MENI
21.12.2011.

Окончана сједница Дома народа




На данас окончаној 8. сједници Дома народа Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине, усвојен је Извјештај Заједничке комисије оба дома о постизању сагласности о идентичном тексту Закона о измјенама и допунама Закона о јединственом матичном броју, чиме је прихваћен јединствен текст Закона о измјенама и допунама Закона о јединственом матичном броју.

Усвојен је Извјештај о извршењу Буџета институција Босне и Херцеговине и међународних обавеза Босне и Херцеговине за 2010. годину.
Усвојен је Извјештај о ревизији Извјештаја о извршењу Буџета институција Босне и Херцеговине за 2010. годину. Усвојен је закључак у којем се налаже Министарству финансија и трезора Босне и Херцеговине да, у року од 60 дана од дана пријема овог закључка, Комисији за финансије и буџет Дома народа ПСБиХ достави Програм отклањања неправилности у пословању, утврђених у ревизорским извјештајима из ранијих година, као и препорука из Извјештаја о ревизији Извјештаја о извршењу буџета институција БиХ за 2010. годину.

Примљен је к знању Полугодишњи преглед реализације активности из Акцијског плана за реализацију приоритета из документа Европско партнерство с Босном и Херцеговином за период од 1. 1. 2011. до 30. 6. 2011. године. Усвојен је закључак у којем се каже да преглед показује забрињавајуће мали број реализованих приоритета из Европског партнерства у извјештајном периоду, као и закључак у којем је речено да је за највећи број приоритета наведено да су рокови пролонгирани, при чему није образложено или нису довољно образложени разлози пролонгирања. Такођер, усвојен је и закључак да је листа приоритета који су раније означени као „отворена питања“, потпуно изостављена, те закључак којим се сматра потребним да преглед реализације приоритета за идуће извјештајни период (јуни - децембар 2011.) садржи детаљну информацију о стању сваког приоритета из Акцијског плана на дан 31.12.2011. године, укључујући: разлоге пролонгирања, степен проведености приоритета (мањим дијелом, половично или потпуно) и активности на рјешавању приоритета који су означени као „отворена питања“.

Усвојен је Извјештај о стању проведбе Привременог споразума/Споразума о стабилизацији и придруживању за период од 1. 1. 2011. до 30. 6. 2011. године. У вези с тим, усвојени су сљедећи закључци који гласе: „Извјештај показује да се обавезе из Привременог споразума углавном уредно проводе“; „Стање проведбе обавеза из Споразума о стабилизацији и придруживању пред његово је ступање на снагу забрињавајуће, посебице због кршења: одредаба члана 2., односно због непровођења пресуде Суда из Стразбура у предмету Сејдић-Финци против Босне и Херцеговине, одредаба члана 70. које се односе на процес усклађивања законодавства Босне и Херцеговине са законодавством ЕУ (приоритетно из подручја унутрашњег тржишта и других подручја везаних за трговину) и одредаба члана 71. које се односе на систем државне помоћи“ и „Сматрамо потребним да Савјет министара Босне и Херцеговине одлучно приступи изради Програма интегрирања БиХ у ЕУ, документа у којем би се на темељит и системски начин утврдио програм припреме Босне и Херцеговине у свим подручјима за њезино приступање Европској унији.

Информација о процјени импликација приступања Републике Хрватске Европској унији, примљена је к занању. Усвојени су закључак којим је наведено да је Информација о процјени импликација приступања Републике Хрватске Европској унији темељито израђена и описује проблеме и посљедице с којима ће се Босна и Херцеговина суочити након приступања Републике Хрватске Европској унији. Такођер, закључком је констатовано да је Информација о процјени импликација приступања Републике Хрватске Европској унији разматрана на сједници Савјета министара БиХ с великим закашњењем, као и да су закључци које је Савјет министара БиХ усвојио и који су усмјерени на уклањање, за Босну и Херцеговину, негативних посљедица приступања Републике Хрватске Европској унији уопштени и без прецизираних рокова у којима наведене институције Босне и Херцеговине требају испунити додијељене обавезе. Исто тако, усвојеним закључцима, Дом народа ПСБиХ захтијева од Савјета министара БиХ да изради Акцијски план за припрему Босне и Херцеговине за посљедице приступања Републике Хрватске Европској унији у року од два мјесеца, а након тога да свака три мјесеца Парламентарну скупштину БиХ извјештава о реализацији обавеза из Акцијског плана, те сугерише Дирекцији за европске интеграције БиХ да, у сарадњи с другим институцијама, проведе кампању у којој ће информисати босанскохерцеговачку јавност о ефектима приступања Републике Хрватске Европској унији за Босну и Херцеговину. У вези Информације о процјени импликација приступања Републике Хрватске Европској унији, усвојени су и закључци делегата Крстана Симића.

Усвојен је Извјештај о раду: Уставноправне комисије, Комисије за спољну и трговинску политику, царине, саобраћај и комуникације, Комисије за финансије и буџет, Заједничке комисије за одбрану и безбједност, Заједничке комисије за надзор над радом Обавјештајно - безбједносне агенције БиХ, Заједничке комисије за људска права, права дјетета, младе, имиграцију, избјеглице, азил и етику, Заједничке комисије за економске реформе и развој, Заједничке комисије за европске интеграције, Заједничке комисије за административне послове Парламентарне скупштине БиХ за 2010. годину.

Усвојен је закључак о оснивању Привремене заједничке комисије оба дома Парламентарне скупштине БиХ за провођење процедуре избора четири члана Управног одбора Агенције за развој високог образовања и осигурање квалитете. У Привремену заједничку комисију оба домова ПСБиХ, из Дома народа су именовани: Крстан Симић, Мехмед Брадарић и Борјана Кришто.
Усвојени су закључци Комисије за спољну и трговинску политику, царине, саобраћај и комуникације Дома народа Парламентарне скупштине БиХ у вези с мандатом чланова Управног одбора БХРТ-а из српског и хрватског народа, који гласе: „Дом народа ПСБиХ тражи од Савјета министара БиХ да припреми и у парламентарну процедуру достави измјене и допуне Закона о комуникацијама (Службени гласник БиХ“, бр. 31/03, 75/06 и 32/10) и Закона о Јавном радиотелевизијском сервису Босне и Херцеговине (Службени гласник БиХ“, бр. 92/05 и 32/10), којима ће се омогућити провођење закључака Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине у вези поновног провођења поступка именовања чланова Управног одбора БХРТ-а из реда хрватског и српског народа“ и „Члановима Управног одбора БХРТ-а којима је истекао мандат, а будући да није дошло до именовања нових чланова у року одређеном ранијим закључком оба дома (31.12.2011. године), продуљује се мандат за 90 дана“.

Дата је сагласност за ратификацију неколико међународних споразума, уговора и конвенција. (прилог)

На 8. сједници Дома народа Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине, дата је сагласност за ратификовање:

  1. Споразума између Савјета министара БиХ и Владе Хашемитске Краљевине Јордан о избјегавању двоструког опорезивања и спречавању утаје пореза у односу на порезе на доходак;
  2. Споразума између Савјета министара БиХ и Савјета министара Републике Албаније о избјегавању двоструког опорезивања у односу на порезе на доходак и на имовину и спречавању утаје пореза;
  3. Споразума између Босне и Херцеговине и Малезије о избјегавању двоструког опорезивања и спречавању утаје пореза у односу на порезе на доходак;
  4. Споразума о финансирању између Босне и Херцеговине и Европске комисије у вези са ''ИПА Јадранским програмом прекограничне сарадње'' у оквиру Инструмента претприступне помоћи;
  5. Уговора између Босне и Херцеговине и Грчке Републике о избјегавању двоструког опорезивања у односу на порезе на доходак и имовину;
  6. Заједничке конвенције о безбједности збрињавања истрошеног горива и безбједности збрињавања радиоактивног материјала;
  7. Споразума између Босне и Херцеговине и Ирске о избјегавању двоструког опорезивања и спречавању утаје пореза у односу на порезе на доходак и порезе на добит од имовине;
  8. Уговора између Савјета министара Босне и Херцеговине и Савјета министара Републике Албаније о рјешавању дуга Републике Албаније и намиривању износа на рачунима по основу робне размјене између Републике Албаније и бивше Социјалистичке Федеративне Републике Југославије;
  9. Споразума о финансирању између KfW, Франкфурт на Мајни, Њемачка, и Владе Швајцарске Конфедерације, коју представља Државни секретaријат за економске односе (SECO), и Савјета министара Босне и Херцеговине, којег представља Министарство финансија и трезора, за 900.000 евра за припрему програма – Водоснабдијевање и управљање отпадним водама у БиХ II (Тузла, Зеница, Травник) који се финансира посебним средствима Владе Њемачке и средствима Владе Швајцарске;
  10. Споразума о финансирању између Босне и Херцеговине и Европске комисије у вези са вишекорисничким програмом Темпус у оквиру ИПА-ине компоненте помоћи у транзицији и изградњи институција за 2010. годину;
  11. Споразуму о гранту у оквиру Државног програма ИПА 2009 за Босну и Херцеговину – Инфраструктура за воду и отпадне воде између Европске инвестиционе банке и Босне и Херцеговине;
  12. Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Републике Македоније о сарадњи у области образовања и науке; 
  13. Уговор о финансирању између Босне и Херцеговине и Републике Српске и Европске инвестиционе банке – Пројекат болнице Републике Српске – А.

ПРЕС
КОНТАКТ
Сектор за односе с јавношћу