeno je i to da Vijeće ministara BiH i Ministarstvo financija i trezora BiH posebnu pozornost posvete jačanju sustava unutarnjih kontrola te da, u cilju povećanja učinkovitosti financijskog poslovanja i pouzdanosti financijskih izvješća, uspostave odgovarajući sustav unutarnjih kontrola kojim će smanjiti rizik od ponavljanja istih grešaka ili pojave novih grešaka u svojem financijskom poslovanju. 

Usvojeno je i Godišnje revizorsko izvješće o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu. Usvojen je zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da, u roku od 30 dana, izvjesti Povjerenstvo za financije i proračun Zastupničkog doma PSBiH o planiranim aktivnostima na realiziranju preporuka iz Izvješća, a u roku od šest mjeseci o poduzetim aktivnostima na realiziranju preporuka, te da o poduzetim aktivnostima upozna i Ured za reviziju institucija BiH. Zaključeno je i to da Vijeće ministara BiH treba dostaviti informaciju o poduzetim aktivnostima u tabličnom prikazu Priloga mišljenja. Usvojen je i zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da u svoj godišnji program rada za 2018. godinu uvrsti preporuke revizije iz Godišnjeg revizorskog izvješća o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu, s ciljem određivanja dvije skupine prioriteta: aktivnosti koje je moguće provesti u 2018. godini i aktivnosti koje je moguće pokrenuti u 2018. godini, te njihovo određivanje za planske aktivnosti u godišnjem programu rada za 2018. godinu.

U svezi sa financijskom revizijom institucija BiH za 2016. godinu, zaključeno je da se na 57. sjednici Zastupničkog doma PSBiH razmatraju izvješća financijske revizije institucija BiH, čije je financijsko poslovanje ocijenjeno revizorskim „mišljenjem s rezervom uz skretanje pozornosti“ (po osnovi mišljenja revizora o financijskim izvješćima i po osnovi mišljenja revizora o usklađenosti). To su sljedeće institucije: Ministarstvo obrane BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Agencija za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Direkcija za koordinaciju policijskih tijela BiH, Državna agencije za istrage i zaštitu BiH, Granična policije BiH, Tužiteljstvo BiH, Uprava za neizravno oporezivanje BiH i Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće BiH.

Usvojeno je Zbirno mišljenje Povjerenstva za financije i proračun Zastupničkog doma PSBiH o financijskoj reviziji institucija BiH za 2016. godinu. Usvajanjem Zbirnog mišljenja, usvojena su 73 izvješća o financijskoj reviziji institucija BiH za 2016. godinu, od čega:

a)    63 izvješća o financijskoj reviziji institucija BiH čije je financijsko poslovanje ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem“ i „pozitivnim mišljenjem uz isticanje predmeta“ (po osnovi mišljenja revizora o financijskim izvješćima i po osnovi mišljenja revizora o usklađenosti) – Prilog 1.

b)    10 izvješća financijske revizije institucija BiH čije je financijsko poslovanje ocijenjeno revizorskim „mišljenjem s rezervom uz skretanje pozornosti“ (po osnovi mišljenja revizora o financijskim izvješćima i po osnovi mišljenja revizora o usklađenosti) – Prilog 2.

Usvojen je i zaključak kojim se vodstva 40 institucija čije je financijsko poslovanje u 2016. godini ocijenjeno revizorskim „pozitivnim mišljenjem uz skretanje pozornosti“ (što obuhvaća skretanje pozornosti uz pozitivna mišljenja revizora o financijskim izvješćima i/ili uz pozitivna mišljenja revizora o suklađenosti) obvezuju na poduzimanje svih potrebnih mjera iz nadležnosti svake institucije posebno, kako bi se izbjegle daljnje posljedice pojava na koje je revizija skrenula pozornost  pri isticanju predmeta u „pozitivnom mišljenju“, a posebno da materijalnost takvih nalaza revizije eventualno ne preraste u buduće kvalifikacije u sljedećem izvješću revizije.
Zaključeno je, također, da Vijeće ministara BiH posebnu pozornost posveti preporukama sustavnog karaktera objavljenim u izvješću broj: 01/02/03-04-16-1-798/17 pod nazivom Godišnje revizorsko izvješće o glavnim nalazima i preporukama za 2016. godinu, te da promtno poduzme sljedeće:

a)    u roku od 30 dana izvijesti Povjerenstvo za financije i proračun Zastupničkog doma PSBiH o planiranim aktivnostima na realiziranju preporuka iz izvješća, a u roku od šest mjeseci o poduzetim aktivnostima na realiziranju preporuka, te da o poduzetim aktvnostima upozna i Ured za reviziju institucija BiH

b)    dostavi informaciju o poduzetim aktivnostima u tabličnom prikazu iz Priloga 2. ovih zaključaka

c)    u svoj godišnji program rada za 2018. godinu uvrsti preporuke revizije iz Godišnjeg revizorskog izvješća o glavnim nalazima i preporukama iz 2016. godine, s ciljem određivanja dvije skupine prioriteta: aktivnosti koje je moguće provesti u 2018. godini i aktivnosti koje je moguće pokrenuti u 2018. godini, te njihovog određivanja za planske aktivnosti unutar godišnjeg programa rada za 2018. godinu.

Usvojen je i zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da razmotri izvješća financijske revizije za 2016. godinu za Ministarstvo obrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Graničnu policiju BiH, Direkciju za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Upravu za neizravno oporezivanje BiH, Državnu agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agenciju za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće BiH i Tužiteljstvo BiH, te da uspostavi odgovarajući nadzor nad realiziranjem ovih zaključaka.
Dom je zaključio i to da Ministarstvo obrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Graničnu policiju BiH, Direkcija za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Uprava za neizravno oporezivanje BiH, Državna agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agencija za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće BiH i Tužiteljstvo BiH, svaka institucija posebno, posveti posebnu pozornost daljnjem jačanju svog sustava unutarnjih kontrola s ciljem povećanja učinkovitosti financijskog poslovanja i pouzdanosti financijskih izvješća.


Zaključeno je i to da Ministarstvo obrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Granična policiju BiH, Direkcija za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Uprava za neizravno oporezivanje BiH, Državna agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agencija za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće BiH i Tužiteljstvo BiH pristupe izradi zasebnog programa aktivnosti i mjera na provedbi preporuka financijske revizije za 2016. godinu, u cilju prevladavanja nedostataka u poslovanju iznesenih u revizorskom izvješću za 2016. godinu, te da pristupe poduzimanju mjera kojima će se spriječiti ponavljanje istovjetnih nalaza revizije u budućim izvješćima financijske revizije. Dalje se u usvojenom zaključku navodi da je deset zasebnih programa aktivnosti i mjera potrebno javno objaviti najkasnije do kraja veljače 2018. godine na internetskim stranicama svake od navedenih deset institucija zasebno, te preslike tih programa u istom roku dostave PSBiH.
Usvojen je i zaključak da svaka od navedenih deset institucija BiH treba promtno pristupiti evidentiranju poduzetih aktivnosti i mjera na provedbi preporuka iznesenih u revizorskom izvješću za 2016. godinu, te PSBiH dostavi popis poduzetih aktivnosti i mjera unesenih u tablice iz Priloga 2. ovih zaključaka (svaka institucija zasebno, prema pripadajućoj tablici), najkasnije do 1. ožujka 2018. godine.


Zaključeno je i to da Ministarstvo obrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Granična policiju BiH, Direkcija za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Uprava za neizravno oporezivanje BiH, Državna agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agencija za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće BiH i Tužiteljstvo BiH, svaka institucija zasebno, uvrsti preporuke revizije iz Izvješća financijske revizije za 2016. godinu u svoje godišnje programe rada za 2018. godinu, s ciljem određivanja dvije skupine prioriteta: (a) aktivnosti koje je moguće provesti u 2018. godini, kao i (b) aktivnosti koje je moguće pokrenuti u 2018. godini, te utvrdi obje skupine za planske aktivnosti unutar svakog zasebnog godišnjeg programa rada za 2018. godinu za svih deset navedenih institucija.
Usvojen je, također, i zaključak u kojem se od Vijeća ministara BiH traži da pripremi prijedlog zakonskog rješenja ili unutar postojećih rješenja predvidi sankcioniranje voditelja ili ovlaštenih osoba onih institucija koje u razumnom roku ne postupe prema preporukama Ureda za reviziju, odnosno ne poduzmu ni minimalan broj aktivnosti na realiziranju tih preporuka ili o tome ne informiraju, odnosno ne dostave pravovremeno ili nikako podatke Ureda za reviziju i drugim tijelima koja prate realiziranje revizorskih preporuka ili zaključaka kada se to od njih traži.
Na kraju, zaključeno je da će, u cilju kontinuiranog provođenja parlamentarnog nadzora, Povjerenstvo za financije i proračun Zastupničkog doma PSBiH koristiti tablice iz Priloga 2. ovih zaključaka za daljnje šestomjesečno praćenje napretka u provedbi preporuka danih u izvješćima za Ministarstvo obrane BiH, Ministarstvo vanjskih poslova BiH, Graničnu policiju BiH, Direkciju za koordinaciju policijskih tijela BiH, Ministarstvo sigurnosti BiH, Upravu za neizravno oporezivanje BiH, Državnu agenciju za istrage i zaštitu BiH, Agenciju za identifikacijske isprave, evidenciju i razmjenu podataka BiH, Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće BiH i Tužiteljstvo BiH, te da će o tome redovito izvješćivati Zastupnički dom PSBiH.

Usvojeno je Izvješće o provedenoj reviziji učinka o temi: „Elektroničko poslovanje u institucijama BiH – uspostava i primjena“. Usvojen je i zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da, u roku od šest mjeseci, izvijesti Zastupnički dom PSBiH o planiranim i poduzetim aktivnostima na realiziranju preporuka iz Izvješća o provedenoj reviziji učinka o temi: „Elektroničko poslovanje u institucijama BiH“, te da o poduzetim aktivnostima upozna Ured za reviziju institucija BiH.

Usvojeno je Izvješće o provedenoj reviziji učinka o temi: „Upravljanje imovinom i troškovima smještaja u diplomatsko-konzularnim predstavništvima BiH“. Usvojen je zaključak kojim se od Vijeća ministara BiH traži da, u roku od šest mjeseci, izvijesti Zastupnički dom PSBiH o planiranim i poduzetim aktivnostima na realiziranju preporuka iz Izvješća o provedenoj reviziji učinka o temi: „Upravljanje imovinom i troškovima smještaja u diplomatsko-konzularnim predstavništvima BiH“, te da o poduzetim aktivnostima upozna Ured za reviziju institucija BiH.

Usvojeno je Izvješće o realiziranju Revidirane strategije BiH za provedbu Aneksa VII. Daytonskog mirovnog sporazuma za 2016. godinu, kao i Izvješće o zbrinjavanju izbjeglica i stranaca pod supsidijarnom zaštitom u BiH za 2016. godinu.

Dom je usvojio i Izvješće o pregledanom stanju financijskog poslovanja političkih stranaka u 2015. godini.

Usvojeno je Izvješće o slobodi govora i stanju medijskih sloboda u BiH. Usvojen je i zaključak kojim se Zajedničko povjerenstvo za ljudska prava PSBiH zadužuje da održi tematsku sjednicu na temu slobode govora i stanja medijskih sloboda u BiH, te zaključke sa sjednice dostavi na razmatranje Zastupničkom domu PSBiH.

Odgođeno je izjašnjavanje o Informaciji o stanju u području inozemnih izravnih ulaganja u BiH i zaključeno je da se do naredne sjednice Doma koja će se održati u veljači ove godine pripremi cjelovita informacija na temu „Informacija u području izravnih stranih ulaganja u BiH“. Kako se dalje navodi u usvojenom zaključku, ta informacija treba sadržavati informaciju za godinu za koju se i usvaja, kao i precizne informacije i podatke. Usvojen je i zaključak kojim se Agencija za promidžbu inozemnih ulaganja BiH zadužuje da, u roku od 90 dana, PSBiH dostavi cjelovitu informaciju o visini, strukturi, izazovima i preprekama sa kojima se inozemni investitori suočavaju u BiH.

Usvojena je zastupnička inicijativa Salke Sokolovića kojom se Ministarstvo civilnih poslova BiH zadužuje da, u roku od 20 dana od dana usvajanja ove inicijative, pripremi i u parlamentarnu proceduru dostavi izvješće o razlozima neprimanja Agencije za razvoj visokog obrazavanja i osiguranje kvalitete BiH u punopravno članstvo Europske organizacije za osiguranje kvalitete u visokom obrazovanju (ENQA), s konkretnim prijedlogom mjera za otklanjanje uočenih slabosti.

Usvojena i inicijativa zastupnika Senada Šepića, Salke Sokolovića i Sadika Ahmetovića da se sazove i održi sjednica Zastupničkog doma PSBiH o temi „Informacija o negativnom trendu odlaska ljudi iz BiH, posebno mladih“.

Zastupnički dom PSBiH dao je suglanost za ratifikaciju:

  • Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Republike Hrvatske o uzajamnoj zaštiti tajnih podataka;
  • Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Crne Gore o kolokaciji dipomatsko-konzularnih predstavništava;
  • Amandmana na Sporazum o grantu između Razvojne banke Vijeća Europe i Bosne i Hercegovine u vezi s trećim potprojektom u sklopu Programa stambenog zbrinjavanja u BiH;
  • Sporazuma o financiranju za program Interreg V–B Dunav CC2014TC16M6TH001 između Europske unije, koju zastupa Europska komisija, Bosne i Hercegovine, koju zastupa Vijeće ministara BiH, i Mađarske, koju zastupa Ministarstvo za državnu ekonomiju, upravljačko tijelo transnacionalnog programa suradnje Interreg V–B Dunav;
  • Amandmana broj 1 na Ugovor o financiranju između Bosne i Hercegovine, Republike Srpske i Europske investicijske banke, zaključen 13. listopada 2011. u Luxembourgu i 27. listopada 2011. u Sarajevu – Hitna pomoć u slučaju poplava i prevencija A (Fi 31.529);
  • Fakultativnog protokola uz Konvenciju o pravima djeteta koji se odnosi na postupak po predstavkama;
  • Sporazuma između Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Vlade Savezne Republike Njemačke o razmjeni i obostranoj zaštiti tajnih podataka. (kraj)

 


PRESS
KONTAKT
Sektor za odnose sa javnošću