MENI
18.12.2012.

Окончана 39. сједница Представничког дома Парламентарне скупштине БиХ


На данас одржаној 39. сједници Представничког дома Парламентарне скупштине БиХ усвојено је Збирно мишљење о ревизорским извјештајима са закључцима у којима се каже да Представнички дом прихвата 70 ревизорских извјештаја о финансијском пословању институција БиХ за 2011. годину од чега: 61 ревизорски извјештај институција чије је финансијско пословање оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем“ и „позитивним мишљењем са истицањем предмета“ и 9 ревизорских извјештаја институција чије је финансијско пословање оцијењено ревизорским „негативним мишљењем“, „мишљењем с резервом“ и „мишљењем с резервом уз истицање предмета“. (прилог)

Представнички дом обавезује руководство 31 институције БиХ, чије је финансијско пословање у 2011. години оцијењено ревизорским „позитивним мишљењем са истицањем предмета“, на предузимање свих потребних мјера из надлежности сваке институције посебно, како би се избјегле даље посљедице проблема у пословању на које је ревизија скренула пажњу при истицању предмета у позитивном мишљењу, а посебно да материјалност таквих налаза ревизије евентуално не прерасте у будуће квалификације у наредном извјештају ревизије.

Представнички дом усваја предложене закључке за девет институција БиХ, садржане у појединачним комисијским мишљењима за сваку институцију БиХ, а чији су ревизорски извјештаји финансијског пословања за 2011. годину били предмет детаљне комисијске анализе.

Представнички дом тражи да Министарство одбране БиХ, Министарство иностраних послова БиХ и Министарство за људска права и избјеглице БиХ за чије је финансијске извјештаје и финансијско пословање Канцеларија за ревизију БиХ изразила негативно мишљење, најкасније у року од 60 дана доставе Представничком дому програм активности за провођење препорука ревизије с детаљним описом активности, рокова, ресурса и носилаца задатака.

Представнички дом тражи од Комисије за финансије и буџет Представничког дома да најмање два пута годишње обезбиједи извјештај о напретку од Министарства одбране БиХ, Министарства иностраних послова БиХ и Министарства за људска права и избјеглице БиХ и да их доставља Представничком дому, све до момента када Канцеларија за ревизију не потврди да су кључни проблеми у пословању ове три институције превазиђени, а најзначајније препоруке у потпуности проведене.

Представнички дом тражи од Савјета министара БиХ да до краја јануара 2013. размотри ревизорске извјештаје за 2011. годину, уз обавезу сачињавања цјеловите информације о томе и њеног достављања Парламентарној скупштини БиХ, у року не дужем од 30 дана од датума разматрања.

Представнички дом задужује Савјет министара БиХ да у најкраћем року изради процедуре за заједничке набавке, те да предузме што већи број заједничких набавки, како би се смањио ризик од понављања истих грешака на појединачном нивоу код институција које обављају идентичне или истоврсне набавке (канцеларијски материјал, гориво и мазиво и друге фреквентне истоврсне набавке). Заједничке набавке морају осигурати конкурентног заједничког добављача, као и уштеде у набавци због укрупњавања захтјева, те задржати услове испоруке од одабраних добављача све до истека уговора, а према цијенама, другим условима и квалитету који је превагнуо у поступку набавке у односу на друге добављаче.

Представнички дом задужује Савјет министара БиХ да до краја марта 2013. године утврди програме обуке запослених у институцијама БиХ за приоритетне области, односно гдје су примједбе ревизије биле најчешће. Приоритетне области су: Доношење и примјена правилника о систему интерних контрола, изградња система интерних контрола; Јачање надзора и контролних поступака код категорија расхода гдје недостају системска и/или интерна правила потрошње; Примјена прописа из области јавних набавки; Планирање буџета, контрола над извршењем буџета.

Представнички дом тражи од Савјета министара БиХ да до краја јануара 2013. сачини и достави цјеловиту информацију о реализацији закључака из комисијског Збирног мишљења о ревизорским извјештајима финансијског пословања институција БиХ за 2010. годину, те посебну информацију која се односи на сачињавање Плана за израду недостајућих прописа, инструкција и јединствених правила за буџетске кориснике, с утврђеним приоритетима, носиоцима обавеза и динамиком реализације у обухваћеним областима, а према закључцима Дома од 2.12.2009. и 7.12.2009.

Обавезује се Савјет министара БиХ да хитно, а најкасније у року од два мјесеца, пропише својим актом или предложи ПСБиХ доношење закона којим ће се прописати правила и процедуре који с формалног аспекта прописују права на потрошњу буџетских средстава за сљедеће намјене: набавку аутомобила и њихово кориштење, трошкове репрезентације, набавку канцеларијског намјештаја и опреме, укључујући рачунарску опрему, трошкове поштанских, телефонских и интернет услуга и друге најфреквентније издатке који су најчешће предмет и фокус налаза ревизије.

Представнички дом тражи информацију од Тужилаштва БиХ о предузетим активностима на утврђивању одговорности у вези са садржајем ревизорских извјештаја финансијског пословања за 2009. и 2010. годину за које је изражено ''мишљење с резервом'' (15, односно 17 извјештаја), као и за 2011. годину (3 «негативна мишљења» и 6 «мишљења с резервом»), а које је Канцеларија за ревизију доставила Тужилаштву БиХ.

Такођер је усвојен закључак којим се налаже Савјету министара БиХ да у року од 30 дана утврди Нацрт закона о правима и дужностима министара, директора управних организација и других руководећих државних службеника.

Усвојен је Извјештај о извршењу Буџета институција БиХ и међународних обавеза БиХ за период јануар-јуни 2012. године.

Усвојен је Извјештај Канцеларије за ревизију институција БиХ о извршеној ревизији учинка о теми „Вишегодишња капитална улагања институција БиХ“ са Мишљењем комисије и закључком којим ПДПСБиХ тражи од Савјета министара БиХ и институција чији су поступци и процедуре обухваћени Извјештајем о извршеној ревизији учинка о теми: „Вишегодишња капитална улагања институција БиХ“ да у року од 60 дана сачине програм реализације препорука ревизије, с прегледом активности, носиоцима задатака, рокова и ресурса потребних за реализацију ревизорских препорука.

Усвојен је Извјештај Канцеларије за ревизију институција БиХ о извршеној ревизији учинка о теми „Управљање возним парком у институцијама БиХ“.

Усвојен је захтјев да Предлога закона о измјенама и допунама Закона о финансирању институција БиХ и Предлог закона о измјенама и допунама Закона о Агенцији за превенцију корупције и координацију борбе против корупције, буду разматрани по скраћеном поступку.

Усвојен је Закон о измјени и допунама Закона о раду у институцијама Босне и Херцеговине и Закон о измјени и допуни Закона о платама и накнадама у институцијама Босне и Херцеговине, чији је предлагач Комисија за остваривање равноправности полова.

У првом читању усвојен Предлог закона о измјенама и допунама Закона о судској полицији Босне и Херцеговине, док је на накнадно усаглашавање упућен Предлог закона о измјенама и допунама Закона о оснивању Завода за извршење кривичних санкција, притвора и других мјера Босне и Херцеговине, чији је предлагач Савјет министара БиХ.

Са закључком комисије је усвојен Извјештај о раду Канцеларије за разматрање жалби БиХ у 2011. Такођер је усвојен закључак да се у складу са Законом о јавним набавкама БиХ и Законом о управи проведе поступак именовања предсједавајућег и замјеника предсједавајућег Канцеларије за разматрање жалби, те установи легитимитет и легалитет мандата чланова Канцеларије и евентуално донесе одлука о расписивању Конкурса и утврђивању услова за чланове Канцеларије за разматрање жалби.
Усвојен је Извјештај о провођењу мјера Акционог плана за реализацију приоритета из документа Европско партнерство с БиХ 2008. - 2012., Дирекције за европске интеграције БиХ.

На накнадно усаглашавање је упућен Годишњи извјештај Високог судског и тужилачког савјета БиХ за 2011.

Усвојен је Четврти извјештај о реализацији мјера за побољшање услова пословања у пољопривредној производњи и прехрамбеној индустрији БиХ с Додатком Извјештају. Усвојен је закључак којим се задужује Министарство спољне трговине и економских односа БиХ да изврши ревизију мјера за побољшање услова пословања у пољопривредној производњи и прехрамбеној индустрији, те у оквиру наредног извјештаја сачини преглед мјера чија је реализација у току, те да додатно разради предлоге мјера које ће, с циљем повећања прихода, утицати на израду побољшања политика у пољопривреди, ефикаснију контролу и преглед увозних роба, повећање спољнотрговинске размјене, а посебно традиционалних, бх. прехрамбених производа.

Одбијена је иницијатива посланика Шефика Џаферовића да се на сједници Представничког дома разматра Информација о извршењу Оквирног закона о основном и средњем образовању у БиХ и Информација о стању тржишта рада у БиХ као и закључак посланика Шемсудина Мехмедовића који гласи: „Задужује се Заједничка комисија за надзор над радом Обавјештајно-безбједносне агенције БиХ да свој рад усклади са Законом.“

На сједници је дата сагласности за ратификацију више међународних споразума и уговора (прилог). (крај)

Прилози:

На сједници је дата сагласност за ратификацију:

  1. Споразума о финансирању (Пројекат развоја наводњавања) између Босне и Херцеговине и Међународне развојне асоцијације
  2. Споразума о зајму (додатно финансирање за Пројекат побољшања приступа малих и средњих предузећа финансијским средствима) између Босне и Херцеговине и Међународне банке за обнову и развој
  3. Меморандума о разумијевању између Европске уније и Босне и Херцеговине о учешћу Босне и Херцеговине у програму „Европа за грађане“
  4. Амандмана на Споразум о измјенама и допунама Уговора о финансирању између Босне и Херцеговине и Европске инвестиционе банке – Босна и Херцеговина, Пројекат цеста (Сарајевска заобилазница) FI Nº 20.515 – SERAPIS Nº 1998-2395,
  5. Измјенe бр. 1 Уговора о финансирању између Босне и Херцеговине и Европске инвестиционе банке, потписаног 22. 12. 2006. године у Сарајеву и 08. 01. 2007. године у Луксембургу – Обнова електричне енергије II (FI Nº 23.871)

На сједници су усвојени Извјештаји Канцеларије за ревизију институција о ревизији финансијског пословања за 2011. годину:

  1. Агенције за осигурање у БиХ
  2. Агенције за безбједност хране БиХ
  3. Агенције за државну службу БиХ
  4. Агенције за поштански саобраћај БиХ
  5. Агенције за заштиту личних података у БиХ
  6. Агенције за надзор над тржиштем БиХ
  7. Агенције за предшколско, основно и средње образовање БиХ
  8. Агенције за идентификациона документа, евиденцију и размјену података БиХ
  9. Агенције за полицијску подршку
  10. Агенције за рад и запошљавање БиХ
  11. Агенције за статистику БиХ
  12. Агенције за унапређење страних инвестиција у БиХ
  13. Агенције за лијекове и медицинска средства БиХ
  14. Агенције за форензичка испитивања и вјештачења
  15. Агенције за јавне набавке БиХ
  16. Агенције за школовање и стручно усавршавање кадрова БиХ
  17. Агенције за развој високог образовања и обезбјеђивање квалитета БиХ
  18. Агенције за антидопиншку контролу БиХ
  19. Агенције за превенцију корупције и координацију борбе против корупције БиХ
  20. Архива БиХ
  21. Центра за уклањање мина у БиХ
  22. Центра за информисање и признавање докумената из области високог образовања
  23. Централне јединице за хармонизацију МФТБиХ
  24. Централне изборне комисије у БиХ
  25. Дирекције за европске интеграције БиХ
  26. Дирекције за цивилно ваздухопловство БиХ
  27. Дирекције за економско планирање БиХ
  28. Дирекције за координацију полицијских тијела БиХ
  29. Државне регулаторне агенције за радијациону и нуклеарну безбједност БиХ
  30. Државне агенције за истраге и заштиту БиХ
  31. Фонда за повратак БиХ
  32. Генералног секретаријата Савјета министара БиХ
  33. Граничне полиције БиХ
  34. Института за метрологију БиХ
  35. Института за акредитовање БиХ
  36. Института за нестала лица БиХ
  37. Института за интелектуалну својину БиХ
  38. Института за стандардизацију БиХ
  39. Институције омбудсмена за људска права БиХ
  40. Институције омбудсмена за заштиту потрошача у БиХ
  41. Комисије за концесије БиХ
  42. омисије за очување националних споменика БиХ
  43. Конкуренцијског савјета БиХ
  44. Министарства комуникација и транспорта БиХ
  45. Министарства правде БиХ
  46. Министарства иностраних послова БиХ
  47. Министарства за људска права и избјеглице БиХ
  48. Министарства безбједности БиХ
  49. Министарства спољне трговине и економских односа БиХ
  50. Министарства финансија и трезора БиХ
  51. Министарства цивилних послова БиХ
  52. Министарства одбране БиХ
  53. Меморијалног центра Сребреница-Поточари, спомен-обиљежје и мезарје за жртве геноцида из 1995. године
  54. Одбора државне службе за жалбе БиХ
  55. Парламентарне скупштине БиХ
  56. Предсједништва БиХ
  57. Правобранилаштва БиХ
  58. Регулаторне агенције за комуникације БиХ
  59. Службе за послове са странцима
  60. Службе за заједничке послове институција Босне и Херцеговине
  61. Суда БиХ
  62. Тужилаштва БиХ
  63. Канцеларије за разматрање жалби БиХ
  64. Канцеларије за ветеринарство БиХ
  65. Управе БиХ за заштиту здравља биља
  66. Канцеларије за законодавство БиХ
  67. Канцеларије координатора за реформу јавне управе БиХ
  68. Управе за индиректно опорезивање БиХ
  69. Уставног суда БиХ
  70. Високог судског и тужилачког савјета БиХ

ПРЕС
КОНТАКТ
Сектор за односе с јавношћу