MENI
27.4.2022.

Одржана 28. сједница Представничког дома

Представнички дом Парламентарне скупштине Босне и Херцеговине (ПСБиХ) усвојио је на 28. сједници у другом читању Приједлог закона о измјенама и допуни Закона о акцизама у Босни и Херцеговини, чији је предлагач Савјет министара БиХ.

У другом читању усвојен је и Приједлог закона о Буџету институција Босне и Херцеговине и међународних обавеза Босне и Херцеговине за 2021. годину, чији је предлагач Предсједништво БиХ. Претходно, Представнички дом није усвојио пет приједлога амандмана које је на овај Приједлог закона уложила посланица Мирјана Маринковић – Лепић.

По хитном поступку Представнички дом усвојио је Закон о царинским прекршајима Босне и Херцеговине, чији је предлагач Савјет министара БиХ.

Дом је по хитном поступку усвојио и Приједлог закона о измјени Закона о платама и накнадама у институцијама Босне и Херцеговине, чији је предлагач посланик Дамир Арнаут. Претходно је усвојен захтјев посланика Арнаута да се овај Приједлог закона разматра по хитном поступку.

По хитном поступку усвојен је и Приједлога закона о измјени Закона о раду у институцијама Босне и Херцеговине, чији су предлагачи посланице Мирјана Маринковић-Лепић и Аида Баручија. Дом је претходно усвојио захтјев посланица Мирјане Маринковић – Лепић и Аиде Баричије да се овај Приједлог закона разматра по хитном поступку.

Представнички дом у првом читању и по скраћеном поступку усвојио је Приједлог закона о измјенама Изборног закона Босне и Херцеговине, чији су предлагачи посланици Нермин Никшић, Саша Магазиновић, Нада Младина и Зукан Хелез.

У првом читању усвојен је и Приједлог закона о допуни Закона о основама безбједности саобраћаја на путевима у Босни и Херцеговини, чији је предлагач посланик Дамир Арнаут.

На усаглашавање Колегијуму Дома ради недостатка ентитетске већине упућен је Захтјев посланице Мирјане Маринковић – Лепић за разматрање Приједлога закона о измјени и допуни Закона о одбрани Босне и Херцеговине по хитном поступку.

Ради недостатка ентитетске већине, на усаглашавање Колегијуму Дома упућен је и Захтјев посланика Николе Ловриновића за разматрање Приједлога закона о упису припадности конститутивном народу, националној мањини и осталим у Босни и Херцеговини по хитном поступку.

На усаглашавање Колегијуму Дома ради недостатка ентитетске већине упућен је и Захтјев посланика Адила Османовића за разматрање Приједлога закона о допуни Закона о јавним набавкама по хитном поступку.

Дом није усвојио негативно мишљење Уставноправне комисије о Приједлогу закона о измјенама и допунама Изборног закона Босне и Херцеговине, чији су предлагачи посланици Адил Османовић, Халид Гењац, Алма Чоло, Сафет Софтић, Шемсудин Дедић, Нермин Мандра, Шемсудин Мехмедовић, Един Мушић, Едита Ђапо, Саша Магазиновић, Нермин Никшић, Зукан Хелез, Мирјана Маринковић-Лепић, Аида Баручија, Дамир Арнаут, Предраг Којовић и Денис Звиздић. У складу с Пословником, Дом је задужио Уставноправну комисију да изради ново мишљење о овом Приједлогу закона, који се разматра по скраћеном поступку и у првом читању.

Дом по други пут није усвојио негативно мишљење Уставноправне комисије о Приједлогу закона о допуни Кривичног закона Босне и Херцеговине, чији је предлагач посланик Денис Звиздић. У складу с Пословником, обустављен је законодавни поступак у вези с овим Приједлогом закона.

Представнички дом је у Заједничку комисију оба дома ПСБиХ за усаглашавање текста Закона о заштити права на суђење у разумном року пред Судом Босне и Херцеговине именовао посланике Предрага Кожула, Алму Чоло и Обрена Петровића.

На основу закључка са 16. сједнице Заједничког колегијума оба дома ПСБиХ, Представнички дом усвојио је Одлуку о упућивању захтјева за додјељивање кандидатског статуса Босни и Херцеговини по убрзаној процедури, чији је предлагач Дом народа ПСБиХ. Овом Одлуком предсједавајући оба дома задужени су да, у име ПСБиХ, на основу исказане посвећености реафирмисању европског пута БиХ упуте иницијативу у форми одговарајућег писменог захтјева Европском парламенту, Европском савјету, Европској комисији и Савјету Европске уније.

Дом је усвојио и Декларацију о добијању кандидатског статуса за чланство у Европској унији, чији је предлагач посланик Никола Ловриновић.

На усаглашавање Колегијуму Дома, ради недостатка ентитетске већине, упућен је Приједлог резолуције посланика Николе Ловриновића о уставном понашању носилаца власти на државном нивоу.

Дом је усвојио закључак поводом расправе о Захтјеву посланика Саше Магазиновића, Нермина Никшића, Наде Младине и Зукана Хелеза за разматрање Приједлога закона о измјенама Закона о акцизама у Босни и Херцеговини по хитном поступку, који гласи: „Задужује се Управни одбор Управе за индиректно опорезивање БиХ да с 30. 11. 2022, а најкасније до 10. 12. 2022, Представничком дому ПСБиХ достави детаљну анализу ефеката примјене Закона о измјенама Закона о акцизама у Босни и Херцеговини“.

Дом је усвојио закључак који гласи: „Представнички дом ПСБиХ тражи од Савјета министара БиХ да без одгађања из текуће буџетске резерве буџета институција БиХ и међународних обавеза БиХ издвоји износ од 250.000,00 евра за помоћ грађанима Украјине“.

Усвојени су и закључци који гласе:

1. „Представнички дом ПСБиХ позива Предсједништво БиХ да хитно донесе потребне одлуке ради пружања хуманитарне помоћи становништву и држави Украјини;

2. Представнички дом ПСБиХ задужује Савјет министара БиХ да хитно обезбиједи финансијска средства, организује и достави потребну хуманитарну, здравствену или другу пријеко потребну помоћ становништву и држави Украјини;

3. Представнички дом ПСБиХ позива владе оба ентитета, кантоналне владе, општине и градове у Босни и Херцеговини да, у складу са својим могућностима, организују и пруже хуманитарну помоћ становништву и држави Украјини“.

Дом није усвојио Приједлог резолуције о осуди агресије на Украјину, чији су предлагачи посланици из Клуба СДА.

Нису усвојени ни сљедећи приједлози закључака:

  • Приједлог закључка посланице Едите Ђапо који гласи: „Представнички дом ПСБиХ упућује захтјев свим земљама и организацијама, чланицама Савјета за имплементацију мира да хитно суспендују Руску Федерацију из овог тијела. Русија је извршила агресију на Украјину и као таква не може промовисати и спроводити мир у Босни и Херцеговини“;

  • Приједлог закључака посланика Предрага Којовића, Мирјане Маринковић Лепић, Аиде Баручије и Дамира Арнаута који гласе: - „Налаже се Савјету министара БиХ да без одгађања продужи период безвизног боравка држављана Украјине на територији Босне и Херцеговине са 30 на 90 дана. - Налаже се Савјету министара БиХ да без одгађања уведе могућност уласка држављана Украјине у Босну и Херцеговину са личним картама. - Налаже се Савјету министара БиХ да без одгађања уведе визни режим за држављане Руске Федерације, односно да раскине споразум о безвизном режиму који је 2013. склопљен између Савјета министара БиХ и Владе Руске Федерације. Посебно је неопходно одмах увести визни режим за носиоце дипломатских пасоша Руске Федерације који по том споразуму у Босни и Херцеговини могу боравити без визе до 90 дана, узимајући у обзир могућност агената Путиновог режима да користе ову привилегију с циљем предузимања потеза против интереса Босне и Херцеговине. - Налаже се Савјету министара БиХ да упути хитну хуманитарну и медицинску помоћ Украјини. - Налаже се Савјету министара БиХ да у року од седам дана овај дом обавијести о свим детаљима спровођења ових закључака“,

  • Приједлог закључка посланице Борјане Кришто који гласи: „Представнички дом ПСБиХ подржава Резолуцију Европског парламента од 1. 3. 2022. о руској агресији на Украјину (2022/2564(РСП)) и Резолуцију Генералне скупштине Уједињених нација о Украјини, те даје пуну подршку институцијама Европске уније у њиховим активностима одговора на инвазију Руске Федерације према Украјини“,

  • Приједлог закључка посланице Мирјане Маринковић-Лепић поводом расправе о Захтјеву посланика Саше Магазиновића, Нермина Никшића, Наде Младине и Зукана Хелеза за разматрање Приједлога закона о измјенама Закона о акцизама у Босни и Херцеговини по хитном поступку, који гласи: „Захтијевам да Савјет министара БиХ у року од 15 дана од усвајања овог закључка у парламентарну процедуру упути сет мјера за превазилажење тренутног економског стања насталог усљед агресије Руске Федерације на Украјину“.

Није усвојен ни Приједлог посланика Дамира Арнаута за уврштавање нове тачке у дневни ред 25. сједнице Представничког дома, која гласи: Приједлог резолуције о заштити уставноправног поретка државе Босне и Херцеговине, чији су предлагачи посланици Денис Звиздић, Нермин Никшић, Саша Магазиновић, Зукан Хелез, Нада Младина, Предраг Којовић, Мирјана Маринковић-Лепић, Аида Баручија, Дамир Арнаут и Јасмин Емрић.

Дом није усвојио ни Приједлог посланика Адила Османовића за уврштавање у дневни ред 25. сједнице Представничког дома нове тачке која гласи: Актуелна политичка и безбједносна ситуација у БиХ након унилатералног покушаја Народне скупштине Републике Српске (РС) да пренесе (отме) надлежности државе Босне и Херцеговине на ентитет РС.

Представнички дом усвојио је сљедеће посланичке иницијативе:

  • Посланичку иницијативу Саше Магазиновића којом се задужује Савјет министара БиХ да у року од три мјесеца у парламентарну процедуру достави законско рјешење којим се уводи обавезан љекарски преглед за изабране и именоване званичнике у институцијама Босне и Херцеговине који подразумијева посебно тестирање ментално-психолошке способности за обављање јавних функција, као и тестирање на психоактивне супстанце,

  • Посланичку иницијативу Мирјане Маринковић-Лепић и Аиде Баручије којом се налаже Савјету министара БиХ да у року од 30 дана усвоји Стратегију за борбу против корупције за период 2020-2024. и Акциони план за провођење Стратегије 2020-2024.,

  • Модификовану посланичку иницијативу Дамира Арнаута која гласи: „Налаже се Министарству цивилних послова БиХ да постигне договор с ентитетима, Брчко Дистриктом БиХ и свим кантонима о јединственом сертификату с QR кодом, на начин да се сертификати издају на нижим нивоима власти“,

  • Посланичку иницијативу Дамира Арнаута којом се тражи од Министарства комуникација и транспорта БиХ да покрене поступак измјене Правилника о возачкој дозволи („Службени гласник БиХ“, број 9/19), с циљем укидања члана 24. којим се регулише обавеза замјене возачке дозволе за лица која промијене пребивалиште.

На усаглашавање Колегијуму Дома, ради недостатка ентитетске већине, упућене су сљедеће посланичке иницијативе:

  • Посланичка иницијатива Предрага Којовића, Мирјане Маринковић-Лепић и Дамира Арнаута којом се налаже Савјету министара БиХ да у року од 30 дана усвоји одлуку о квалитету нафтних течних горива која је неопходан услов за чланство Босне и Херцеговине у Свјетској трговинској организацији и упути је у парламентарну процедуру,

  • Модификована посланичка иницијатива Дамира Арнаута којом се тражи од Министарства комуникација и транспорта БиХ да у року од 75 дана од дана усвајања ове иницијативе припреми и у парламентарну процедуру достави Приједлог измјена и допуна Закона о безбједности саобраћаја на путевима у Босни и Херцеговини, којим ће се значајно пооштрити санкције за одређена дјела прописана наведеним законом,

  • Посланичка иницијатива Мирјане Маринковић-Лепић којом се налаже Савјету министара БиХ да, у року од 60 дана, стави на дневни ред и одлучи по захтјевима институција Босне и Херцеговине за давање сагласности на правилнике или измјене и допуне правилника о систематизацији државних институција. Такође, Савјет министара БиХ обавезује се да институције које још увијек нису доставиле на вријеме захтјеве за сагласност за наведене акте, обавеже на достављање аката у року од максимално 180 дана, те да у истом року ријеши евентуално спорна питања с институцијама Босне и Херцеговине,

  • Модификована посланичка иницијатива Мирјане Маринковић-Лепић којом се налаже Управном одбору Управе за индиректно опорезивање БиХ и Савјету министара БиХ да, у року од 90 дана, коригује цијену таксе која се плаћа приликом издавања увјерења о измиреним обавезама по основу индиректних пореза, осталих прихода и такси.

Дом није усвојио сљедеће посланичке иницијативе:

  • посланичку иницијативу Саше Магазиновића којом се задужује Савјет министара БиХ да у року од шест мјесеци у парламентарну процедуру достави Приједлог оквирног закона о климатским промјенама,

  • посланичку иницијативу Мирјане Маринковић-Лепић и Аиде Баручије којом се налаже Савјету министара БиХ да у року од 30 дана у законодавну процедуру достави Закон о државној имовини,

  • посланичку иницијативу Мирјане Маринковић-Лепић и Аиде Баручије којом се налаже Савјету министара БиХ да у року од 90 дана оконча процес усклађивања законодавства из области заштите личних података с новоусвојеним прописима Европске уније.

Представнички дом усвојио је сљедеће документе:

  • Извјештај – Праћење реализације препорука ревизије учинка о теми: „Управљање грантовима у институцијама Босне и Херцеговине“, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институција БиХ,
  • Извјештај – Праћење реализације препорука ревизије учинка о теми: „Активности институција Босне и Херцеговине за провођење заштите и спашавања у природној или другој несрећи“, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институција БиХ,
  • Извјештај о раду Правобранилаштва БиХ за 2020. годину,
  • Извјештај о извршењу Буџета институција БиХ и међународних обавеза БиХ за 2020. годину, чији је подносилац Предсједништво БиХ,
  • Извјештај о финансијској ревизији извршења буџета институција Босне и Херцеговине за 2020. годину, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институција БиХ,
  • Закључке из Мишљења Комисије за финансије и буџет о Извјештају о финансијској ревизији извршења буџета институција Босне и Херцеговине за 2020. годину, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институција БиХ, који гласе: 1. „Представнички дом ПСБиХ тражи од Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ да хитно приступе реализацији препорука ревизије које су садржане у тексту Извјештаја о финансијској ревизији извршења Буџета институција БиХ за 2020. годину, те да Представничком дому ПСБиХ најкасније до 01. 03. 2022. доставе информацију о реализацији препорука из Извјештаја. 2. Представнички дом ПСБиХ тражи од Савјета министара БиХ и Министарства финансија и трезора БиХ да посебну пажњу посвете јачању система интерних контрола у институцијама БиХ, те да с циљем повећања ефикасности финансијског пословања и поузданости финансијских извјештаја успоставе цјеловит систем интерних контрола којим ће смањити ризик од понављања истих грешака или појаве нових грешака у свом финансијском пословању“,
  • Закључак из Мишљења Комисије за спољну трговину и царине о Извјештају о раду Управног одбора Извозно-кредитне агенције БиХ за 2020. годину, који гласи: „Комисија за спољну трговину и царине предлаже Представничком дому ПСБиХ да врати Управном одбору Извозно-кредитне агенције БиХ на дораду Извјештај о раду Управног одбора за 2020. годину, који ће Управни одбор Извозно-кредитне агенције БиХ поново доставити ПСБиХ“,
  • Извјештај о провођењу закона из надлежности Централне изборне комисије БиХ у 2020. години, чији је подносилац Централна изборна комисија БиХ,
  • Извјештај о провођењу Локалних избора 2020. године, чији је подносилац Централна изборна комисија БиХ,
  • Извјештај о заштити личних података у БиХ за 2020. годину, чији је подносилац Агенција за заштиту личних података у БиХ,
  • Специјални извјештај о ефикасности законских рјешења у области професионалне рехабилитације и запошљавања лица с инвалидитетом у Босни и Херцеговини, с препорукама садржаним у њему, чији је подносилац Институција омбудсмена за људска права БиХ,
  • Закључак из Мишљења Заједничке комисије за људска права о Специјалном извјештају о ефикасности законских рјешења у области професионалне рехабилитације и запошљавања особа с инвалидитетом у Босни и Херцеговини који гласи: „Налаже се Савјету министара БиХ да у року од 30 дана започне процедуру избора новог сазива Савјета за особе са инвалидитетом“,
  • Специјални извјештај о говору мржње у Босни и Херцеговини, с препорукама садржаним у њему, чији је подносилац Институција омбудсмена за људска права БиХ,
  • Измјене садржаја препорука из Специјалног извјештаја о говору мржње у Босни и Херцеговини, а које гласе: - у тексту иза прве цртице иза ријечи „кораке“ додају се ријечи: „и донесу акционе планове најдуже у року од 60 дана“, - у тексту иза друге цртице иза ријечи „подршке“ додају се ријечи: „кроз формирање канцеларија или одређивање особе која ће“, - у тексту иза треће цртице брисати ријечи: „да осигурају подршку“ и иза ријечи „прописа“ додати ријечи: „у року не дужем од 60 дана“, - у тексту иза четврте цртице: • у тексту под тачком 1. на крају додати ријечи: „у року не дужем од 60 дана“, • у тексту под тачком 2. на крају текста додати ријеч „одмах“, • у тексту под тачком 3. на почетку брисати ријеч „осигурање“ и замијенити ријечима: „допуну осигурања“ и на крају текста додати ријечи: „у року на дужем од 60 дана“,
  • закључак поводом расправе о Специјалном извјештају о говору мржње у Босни и Херцеговини који гласи: „Представнички дом ПСБиХ задужује Савјет министара БиХ да у року од 60 дана припреми План реализације препорука омбудсмена из Специјалног извјештаја о говору мржње у Босни и Херцеговини и достави на разматрање Представничком дому ПСБиХ“,
  • Извјештај о раду парламентарног војног повјереника БиХ за 2021. годину,
  • Извјештај о раду Одбора за жалбе грађана ПСБиХ за 2021. годину.

Ради недостатка ентитетске већине, на усаглашавање Колегијуму Дома упућени су сљедећи документи:

  • Извјештај о раду Савјета националних мањина БиХ за 2021. годину,
  • Извјештај о раду Независне комисије за праћење услова боравка у заводима, поступање и поштовање људских права лица над којима се извршавају кривичне санкције и друге мјере које је изрекао у кривичном поступку Суд Босне и Херцеговине, страни судови за дјела предвиђена Кривичним законом Босне и Херцеговине или међународним уговором чија је потписница Босна и Херцеговина или други суд у складу са законом Босне и Херцеговине за 2021. годину,
  • Извјештај о питањима примјене Кодекса понашања посланика и делегата у ПСБиХ за 2020. годину,
  • Извјештај о извршеној ревизији учинка о теми: „Основне претпоставке за ефикасно управљање таксама и накнадама институција БиХ, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институција БиХ,
  • Извјештај о извршеној ревизији учинка о теми: „Електронско управљање документима у институцијама БиХ, чији је подносилац Канцеларија за ревизију институцијама БиХ,
  • Извјештај о раду и Финансијски извјештај Агенције за поштански саобраћај Босне и Херцеговине за 2021. годину,
  • Извјештај о раду Државне регулаторне комисије за електричну енергију у 2021. години,
  • Годишњи извјештај Централне банке БиХ за 2021. годину.

На усаглашавање Колегијуму Дома, ради недостатка ентитетске већине, упућена је Информација Управног одбора Јавног РТВ сервиса БиХ о посљедицама финансијске блокаде БХРТ-а. Уз ову Информацију, на усаглашавање Колегијуму Дома ради недостатка ентитетске већине упућени су сљедећи приједлози закључака:

-       приједлози закључака посланика Јасмина Емрића, који гласе:

    1. Представнички дом ПСБиХ задужује Министарство правде БиХ да у року од 30 дана изради и достави у законодавни поступак измјене Закона о извршном поступку БиХ на начин да се потраживање за РТВ таксу сматра вјеродостојном исправом.
    2. Представнички дом ПСБиХ задужује Министарство комуникација и транспорта БиХ да у најкраћем року предложи измјене Закона о јавном РТВ систему БиХ на начин да се обезбиједи одрживо финансирање сва три јавна РТВ сервиса БиХ;

 -       приједлози закључака Клуба посланика СДА, који гласе:

    1. Тражимо од Пореске управе ФБиХ да у сарадњи са Владом ФБиХ деброкира рачун БХРТ-а.
    2. Позивамо Савјет министара БиХ да што прије узме у разматрање актуелну ситуацију у вези са финансирањем јавног сервиса.
    3. Тражимо да надлежни суд убрза рјешавање предмета који се односе на поврат дуга од прикупљања РТВ таксе.
    4. Тражимо од Владе ФБиХ и Парламента ФБиХ да усклади свој Закон о извршном поступку ФБиХ у дијелу принудне наплате са истим законом у РС.
    5. Предлажемо одбору ЈРТ система БиХ да изради нови модел наплате РТВ таксе којим би се на јединствен начин прикупљала РТВ такса на цијелом простору БиХ;

 -       приједлог закључка посланика Нермина Никшића, који гласи: „Представнички дом ПСБиХ налаже Савјету министара БиХ и Министарству комуникација и транспорта БиХ да хитно предузме активности на рјешавању блокаде рачуна БХРТ-а, обезбјеђењу наплате потраживања, те стварања претпоставки за наставак нормалног стабилног функционисања БХРТ-а“; 

-       приједлози закључака Клуба посланика Наша странка – Независни блок, који гласе:

    1. Представнички дом ПСБиХ тражи од РТВ Федерације БиХ да средства која на име неуплаћених средстава од РТВ таксе дугује РТРС-у, у износу од цца. 15 милиона КМ, дозначи БХРТ-у с циљем санирања дијела дуга од преко 60 милиона КМ који на име неуплаћених средстава од РТВ таксе РТРС дугује БХРТ-у.
    2. Тражи се од Савјета министара БиХ да у року од 30 дана обезбиједи ефикасну наплату РТВ таксе у свим дијеловима БиХ, исплату свих дуговања на име РТВ таксе од стране других емитера, те достави све информације о избјегавању наплате и исплате дуговања надлежним тужилаштвима.

Представнички дом није усвојио Приједлог одлуке о именовању Савјета Регулаторне агенције за комуникације (РАК) БиХ, чији је предлагач Министарство комуникација и транспорта БиХ. Дом је усвојио закључак који гласи: „У смислу члана 39. став 8. Закона о комуникацијама БиХ, ПСБиХ ће одмах покренути поступак с циљем расписивања новог Јавног конкурса за именовање чланова Савјета РАК-а БиХ.

Представнички дом дао је сагласност за ратификацију:

  • Споразума између Босне и Херцеговине и Европске уније о учешћу Босне и Херцеговине у програму Уније Хоризонт Европа – Оквирни програм за истраживање и иновације,
  • Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Савезне Републике Нјемачке о обављању плаћене дјелатности чланова породица чланова дипломатског или конзуларног представништва,
  • Споразума о финансирању годишњег акционог програма за 2020. годину између Европске уније, коју представља Европска комисија, и Босне и Херцеговине, коју представља Дирекција за европске интеграције Савјета министара БиХ,
  • Споразума о измјенама и допунама Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Црне Горе о граничним прелазима за погранични саобраћај,
  • Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Црне Горе о изградњи међудржавног моста преко ријеке Таре на споју магистралног пута М-18 на локацији Хум (БиХ) и магистралног пута М-3 на локацији Шћепан Поље (Црна Гора) и прикључних граничних дионица,
  • Споразума о заштити тајних података између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Мађарске,
  • Споразума размјеном нота између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Јапана о јапанској бесповратној помоћи у износу од пет стотина милиона јапанских јена,
  • Споразума размјеном нота између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Јапана о јапанској бесповратној помоћи у износу од 100.000.000 јапанских јена за опремање медицинских установа у Босни и Херцеговини,
  • Споразума о гранту између Босне и Херцеговине, Републике Српске, Града Зворника и Европске инвестиционе банке, Заједнички европски фонд за Западни Балкан/WB-IG04-BIH-ENV-02, Босна и Херцеговина, WATSAN програм (Програм водоснабдијевања и санитарних услуга) у РС: Локањ – Пилица: Водоснабдијевање фаза 1 и постројење за пречишћавање отпадних вода за насеље Табанци у граду Зворнику,
  • Споразума о гранту између Босне и Херцеговине, Федерације БиХ, Општине Јајце и Европске инвестиционе банке, грант Заједничког европског фонда за Западни Балкан/WB-IG04-BIH-ENV-04, Босна и Херцеговина, WATSAN пројекат у Федерацији БиХ: Улагања у водоснабдијевање на десној обали ријеке Врбас и смањење губитака воде у општини Јајце,
  • Допуне број 1 Уговора о финансирању Годишњег акционог програма за Босну и Херцеговину за 2019. годину, између Европске комисије, дјелујући у име Европске уније, и Босне и Херцеговине, коју заступа Дирекција за европске интеграције Савјета министара БиХ,
  • Одрицања и измјене и допуне у вези са Споразумом о инвестиционом гранту између Босне и Херцеговине и Европске инвестиционе банке, Медитерански коридор (Р2а): Босна и Херцеговина – Путна интерконекција са Хрватском „Изградња прекограничног моста у Градишци“ (WB-IGOO-BIH-TRA-02), које су потписане 11. децембра 2020. у Луксембургу и 5. марта 2021. у Сарајеву,
  • Анекса I Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Црне Горе о спровођењу граничних провјера на заједничким граничним прелазима за заједничку локацију на граничном прелазу Делеуша – Враћеновићи; Анекс II Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Црне Горе о спровођењу граничних провјера на заједничким граничним прелазима за заједничку локацију на граничном прелазу Хум – Шћепан Поље; Анекс III Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Црне Горе о спровођењу граничних провјера на заједничким граничним прелазима за заједничку локацију на граничном прелазу Ситница – Зупци и Анекс IV Споразума између Савјета министара Босне и Херцеговине и Владе Црне Горе о спровођењу граничних провјера на заједничким граничним прелазима за заједничку локацију на граничном прелазу Клобук – Илино Брдо. (крај)

ПРЕС
КОНТАКТ
Сектор за односе с јавношћу